Da li bi zabrana solo vožnje u špicu smanjila zagađenje vazduha u Beogradu? Ideja teoretski dobra, ali ima i drugih rešenja

21.06.2022

17:45

0

Novi gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić izjavio da ako želimo čist vazduh moramo svi biti spremni na žrtvu

Da li bi zabrana solo vožnje u špicu smanjila zagađenje vazduha u Beogradu? Ideja teoretski dobra, ali ima i drugih rešenja
trola 29 - Copyright Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Već prvog dana nakon izbora na čelo prestonice, novi gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić, istakao je da će tokom svog mandata nastojati da reši ključne stvari, pa je naglasio da je ekologija sastavni deo života i da su u prestonici glavni problemi saobraćaj i ložišta.

- Ukoliko želimo čist vazduh moramo svi biti spremni na žrtvu - naveo je Šapić.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Potom je naveo rešenje koje praktikuju neke zemlje u kojima postoje režimi vožnje gde je u saobraćajnom špicu zabranjeno da se u vozilu nalazi jedna osoba.

S obzirom na to da su automobili jedan od velikih zagađivača, naročito u dvomilionskom gradu, ovo bi tako predstavljalo primenljivu praksu u smislu zaštite životne sredine. Pored toga, manje vozila na saobraćajnicama prestonice smanjilo bi i gužve, naročito u špicu, gde bi se ljudi kombinovali međusobno ko kada vozi. 

Tu je i treći aspekt - ekonomski, jer bi ovakva mera dovela i do uštede.

24sedam
 

Saobraćajni inženjer i veštak Vladimir Simidžija za 24sedam da je to teorijski gledano dobro, ali da je praktično teže ostvarivo. On smatra da bi se smanjenje gužvi moglo ostvariti i na druge načine.

- Kada govorimo o smanjenju gužvi, na prvom mestu bi trebalo da bude forsiranje javnog gradskog prevoza, kako bi ljudi manje koristili svoja vozila. Potom, trebalo bi pešacima dati prednost, kao i uvesti više biciklističkih staza - rekao je Simidžija.

Objašnjava da je lični prevoz "uzeo sve pod svoje", i da bi zbog toga već navedenom obliku saobraćaja trebalo dati primat.

Printscreen/YouTube
Vladimir Simidžija

Beograd bi ove godine trebalo da dobije sistem javnih bicikala, a rečni prevoz do kraja naredne godine sa dva putnička broda. Naravno, u planu je i metro linija. Sve to bi moglo da smanji broj automobila na ulicama.

U planu je da, kako su prethodni gradski čelnici najavili, 2024. i 2025. godine u rečni javni saobraćaj Savom i Dunavom budu puštena još po četiri broda ukoliko.

Beograd će imati dve linije za javni rečni prevoz, crvenu i plavu.

Crvena linija od "Bloka 45 - SRC Milan Gale Muškatirović" biće puštena u tri faze odnosno tokom tri godine:

- U prvoj fazi biće pušten deo linije Blok 70 - Ada Ciganlija - TC "Galerija" - Brankov most.
- U drugoj deo Blok 45 - Blok 70 - Ada Ciganlija - TC Galerija - Brankov most.
- U trećoj fazi biće puštena linija Blok 45 - Blok 70 - Ada Ciganlija - TC "Galerija" - Brankov most - Beton hala - SRC "Milan Gale Muškatirović"

24sedam
 

"Plava" linija, koja će saobraćati od Borče do Ade Huje, biće puštena u tri faze, i to na sledeći način:

- U prvoj fazi deo Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović".
- U drugoj fazi biće pušten deo Borča - Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović".
- U trećoj Borča - Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović" - Ada Huja

Kako je svojevremeno za 24sedam objasnio stručnjak za saobraćaj Milan Vujanić, uvođenjem rečnog prevoza rasteretiće se saobraćajnice u Beogradu i smanjiće se gužve. 

- Ovaj grad zaslužuje da ima saobraćaj i prevoz odgovarajući tome koliki je. Svakako, tome u prilog ide i izgradnja metroa, kako bi Beograd imao kompletan prevoz, svih vrsta - naveo je naš sagovornik.

24sedam
 

Takođe, planiran je da na Novom Beogradu bude postavljeno 47 stanica za javne bicikle, u opštini Stari grad 20 stanica, na Paliluli 18, na Zvezdari 13, na Vračar 12, na Savskom vencu i Voždovcu po 15, na Čukarici tri i u Zemunu sedam stanica.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike