Umesto asfaltom, vožnja Dunavom i Savom: Ovako će izgledati brodovi za rečni prevoz u Beogradu i "crvene" i "plave" linije (FOTO)
Prema sadašnjem planu, prestoničkim rekama bi trebalo da krstare dve linije putničkog broda, "crvena" i "plava"
Beograđani bi do kraja naredne godine automobile i javni gradski prevoz, koji su ih sve ove decenije prevozili od kuće do posla, i obrnuto, mogli da zamene ekonomičnijom i zelenijom varijatnom - rečnim prevozom.
S obzirom na to da Beograd ima uslove za razvoj rečnog prevoza, pogotovo imajući u vidu da grad leži na dve reke, Savi i Dunavu, i da je dužina rečnih obala grada oko 200 kilometara, ova ideja zvuči kao idealno rešenje za smanjenje nivoa zagađenja i buke u srpskoj prestonici.
Prema sadašnjem planu, prestoničkim rekama bi trebalo da krstare dve linije putničkog broda, "crvena" i "plava", a predviđeno je da u 2024. i 2025. godini budu puštena još po četiri broda.
Svaki brod će moći da primi do 100 putnika, a predviđeno je da se svako pristanište uredi kao zatvoreno stajalište za javni prevoz, koje će biti povezano sa ostalim vidovima gradskog prevoza.
Takođe, bitna je činjenica što će građani moći da koriste rečni prevoz na isti način kao i ostale podsisteme javnog linijskog prevoza putnika.
Trase "crvene" i "plave" linije
Prema prvom planu, "crvena" linija će voziti od Bloka 45 do SRC "Milan Gale Muškatirović" i biće puštena u tri faze, odnosno tokom tri godine, i to na sledeći način:
- U prvoj fazi biće pušten deo linije Blok 70 - Ada Ciganlija - TC "Galerija" - Brankov most.
- U drugoj deo Blok 45 - Blok 70 - Ada Ciganlija - TC Galerija - Brankov most.
- U trećoj fazi biće puštena linija Blok 45 - Blok 70 - Ada Ciganlija - TC "Galerija" - Brankov most - Beton hala - SRC "Milan Gale Muškatirović".
Takođe, i "plava" linija, koja će saobraćati od Borče do Ade Huje, biće puštena u tri faze, i to na sledeći način:
- U prvoj fazi deo Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović".
- U drugoj fazi biće pušten deo Borča - Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović".
- U trećoj Borča - Zemun kej - SRC "Milan Gale Muškatirović" - Ada Huja.
Prednosti rečnog prevoza
Kako je svojevremeno za 24sedam objasnio stručnjak za saobraćaj Milan Vujanić, uvođenjem rečnog prevoza rasteretiće se saobraćajnice u Beogradu i smanjiće se gužve.
- Ovaj grad zaslužuje da ima saobraćaj i prevoz odgovarajući tome koliki je. Svakako, tome u prilog ide i izgradnja metroa, kako bi Beograd imao kompletan prevoz, svih vrsta - naveo je naš sagovornik.
Priseća se da je još 2003. godine bilo reči o tome da se i žičare uvedu kao vid transporta, ali to nije ostvareno.
Bonus video
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari