"Putnici će za pola sata biti u Novom Sadu": Saša je budući mašinovođa brzog voza koji će biti kruna njegove karijere!

11.03.2022

12:55

0

Mašinovođa kaže da se vožnja novog brzog voza dosta razlikuje od vožnje vozova kojima je do sada upravljao

"Putnici će za pola sata biti u Novom Sadu": Saša je budući mašinovođa brzog voza koji će biti kruna njegove karijere!
vucic voz (1) - Copyright Tanjug/Miloš Milivojević

Još nekoliko dana i od Beograda do Novog Sada putovaće se pola sata. Voz koji se kreće 200 kilometara na sat je za putnike gotovo neverovatan, a Saša Rančić, koji će voziti brzom prugom, kaže da ni za mašinovođe u novom vozu skoro ništa nije slično vozovima kojima su do sada upravljali u Srbiji.

Mašinovođa, koji će voziti brzom prugom, kaže za RTS da radi 33 godine, ali da se vožnja novog brzog voza dosta razlikuje od vožnje vozova kojima je do sada upravljao.

Printscreen/RTS
Saša Rančić

- Na vozovima na kojima smo počinjali nekada da radimo dosta je bio primenjen manuelni rad. Ovo je veoma savremen voz na kojem su primenjene savremene tehnologije, tako da je sve podređeno mašinovođi, od kabine i ergonomske stolice do velikih uređaja bezbednosti koji se nalaze na vozu - objašnjava Rančić.

Kaže da je sa kolegom Zoranom bio na obuci u švajcarskoj fabrici u Erlenu, gde se gotovi vozovi završno ispituju pre isporuke naručiocu.

Rančić ističe da u novom vozu skoro ništa nije slično vozovima kojima su mašinovođe u Srbiji do sada upravljale.

- Najveći izazov je bila brzina na koju nismo navikli, ali posle nekoliko test-vožnji na novoizgrađenoj pruzi za Novi Sad već sve legne na svoje mesto i iskustvo brzo dođe, pogotovo za nas koji imamo dug staž - kaže Rančić.

"Putnici u vozu i ne osete brzinu"

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Saša Rančić naglašava da je manuelni rad mašinovođe sveden na minimum.

- Programirate voz pre polaska i svi kompjuteri i sistemi završavaju gro posla. Na nama je bukvalno samo da zaustavimo i pokrenemo voz, i promenimo brzinu, u zavisnosti od deonice kojom vozimo - objašnjava Rančić.

Kaže da u slučaju eventualne greške, mašinovođa od softvera dobija upozorenje prvog, zatim drugog nivoa, dok je treći i poslednji nivo automatsko kočenje.

Tanjug/Miloš Milivojević
 

Rančić ističe i da putnici u vozu i ne osete brzinu, već će samo primetiti da su za pola sata stigli od Beograda do Novog Sada.

- Baš je udoban voz i nema nikakvih potresa. Sve ide glatko. Brzo se naviknu i putnici. To je pozitivno iskustvo. Biće neobično možda prvi put - ističe Rančić.

On je zaključio da je svestan da će ući u istoriju i ističe da će to biti kruna njegove karijere.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: RTS

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike