Zoniranje novobeogradskih blokova podelilo stanare: Jedni jedva čekaju, drugi tvrde da parkinzi pripadaju stanarima! Otkrivamo pravu istinu

28.01.2022

08:50

0

Autor: 24sedam

Problem sa parkingom nastao je zbog toga što veliki broj vozila koja su u novobeogradskim blokovima 23 i 19a parkirana, voze ljudi koji su zaposleni na Novom Beogradu, a ne stanuju tu

Zoniranje novobeogradskih blokova podelilo stanare: Jedni jedva čekaju, drugi tvrde da parkinzi pripadaju stanarima! Otkrivamo pravu istinu
24sedam/Katarina Mihajlović

Pronaći parking mesto u Beogradu odavno je postalo misaona imenica, pogotovo u centru prestonice, ali ovaj problem se "prelio" i na druge delove grada, a to se pogotovo odnosi na najmnogoljudniju opštinu u zemlji - Novi Beograd.

Naime, Grad Beograd sve više radi na tome da se što veći broj parking mesta zonira, a početkom januara ove godine novobeogradski blokovi 23 i 19a su potpali pod zelenu zonu.

Zoniranje ovog dela prestonice podelilo je stanare na dva tabora - one koji podržavaju ovu odluku, kao i one koji se ne slažu sa njom.

Problem sa parkingom nastao je zbog toga što se veliki broj vozila koja su u ovim novobeogradskim blokovima parkirana voze ljudi koji su zaposleni na Novom Beogradu, a ne stanuju tu.

Činjenica je da je u Bloku 23 pre uvođenja zone bilo veoma teško pronaći parking mesto. Stanari su u pojedinim situacijama morali da kruže čak i po pola sata ne bi li našli parking. 

I zaista, od kada je uvedena zona, slobodnih parking mesta ima u skoro svako doba dana.

24sedam/Katarina Mihajlović
 

Mišljenje stanara - podeljeno

Međutim, mišljenje stanara po ovom pitanju je veoma podeljeno, a rasprava se prenela i na društvenu mrežu Fejsbuk, gde se žitelji bloka danima unazad raspravljaju da li je zoniranje opavdano ili ne.

Sada, postoje oni koji smatraju da su parking mesta "njihova" i da nije pravedno da ih plaćaju, kao i oni koji smatraju da su za korektnu cenu mesečne parking karte za stanare dobili ono što su želeli - slobodna mesta, jer za stanare ne važi vremensko ograničenje parkinga.

- Prazna mesta na sve strane u 17 časova - naisao je jedan stanovnik u Fejsbuk grupi Blok 23.

On je ukazao na prednosti naplate parkinga, ali je odmah dobio odgovor.

- Prijatelju, možda nisi shvatio priču o zoniranju. Blok kad je građen i parkinzi su građeni za stanare, što znači da je to naše. A ti se i dalje raduj nečemu što je tvoje i još moraš da plaćaš, a nemaš nikakve garancije. Ja bih se radovao zoni kad stanari ne bi plaćali. Pa ti sad razmisli - glasi jedan od komentara.

Polemika se nastavila, te je jedan građanin napisao da nigde u svetu više nema besplatnog parkinga.

- Parkinzi nisu naši, ni moji ni tvoji. Oni su tu da se, kako je onda bilo, bilo ko parkira. Džabe, nekad. Vremena su se promenila i teško da ćeš, bilo gde u svetu, naći više džabe parking, a naročito ne ovako blizu centra grada - glasi jedan od komentara.

Jedan od članova grupe Blok 23 napisao je da je zoniranje protivpravno.

- Celu infrastrukturu blokova, pa i parking mesta, su platili stanari tih blokova, ali i svi ostali, kroz obavezan "stambeni doprinos", koji su svi zaposleni u Jugoslaviji plaćali kroz mesečni dohodak. Prema tome, zoniranje, odnosno naplaćivanje parkinga stanarima, je protivpravno... - glasi komentar jednog nezadovoljnog građanina.

Novinari portala 24sedam kontaktirali su Stanimira Spasića iz Udruženja profesionalnih upravnika Srbije, kako bi pokušali da dobiju odgovor na pitanje kome zaista pripadaju parking mesta.

Privatna arhiva/Stanimir Spasić
 

- Sva parking mesta ispred zgrade spadaju u javne površine i nalaze se u vlasništvu grada, tako da nikako nisu u vlasništvu stanara. Grad je sa pravom zonirao parking mesta. Zajednička svojina stanara su stepeništa, hodnici, liftovi, podrumske prostorije, ali parkinzi nisu - objasnio je za 24sedam Stanić.

Sve uličice i parkići unutar blokova tretirani su kao javna površina, pa se to desilo i sa parking mestima.

U planu zoniranje većeg dela Novog Beograda

Kako je za 24sedam nedavno izjavio glavni gradski urbanista Marko Stojčić, grad planira zoniranje većeg dela Novog Beograda.

- Pre toga sve mora planski da se definiše da bi, pre svega, stanovnici Novog Beograda mogli lakše da se parkiraju, s obzirom da veliki broj vozila koja su u ovom delu grada parkirana voze ljudi koji su zaposleni na Novom Beogradu, a ne stanuju tu. To je problem koji ćemo rešavati kroz zoniranje - kaže Stojčić.

Bonus video

24sedam

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi