Otkriće od kojeg zastaje dah: Naučnici pronašli stablo staro 20 miliona godina (FOTO+VIDEO)

27.02.2021

17:00 >> 17:13

Copyright Natural History Museum of the Lesvos Petrified Forest

Grčki naučnici su na ostrvu Lezbos pronašli netaknuto fosilizovano stablo, koje je prema njihovim procenama staro 20 miliona godina. Stablo je otkriveno tokom radova na putu stare okamenjene drevne šume na tom ostrvu u istočnom Mediteranu.

Prevezeno je pomoću posebne navlake i metalne platforme. To je prvi put da je pronađeno stablo u tako dobrom stanju, s granama i korenjem, od početka iskopavanja 1995. godine, rekao je profesor Nikos Zuros iz Nacionalnog muzeja okamenjene šume na Lezbosu.

– To je jedinstveno otkriće. Stablo je u izvrsnom stanju i kad ga proučimo moći ćemo prepoznati od koje biljke potiče – rekao je on.

Natural History Museum of the Lesvos Petrified Forest

Okamenjena šuma na Lezbosu, područje od 15.000 hektara, pod zaštitom je UNESCO, a rezultat je erupcije vulkana čija je lava pre 20 miliona godina uništila nekadašnji suptropski šumski ekosistem ostrva.