"Putnici su shvatili da ne idu za Peking, izgubili su svest": Bivši pilot otkrio svoju teoriju o nestanku MH370 (VIDEO)

07.03.2024

18:16

0

Dokumentarac, koji se emituje uoči godišnjice nestanka, ispituje različite izveštaje o dokazima, saslušanja stručnjaka, kao i nekih porodica žrtava

"Putnici su shvatili da ne idu za Peking, izgubili su svest": Bivši pilot otkrio svoju teoriju o nestanku MH370 (VIDEO)
Bivši pilot Patrik Bleli godinama istražuje slučaj nestanka aviona MH370 - Copyright Youtube/My Crime Story

Deset godina nakon što je let MH370 "Malezija Erlajnsa" nestao i dalje kolaju priče o tome šta se tačno dogodilo. 

Iako su vlade obustavile zvaničnu potragu 2017. godine, stručnjaci iz avio-industrije nastavili su da tragaju za olupinom letelice koja nestala 8. marta 2014. godine. 

Jedan bivši kontrolor letenja i bivši pilot su ubeđeni da je avion nekoliko sati bio van kursa pre nego što se srušio u Indijski okean. Kako je avion išao za Peking iz Kuala Lumpura, naizgled je nestao sa radara kada su ušli u vijetnamski vazdušni prostor. 

Koristeći primarni radar, malezijske vazduhoplovne snage su pokazale da je let napravio oštar zaokret ulevo i krenuo nazad. 

Oko ostrva Penang, leteo je na severozapad i preko Andamanskog mora, gde je nestao sa radara. Ali, let je u narednih šest sati povezan sa drugim satelitom u Indijskom okeanu. Koristeći ove podatke i modeliranje odnošenja na osnovu pronađenih krhotina, stručnjaci su prognozirali da je avion odleteo na jug pre nego što je potrošio gorivo i 'zaronio' u južni okean, negde između jugozapadne Australije i Antarktika - oblasti označene kao 7. luk.

- Uvereni smo da samo iskusan pilot to može da uradi. Pobrinuli su se da budu nevidljivi, da ne mogu da im uđu u trag, da ih ne prate - rekao je Žan Luk Maršan, bivši menadžer vazdušnog saobraćaja u Eurokontrolu u novom dokumentarcu BBC-ja "Zašto avioni nestaju: Lov na MH370".

Pilotova krivica?

Dokumentarac, koji se emituje uoči godišnjice nestanka, ispituje različite izveštaje o dokazima, saslušanja stručnjaka, kao i nekih porodica žrtava. 

Maršan, zajedno sa penzionisanim komercijalnim pilotom kapetanom Patrikom Blelijem, veruje da je 'vešti pilot' imao kontrolu nad letelicom sve do jednog trenutka.

Da bi letelicu držali van vidokruga, oni tvrde da je osoba na komandi isključila napajanje satelitskih telefona, ostavljajući posadu bez kontakta sa zemljom. Dok piloti imaju moć da isključe komande, oni takođe mogu da nadjačaju automatski vazdušni pritisak u avionu - u slučaju da dođe do tehničkog kvara.

Bivši pilot Bleli kaže u dokumentarcu: "Problem je bio u tome što su putnici, posada, otkrili da avion više ne ide u Peking. Moja teorija je da je MH370 bio bez pritiska. Pilotu je prilično lako da smanji pritisak iz aviona - sve što treba da uradite je da prebacite ventile na ručni način."

Profimedia
Zaharija Ahmad Šah je upravljao nestalim MH370

Kada je avion bez pritiska, vazduh se usisava iz kabine. U ovom slučaju, maske za kiseonik za hitne slučajeve bi omogućile putnicima da prežive oko 20 minuta, ali oprema u kokpitu bi pilotu omogućila više od 20 sati kiseonika, navodi se u fascinantnom dokumentarcu.

- Ovo je omogućilo da se neutrališu svi ljudi. Osoba koja je preuzela kontrolu nad ovim avionom uradila je nešto što je dovelo do smrti 239 putnika i odnelo avion na dno Indijskog okeana i nemamo pojma zašto je to uradio. Ovaj slučaj je, uveren sam, izvršio neko ko je bio pilot - smatra Bleli.

Penzionisani vazduhoplovni inženjer Ričard Godfri, koji je radio sa NASA-om, Boingom i Erbasom, stručnjak je koji radi na otkrivanju slučaja nestalog MH370. 

U dokumentarcu BBC-ja on kaže da je radio osam sati dnevno tokom protekle decenije zadubljujući se u ono što je moglo da se dogodi. 

- Prema mom mišljenju, ne postoji misterija vazduhoplovstva koja ne može da se reši. Avioni ne nestaju. Uvek ostavljaju trag – može biti trag fizičkih ili elektronskih dokaza. Temeljne pretrage dovele su nas do kraja puta. Da li smo nešto propustili? - rekao je.

Koristeći pionirsku tehnologiju, Godfri je tražio radio-signale koji imaju pokrivenost preko Indijskog okeana. On tvrdi da je pronašao dokaze o konačnoj putanji leta aviona koristeći sistem "Veak Signal Propagation Reporter", poznat kao VSPR. 

AP Photo/Vincent Thian, File
 

Predajnici šalju impulse na svaka dva minuta i kada avion pređe radio signal, on se ometa. 

- Pronašao sam poremećaj u noći kada je nestao. Ponovo sam ga podigao i imao trenutak eureke - rekao je Godfri koji je uočio 130 poremećaja iznad Indijskog okeana.

Kako je dodao, nisu pronašli letelicu "jer nismo gledali dovoljno široko".

Letom su komandovali 53-godišnji stariji pilot Zaharija Ahmad Šah, ​​koji je radio za avio-kompaniju 30 godina, i prvi oficir Farik Hamid (27), koji je bio na svom poslednjem trenažnom letu. Godinama se nagađalo o Zaharijevom mentalnom stanju, a izveštaji govore da ga je partnerka napustila dan pre kobnog leta.

U međuvremenu, kao što je istaknuto u dokumentu, Zaharija je odleteo simuliranim letom duboko u udaljeni južni Indijski okean manje od mesec dana pre nego što je avion nestao u sličnim okolnostima. 

Kontroverzni detalji, za koje mnogi tvrde da ih je Malezija sakrila u javnom izveštaju, izgleda da su najjači dokaz da je kapetan namerno skrenuo avion sa rute kao deo razrađene zavere ubistva i samoubistva.

Profimedia
 

Dokument, koji je nabavio njujorški magazin, otkriva da je FBI povratio šest izbrisanih tačaka podataka koji su bili uskladišteni u razrađenom programu Microsoft Flight Simulator X. Podaci pokazuju 'let' koji napušta Kuala Lumpur, kreće na severozapad preko Malačkog moreuza, zatim skreće levo i kreće na jug preko Indijskog okeana.

Zvaničnici pretrage veruju da je MH370 pratio sličnu rutu, na osnovu signala koje je avion preneo na satelit nakon što je prekinuo komunikaciju i skrenuo sa kursa. Iako stvarni i simulirani detalji leta nisu bili identični, pretpostavljena krajnja tačka mlaznjaka je ista kao i ona simuliranog leta - nekih 900 milja od udaljenog dela južnog okeana gde zvaničnici veruju da je avion pao.

Malezijske vlasti su više puta pobijale tvrdnje da je Zaharija namerno srušio avion u more i nisu uključile detalje simulatora leta u Izveštaj o činjenicama objavljen na prvu godišnjicu nestanka. A 2018. godine australijski istražitelji su odbacili tvrdnje da je pilot namerno srušio avion.

Australijski biro za bezbednost saobraćaja tvrdi da je pilot u poslednjim trenucima bio bez svesti, a da je avion bio van kontrole.

 

BONUS VIDEO

 

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: BBC

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike