Zašto vozovi tako često ispadaju iz šina u Indiji? (VIDEO)

05.06.2023

21:16

0

Autor: N.P.

Temeljna istraga će utvrditi šta je tačno dovelo do tragedije u kojoj je stradalo skoro 300 ljudi

Zašto vozovi tako često ispadaju iz šina u Indiji? (VIDEO)
Copyright AP Photo/Arabinda Mahapatra

Nakon sudara tri voza u Indiji u kome je stradalo najmanje 275 ljudi, a povređeno više od 800, mnoga pitanja ostaju bez odgovora.

Uzrok nesreće, koja se opisuje kao najgora u Indiji u ovom veku, pripisuje se greški u sistemu signalizacije.

Ministar železnica Ašvini Vaišnav je rekao da će biti uspostavljen poseban komitet koji će rukovoditi istragom. Njegov kolega Darmendra Pradam okrivio je tehničke probleme, dodavši da ovaj nesrećni incident nije trebalo da se dogodi.

Dva brza putnička voza i jedan teretni su se sudarili nadomak male stanice u Odiši, državi na istoku Indije. Jedan od njih se sudario sa parkiranim teretnjakom, a njegovi vagoni su se potom prevrnuli na susedne šine, što je prouzrokovalo da nadolazeći voz iskoči iz koloseka. Preliminarni izveštaj sugeriše da je svemu kumovala pogrešna signalizacija.

Samo će temeljna istraga moći da utvrdi šta se tačno dogodilo, a u međuvremenu se ponovo pokrenulo pitanje bezbednosti železnica u Indiji.

Inače, železnički sistem Indije, jedan od najvećih na svetu, prevozi oko 25 miliona putnika svakog dana mrežom šina od 100.000 kilometara.

Oko 5.200 kilometara novih šina je postavljeno prošle godine, a svake godine se nadograđuje oko 8.000 kilometara.

Ministar Vaišnav je nedavno otkrio da većina šina mora da se obnovi kako bi njima mogli da saobraćaju vozovi brzinom do 100 kilometara na sat, a značajan deo je već unapređen kako bi bio prilagođen brzinama od 130 kilometara na čas. Osim toga, pojedini koloseci se pripremaju i za brzine od 160 km/h.

AP Photo/Arabinda Mahapatra
 

Vladin plan je da zemljom ubuduće saobraćaju brzi vozovi, a jedna brza linija bi trebalo da bude uspostavljena između Mumbaja i Ahmedaba.

Ipak, iskakanja iz šina i druge situacije na železnici i dalje predstavljaju veliki problem, rekao je Vivek Sahai, nekadašnji predsedavajući Odbora železnica.

Šta sve dovodi do železničkih nesreća?

Voz iz šina može da ispadne iz nekoliko razloga - loših i neodržavanih koloseka, neispravnih vagona ili grešaka tokom vožnje.

Vladin izveštaj o bezbednosti na železnicama iz 2019. godine pokazao je da iskliznuća iz šina čine 70 odsto železničkih nesreća, u odnosu na 68 odsto prethodne godine. Zatim slede požari i sudari - koji čine 14, odnosno osam odsto nesreća.

U izveštaju je navedeno 40 iskakanja, uključujući 33 putnička i sedam teretnih vozova. Među njima je 17 slučajeva iskakanja prouzrokovano neispravnim šinama, bilo da se radi o sleganju ili frakturama.

Profimedia
Železnička stanica u Utar Pradešu

Samo devet incidenata se dogodilo zbog neispravnosti sa samim vozovima - motorima, vagonima i slično.

Šine, sastavljene od metala, tokom letnjih meseci se šire, a zimi skupljaju. Moraju se redovno održavati tako što se labavi elementi pričvršćuju, menjaju određeni delovi... a inspekcije se često moraju obavljati i peške.

Prema pravilima Železnica Indije, šine kojima saobraćaju vozovi brzinama između 110 i 130 kilometara na čas moraju se temeljno ispitivati svaka tri meseca.

Međutim, federalna inspekcija je u izveštaju koji se odnosio na period od aprila 2017. do marta 2021. pronašao neke uznemirujuće detalje.

Profimedia
 

Ne samo što nije bilo dovoljno inspekcija na terenu, nego ih u pojedinim oblastima možda nije bilo uopšte, a to je zauzvrat dovelo do toga da je glavni razlog iskakanja vozova bilo upravo hronično neodržavanje šina.

Mnogi su predlagali da se na vozove u Indiji ugrade uređaji za sprečavanje sudara, ali je sistem zasad postavljen samo na dve glavne rute - između Delhija i Kalkute i Delhija i Mumbaja. Ipak, nije poznato kako bi tačno taj sistem trebalo da pomogne u slučaju sudara ili iskakanja iz šina.

AP Photo
 

Više od 150 ljudi je 2010. poginulo kada se putnički voz sudario sa teretnjakom u Zapadnom Bengalu. Istražitelji su naveli da su maoistički pobunjenici sabotirali šine na relaciji Kalkuta - Mumbaj, zbog čega je pet vagona iskočilo iz šina i udarilo u teretnjak.

"Bio je to totalni haos"

Kada je reč o nedavnoj nesreći, koja se dogodila u petak, nema dokaza da se radi o sabotaži.

Giridža Šankar Rat, koji živi u blizini, među prvima je došao na mesto stravične nesreće.

- Bio je to totalni haos i sve je bilo u dimu - rekao je.

Još jedan svedok je ispričao da je čuo strašan prasak.

- Pojedini putnički vagoni su prešli preko teretnog voza. Bilo je dosta povređenih, tela su bila svuda. Naišao sam na dečaka koji je izgubio oba roditelja, a ubrzo je i on izdahnuo - opisao je.

 

BONUS VIDEO

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike