Ovo je uhapšeni šef železničke stanice u Grčkoj: Šokantno - mesec i po pre nesreće završio obuku! (FOTO)

02.03.2023

13:44

0

Autor: Ekipa 24sedam

24sedam je došao do saznanja o identitetu muškarca koji se smatra odgovornim za izazivanje nesreće u Grčkoj

Ovo je uhapšeni šef železničke stanice u Grčkoj: Šokantno - mesec i po pre nesreće završio obuku! (FOTO)
Copyright AP Photo/Vaggelis Kousioras

Istraga koja je u toku utvrdiće šta je dovelo do sudara vozova u Grčkoj i nezapamćene tragedije u kojoj je poginulo 46 ljudi prema poslednjim informacijama od četvrtka ujutru. Dok spasioci još pokušavaju da dođu do nastradalih tragajući za telima, a neke nastradale čak ne mogu ni da identifikuju, jedan u nizu koje javnost smatra odgovornim jeste i šef železničke stanice Larisa.

Kako saznajemo, u pitanju je Vasilis Samaras (59), kome tužilac na teret stavlja remećenje bezbednosti saobraćaja sa smrtnim ishodom, ubistvo iz nehata i nanošenje povreda, dok javnost tvrdi da je nedovoljno dobro obučen preuzeo funkciju na kojoj je.

Nadležni izvori Organizacije železnica Grčke (OSE) tvrde da je on dugogodišnji zaposleni u organizaciji i da je preuzeo dužnost nakon godinu dana obuke i sertifikacije, a novo svetlo na ovo baca saznanje da je on zapravo tek krajem januara završio obuku.

Printscreen/Facebook/
 

To je potvrdio i sam 24. januara objavljivanjem poruke na Fejsbuku "Posle završetka obuke... Srećan nam početak".

Zaboravio da naredi okretanje skretnice?

Prema dosadašnjim podacima iz istrage, kobno je bilo dato odobrenje putničkom vozu da krene na "spuštanje" sa kojeg se iskrcao komercijalni voz, pri čemu niko nije primetio da je pogrešno skrenuo. Čak i to je moglo biti ispravljeno, tvrde izvori iz istrage, nakon što je voz prešao 25 kilometara od Larise do tačke sudara.

Privtna Arhiva
 

- Pogrešno rukovanje šefa stanice Larisa putnički voz je usmerilo na silaznu saobraćajnicu i to na istu liniju kao i teretni voz. Jedna od naredbi optuženog Vasilisa bila je i kobna - uputio je putničkom vozu 62 poruku da prođe kroz izlazno crveno svetlo do ulaza u Neos Poros, sledeće stanice posle Larise - navode detalji dosadašnje istrage, prenose grčki mediji.

Prema nadležnim izvorima, da je šef stanice shvatio da se putnički voz kreće istom linijom kao i teretni, naredio bi da se oba zaustave pre nego što se približe, s obzirom na to da se sudar dogodio na oko 25 kilometara od Larise, železničke stanice i mesta promene koloseka.

Kako je tekao razgovor mašinovođe i stanice

Mašinovođa: Larisa, da li se čujemo?

Stanica: Čujemo se. Sa brojem 47 prolazite kroz crveni izlazni semafor do novog ulaznog semafora Poros.

Mašinovođa: Vasilis, da krenem?

Stanica: Kreni, kreni.

Mašinovođa: Dobro, prijatno veče.

Stanica: Srećno.

Postoji i snimak razgovora između šefa stanice i bravara, koji otkriva šta se dogodilo.

Bravar: Šefe, da vraćam?

Stanica: Ne, ne, ide 1564.

AP Photo/Vaggelis Kousioras
 

Bravar: Dobro, ostavljam kako jeste, dijagonalno.

Ovaj razgovor otkriva da je radnik pitao šefa stanice da li treba da vrati skretnicu, da bi se voz vratio na prvi kolosek. Međutim, dobio je instrukcije da će lokalni voz koristiti dijagonalnu prugu, kao što je i bilo. Međutim, šef stanice je zaboravio da naredi okretanje skretnice, tako da je putnički otišao u kontra smeru.

Šef grčkih mašinovođa: Ne rade nam semafori

Predsednik mašinovođa OSE Kostas Genidunijas uputio je optužbe nakon nesreće u Tempiju, navodeći da na relaciji Atina–Solun ne rade ni semafori, ni pokazivači, ni kontrola saobraćaja.

- Ništa ne radi. Sve radi ljudski faktor, ručno. U ručnom smo režimu sve od Atine do Soluna - rekao je Genidunijas ERT-u.

AP Photo/Vaggelis Kousioras
 

Kada bi funkcionisalo kako treba, do nesreće ne bi moglo da dođe, mašinovođe bi videle crveni signal i vozovi bi se zaustavili na 500 metara jedan od drugog. Iako su radnici više puta zbog toga protestovali, ništa se nije promenilo.

On je pojasnio da se na mestu nesreće nalazi dupla pruga i da ne može da razume zašto su se dva voza našla na istoj pruzi.

Crni bilans raste, spasioci tragaju za nastradalima

Broj žrtava tragedije jutros je porastao na 46, a strahuje se da crni bilans nije konačan, jer vatrogasci tragaju i dalje.

AP Photo/Vaggelis Kousioras
 

Prema saopštenju nadležnih, deset lica se vodi kao nestalo.

Pojedine žrtve su porodice uspele da identifikuju pomoću DNK analize. Oni koji su bili u blizini mesta direktnog udara, strahuje se, verovatno neće biti pronađeni jer je temperatura na mestu udara bila veća od 1.000 stepeni.

Više od 100 osoba je povređeno, a preživeli uz traume i kroz suze prepričavaju iz sata u sat šta se desilo i čemu su oni svedočili.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike