„Potencijalna opasnost“ noćas prolazi pored Zemlje: Približava nam se asteroid veličine nebodera

31.10.2022

Autor: 24sedam

Ovo nebesko telo, označeno kao 2022 RM4, otkriveno je prošlog vikenda i zbog svojih parametara (između 330 i 740 metara) smatra se potencijalno opasnim

Copyright Pixabay

Asteroid veličine nebodera prolazi noćas pored Zemlje na relativno maloj udaljenosti (nešto više od dva miliona kilometara), procenila je NASA.

Ovo nebesko telo, označeno kao 2022 RM4, otkriveno je prošlog vikenda i zbog svojih parametara (između 330 i 740 metara) smatra se potencijalno opasnim. Dok sutra bude prolazio pored naše planete približiće se u jednom trenutku najviše oko 2,3 miliona kilometara što je šest puta više od udaljenosti Meseca od Zemlje.

Američka svemirska agencija (NASA) označava kao potencijalnu pretnju sve asteroide koji se nalaze u krugu od oko 7,5 miliona kilometara i imaju dimenzije od najmanje 140 metara. Mnogi astronomi prate takve svemirske objekte da bi se uverili da li su njihove orbite ispravno izračunate.

NASA je u septembru robotskom letelicom „gađala“ asteroid Dimorfos da bi testirala koliki bi uticaj imala na njegovu putanju. Projekat je istraživao moguće radnje koje bi trebalo preduzeti da bi se sprečio eventualni katastrofalni sudar, ako čovečanstvo uspe da otkrije pretnju na vreme i pokrene odgovarajuće protivmere.

NASA je ocenila da je ova misija bila uspešna pošto je dokazala mogući koncept odbrane planete od udara. Letelica je smanjila orbitu asteroida od 11 sati i 55 minuta oko njegovog matičnog asteroida za 32 minuta, preneo je RT.

Bonus video: