Završeni građevinski radovi na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji

20.04.2021

11:50 >> 11:51

0

Autor: L. Đ. T.

U okviru gradnje brze pruge na deonici Stara Pazova - Novi Sad, završen je i tunel bez zastora Čortanovci

Završeni građevinski radovi na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji
Tanjug/Zoran Žestić (Ilustracija)

Kompanija “RŽD Internešnl” završila je građevinske radove na izgradnji najdužeg železničkog vijadukta u Srbiji od tri kilometra u plavnom delu Dunava i prvog tunela bez zastora “Čortanovci”, u okviru gradnje brze pruge na deonici Stara Pazova – Novi Sad.

Radovi su, kako je navedeno u saopštenju ruske kompanije, završeni više od pola godine pre planiranih rokova.

“RŽD Internešnl” navodi da su u aprilu oba objekta uspešno prošla inspekciju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za usklađenost sa projektnim rešenjima.

Pre puštanja u rad vijadukta i tunela, što je planirano za kraj 2021. godine, biće izvedeni radovi na ugradnji kontaktne mreže, gornjeg stroja koloseka. Takođe, biće sprovedena ispitivanja pre puštanja u rad, koja su planirana za jesen.

Radovi na izgradnji vijadukta poceli su 1. novembra 2017. godine. Njegova dužina je tri kilometra, a visina pojedinih stubova 26 metara, što se može uporediti sa visinom osmospratnice.

Vijadukt je projektovan na izlazu iz tunela “Čortanovci” ispred Sremskih Karlovaca i proteže se u plavnom delu Dunava.

Tanjug/Zoran Žestić

Deo objekta se nalazi na strmom terenu i zato je, kako bi se osigurala pouzdanost objekta za vreme njegove izgradnje i korišćenja, bilo izgrađeno 20 zaštitnih konstrukcija protiv klizišta.

Tunel “Cortanovci” čine dve paralelne cevi ukupne dužine 2,2 km. Radovi na njegovoj izgradnji odvijali su se neprekidno od septembra 2017. godine i završeni su sedam meseci pre ugovornih rokova, naveo je ruski izvođač radova.

Neposredna izgradnja tunela trajala je tri godine. Probijanje se odvijalo istovremeno na četiri tačke dve cevi severnog i južnog portala.

U tunelu se trenutno odvija polaganje gornjeg stroja koloseka.

Pročitajte još:

Prilikom izgradnje bile su korišćene napredne ruske i međunarodne tehnologije, koje su testirane, između ostalog i prilikom izgradnje olimpijskih objekata u Sočiju.

Rok za bezbedno korišćenje tunela koji je određen projektom je najmanje 100 godina.

Nakon završetka svih radova u skladu sa projektom, putnički vozovi će na deonici brze pruge Stara Pazova – Novi Sadi moći da razvijaju brzinu do 200 km na čas, a teretni do 130 km na čas.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug