Deca sa autizmom muku muče sa nastavom
Iako postoji prilagođeni program za takvu decu, obično nije usklađen s realnim stanjem
Roditelji đaka sa autizmom evo već mesec dana muku muče s školovanjem svoje dece. Iako su škole obezbedile Individualni obrazovni program (IOP), nastavu namenjenu deci sa autizmom i drugim posebnim potrebama, kako roditelji ističu za „24sedam“, on nije usklađen sa potrebama i mogućnostima takvih učenika.
Kombinovana nastava
Još jedan veliki problem za sve učenike, pa i ove, jeste kombinovana onlajn nastava sa onom koja se odvija u školi, što potvrđuje i J.P., majka dečaka sa autizmom, koji ide u “redovnu školu”:
– Moj sin krenuo je ove godine u šesti razred. U teoriji je sve osmišljeno, a u praksi mnoge stvari ne funkcionišu. Moje dete je učenik “redovne škole”, lični pratilac je sve vreme sa njim dok traju onlajn časovi. On ne uspeva da održi koncentraciju. Kada je u školi, ima fokus i tada se trudi, međutim, to je svaki drugi dan. Tako on ispada iz rutine, koja je ključna za njegov napredak – ističe ona i priznaje da se plaši sinovljevog stagniranja i nazadovanja.
Prema njenim rečima, dete nema interesovanje za onlajn nastavu, a „jedini njegov napredak je kada je sa svojim drugarima u školi.“
„Trudimo se da pomognemo“
– Ja, ali i drugi roditelji sa sličnim problemima, trudimo se da pomognemo, sarđajujemo sa nastavnicima… Ipak, plašim se da je sve samo ono što nauči u školi. Dalji pomak ne vidim – poručila je ona.
Istovremeno, roditelji mališana koji idu u školu za decu sa posebnim potrebama, kažu za „24sedam“ da realizacija nastave dobro funkcioniše. Oni, za razliku od ostalih đaka, svakodnevno pohađaju nastavu jer ih je malo u odeljenju.
M.L., otac devojčice sa autizmom, koja ide u jednu takvu školu, kaže da je tu problem plan rada, koji nije usklađen prema mogućnostima učenika.
Uče sve predmete
– Deca sa autizmom imaju iste predmete kao da pohađaju redovnu školu. Fizika, hemija i geografija su im obavezni, a na sve to, od petog razreda moraju da uče i drugi strani jezik. To je jako teško za decu koja imaju poteškoća i sa maternjim, srpskim jezikom – navodi taj otac.
Na sve to, školski psiholog Tatjana Milutinović, kaže za “24sedam” da tim koji sprovodi IOP program prati plan i program rada i usklađuje ga sa potrebama dece, ali i njihovim mogućnostima.
Pomoć ako nema tehnike
– Naravno, kako će program izgledati, zavisi od same škole. Neka deca nemaju tehničke moućnosti za praćenje onlajn nastave i u tom slučaju se saradnja obavlja preko pedagoškog asistenta. On materijal za nastavu donosi na kućnu adresu učenika. Ko ima tehničkih mogućnosti, nastavnici materijale šalju roditeljima, koji ih potom prenose deci, a zatim šalju povratnu informaciju nastavniku. Sve ovo moguće je obaviti i preko ličnog asistenta, ukoliko ga dete poseduje. Znači, dete sa autizmom prati nastavu sa ostalom decom, ali dobija prilagođene zadatke – poručila je ona i dodala da je problem u trajanju časova:
– Oni sada traju pola sata, umesto 45 minuta, pa nastavnik teško nalazi način da se posveti svim učenicima.
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari