aktuelno

H&M u Hrvatskoj uvodi naknadu za vraćanje odeće! Hoće li ovo i kod nas uskoro?

29.09.2023

12:13

0

Kompaniju kritikuju i ističu da do povrata često dolazi zbog nepouzdanih veličina

H&M u Hrvatskoj uvodi naknadu za vraćanje odeće! Hoće li ovo i kod nas uskoro?
towfiqu-barbhuiya-998DibZwpIc-unsplash - Copyright Unsplash

Švedski lanac Hennes & Mauritz, poznatiji pod skraćenicom H&M je nedavno odlučio da uvede naknade za povrat odeće kupljene preko interneta, pa se nakon toga suočio sa kritikama kupaca da se veličina njihovih odevnih komada menjala kroz godine pa sada radi na "poboljšanju doslednosti u određivanju veličina". 

Kompaniju kritikuju i ističu da do povrata često dolazi zbog nepouzdanih veličina.

- Kada proizvođači pooštre kontrolu kvalitete i standardiziraju veličine, tada ćemo imati manje povrata - komentirisao je jedan od kupaca za BBC. Drugi je dodao da je od svih trgovina odećom H&M "posebno loš u određivanju veličine. Njihov M može biti bilo što, od XS do XXL."

Novu naknadu, koja u Ujedinjenom Kraljevstvu iznosi 1,99 funte, H&M je odlučio da promeni kako bi potstakli kupce da kupuju samo ono što zaista planiraju da zadrže, umesto da uzimaju nekoliko veličina istog proizvoda kako bi ih kod kuće isprobali, a ostale vratili.

H&M u Hrvatskoj uvodi naknadu za vraćanje odeće! Hoće li ovo i kod nas uskoro?Profimedia
 

 

Taj se iznos oduzima od povrata novca, osim ako se roba vraća zato što je oštećena. U tom je slučaju povrat besplatan.

Ista odluka važi i za susednu nam Hrvatsku, ali je cena 3,9 eura.

Veći troškovi

Velika količina povrata svojevrsna je posledica pandemije kada se znatno povećao broj artikala koji su kupljeni u onlajn trgovini. To je značajno uticalo na trgovce: trebalo im je više vremena za obradu vraćenih pošiljki, a povećali su se i njihovi troškovi. Stručnjak za maloprodaju Džonotan De Mello smatra da je naplata povrata razumna odluka.

- To ima ekonomskog smisla jer obeshrabruje kupce od masovne kupovine onlajn proizvoda i zatim vraćanja većine njih. To je pravi problem za kompanije - istakao je. Konkurencija kao što su Zara, Boohoo, Uniqlo i Next već su ranije uveli naknadu za onlajn povrate.

Za članove H&M Loyalty programa povrat će i dalje biti besplatan.

 

Bonus video

 

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Jutarnji list

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike