Predsednik obišao radove: Za 10 godina smo uspeli da podignemo 108,1 kilometar novih, najsavremenijih pruga

14.01.2023

10:03

0

Autor: 24sedam

Predsednk je posetu pruzi započeo u 11 časova

Predsednik obišao radove: Za 10 godina smo uspeli da podignemo 108,1 kilometar novih, najsavremenijih pruga
Copyright Tanjug/Tara Radovanović

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić je obišao radove na izgradnji deonice brze pruge Novi Sad – Subotica.

Predsednik je kazao da smo zamolili kineske partnere da malo ubrzaju radove.

– Lepo ovo ovde izgleda – rekao je predsednik na početku obilaska i pozdravio radnike.

– Imamo malo problema, ali sad ćemo da ubrzamo. Da se za šest meseci ubrzaju radovi, da radimo bar upola brzo kao vi u Kini. Poslednja pruga u Srbiji je izgrađena 1976. godine. Ništa posle toga – kazao je predsednik Vučić.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Od 2012. do danas izgrađeno je 108,1 kilometar pruga.

– Ovo će mnogo da znači i za Topolu, ostala nam je kao slepo crevo. Probleme imamo sa rezervnim delovima za vozove, treba da odmah uzmimamo dovoljno delova, da se to ne dešava.

Čen Bo: Radovi napreduju

Prvo se novinarima obratila ambasadorka NR Kine, Čen Bo, koja je kazala da je sigurna da će radovi biti odrađeni kvalitetno.

– Izgradnje brze pruge Beograd-Budimpešta ima veliki značaj ne samo za Srbiju, nego i za povezivanje drugih regiona. Radovi napreduju i uverena sam da će kineski izvođači koji imaju svetsku tehnologiju i iskustvo u izgradnji brze pruge, kvalitetno odraditi ovaj projekat i uz snažnu podršku srpskih partnera u skorijem vremenu uspešno završi ove deonice – rekla je ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Vučić: Biće mnogo posla za srpske i kineske radnike

Kako su najavili predstavnici kineske kompanije koja je izvođač radova, a to je potvrdio i predsednik Vučić, svi radovi biće okončani do kraja 2024. godine.

– Radovi idu brže od predviđenih rokova, bolje je nekad da platite i više, a da platite ranije i onda vidite rezultate kao što je u slučaju deonice Beograd-Novi Sad. Želimo da železnica, ne samo da postoji, nego da radi i živi. Računamo da sve ovo možemo da završimo do kraja 2024. godine. Važno nam je to i zbog razvoja turizma, i podizanje svih mesta koja se na mapi puta nalaze. Srbija danas, uprkos svemu i teškim okolnostima kroz koje prolazi i ceo svet, sve kilometre i pruge koje smo podigle u našoj zemlji bile su pruge podignute do 1976. godine, poslednja je Beograd- Bar. Od tada, do 2012. nismo podigli nijedan kilometar pruge. Za ovih 10 godina uspeli smo da podignemo 108,1 kilometar novih pruga, to su brze, najsavremenije pruge. Rekonstruisali smo 781,5 kilometar pruge i sada očekujemo da završimo novih 156 kilometara pruge, a rekonsturisanih mnogo više – rekao je predsednik.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Istakao je da imamo velike planove i želju za dalje radove, dolazak investitora, i nove fabrike u mnogim mestima.

– Ekselencijo, hvala još jednom i vama i predsedniku Siju, hvala vašim stručnjacima, hvala i našim radnicima i kompanijama koje obavljaju odličan posao. Još mnogo toga moram da uradimo i napravimo da bi Srbija napredovala.

Predsednik je rekao da će u Stepanovićevu biti jedna stanica na putu ka Subotici.

– Mi računamo da sve ovo završimo do kraja 2024. godine – kazao je Vučić.

– Celu noć su se ljudi mučili da bi danas voz išao 200 na sat. Nećemo da kasnimo ni ta četiri i po minuta. Ljudi treba da znaju da brinemo o njihovoj bezbednosti, a ugrožavanje iste će biti kažnjivo – obećao je Vučić.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Predsednik je rekao da je za njega važno da snovi i želje da se nešto uradi brže i lepše ostvarivi i smara da to ne može biti loše.

– Mi sad imamojednuodnajboljih pruga u Evropi na relaciji Beograd – Novi Sad, a uskoro ćemo imati i Novi Sad – Subotica. To je značajan napredak. Trudimo se i borimo i da sada radimoo kad imamo rat. Podižemo zemlju onako kako je u istoriji nismo podizali – rekao je Vučić.

Kako je dodao, raduje se razvoju Vrbasa, Bečeja i drugih gradova na severu i da je ponosan na napredak.

– Ja sam stavrno srećan i ponosan zbog svega što gradimo i radujem se što ste vi zadovoljni – zaključio je Vučić.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Pitanja medija

Odgovarajući na pitanje medija o sastasnku sa višim političkim savetnikom državnog sekretara SAD Derekom Šoleom, Vučić kaže da nije optimista po prirodi.

– Imao sam korektan, otovren i sadržajan razgovor sa Šoleom. On je pokazao poštovanje prema Srbiji. Razlikujemo se po pitanju odnosa prema Kosovu i Metohije i to je to – kazao je Vučić.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Predsednik je rekao da ćemo do kraja 2024. godine ćemo ići od Beograda do Subotice za sat i pet minuta.

– Gradi se više, snažnije i uspešnije nego ikada – kaže Vučić.

Predsednik kaže da će u ponedeljak prestaviti svaki metar izgrađenih puteva i auto-puteva.

– Sve ću da vam pokažem – navodi on.

O rokovima za završetak radova

– Mislio sam da ćemo brže da završimo, jesu li moji snovi i želje da nešto uradimo brže loši? Moji snovi se ostvaruju. Po ugovoru treba da završe do kraja 2025. godine, a verujemo da može da se završi do kraja 2024. godine. Od Beograda do Subotice biće sat i pet minuta.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

Razgovor sa Šoleom

– Realan sam, nisam optimista po prirodi. Za nas je teška situacija, sve velike zapadne sile su priznale nezavisnost Kosova i ne očekujte bilo šta lepo u šećerlemi da nam dođe. Imamo sam sadržajan i korektan razgovor sa Šoleom, razlikujemo se po pitanju odnosa prema KiM i to je to.

Tanjug/Tara Radovanović
 

 

O Kurtiju

Predsednik je rekao da nije znao da je Aljbin Kurti postao i NATO u međuvremenu.

– Ja mogu da mu kažem da Srbija ima svoje granice. To nisu ni ruske, ni NATO granice. Ustanovljene su Poveljom UN i Rezolucijom 1244, a on nek priča šta hoće i nek pokušava da Srbiju stavi negde gde nije i sebe gde nije. Granice ne određuje Kurti, već međunarodno javno pravo. To je još jedna od očajničkih poruka gde pokušava sebe da predstavi kao žrtvu, kao “novog Zelenskog”, a mene kao “malog Putina” – kazao je Vučić.

Podsetimo, u sklopu radova na rekonstrukciji i izgradnji brze pruge Beograd – Budimpešta, deonica Novi Sad – Subotica je treća deonica brze pruge koja se radi.

Izvođač radova je kineski konzorcijum “China Railway International” i “China Communications Construction Company”, vrednost ugovora je 1,16 milijardi dolara.

Projektom je predviđena rekonstrukcija devet železničkih stanica (Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica), kao i tri nove stanice sa staničnim kapacitetima (Rumenka, Vrbas i Lovćenac).

BONUS VIDEO

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike