Gola istina na sceni Madlenianuma: Ovacije za venecijanske “Gracije”

10.11.2020

07:27 >> 11:42

0

Autor: Dejan Ćirić

Neobična predstava u koreografiji i dramaturgiji Silvije Gribaudi oduševila je publiku na Beogradskom festivalu igre

Gola istina na sceni Madlenianuma: Ovacije za venecijanske “Gracije”
Copyright Tanjug/Rade Prelić

Kompanija Silvije Gribaudi donela je zanimljiv iskorak u nepretenciznom plesnom komadu zasnovanom na neoklasičnoj skulpturi “Tri gracije”, koju je Antonio Kanova stvarao između 1812. i 1817. godine, što je bila polazna tačka i početno nadahnuće za ovaj projekat.

Pod upaljenim reflektorima i u publici, plesni performans počinje spontano, izlaskom učesnika na scenu, među kojima je jedina žena upravo autor dela. Uz nju su tri muškarca, željni komunikacije i interakcije sa gledalištem.

Tako počinje priča plesne atrakcije, pomalo stidljivo u odnosu aktera i auditorijuma, kao da nema koncepta, već se sve dešava odmah, na licu mesta, i razvija se pred očima gledalaca. Prilično oskudno odeveni, igrači na praznoj sceni, poput manekena koji paradiraju pistom, i nekonvencionalnim ponašanjem “zavode” publiku, animiraju je i veoma vešto šarmiraju raznim duhovitim momentima kojih ima napretek.

Tanjug/Rade Prelić

Privlačna muzika klasičnih kompozitora Vivaldija i Štrausa čudesno se spaja sa modernim elektronskim tonovima, pružajući zarazne ritmove koji gledaoce teraju na ples, i u tom spoju plesa i dinamične muzike stvara se univerzum između stvarnosti i fikcije.

Četiri plesača imaju neprestanu potrebu da stanu pred publiku i da joj se obraćaju, posebno sa pitanjem: “Šta je sve za vas napredak?”, da bi onda čuli interesantne i maštovite odgovore sa sedišta u sali – “Ljubav”, “Ples”, “Pozorište”, i ta komunikacija italijanskih umetnika sa domaćom publikom izvedena je na beskrajno simpatičan način. Njihova igra, koja je u kontinuitetu trajala punih sat vremena, zadivila je gledaoce, a doživljaj je bio još upečatljiviji zbog dijaloga sa publikom i atmosferom koja nije podrazumevala neverbalno pozorište na pozornici, već je imala svoju zaokruženost na više nivoa.

Tanjug/Rade Prelić

Osim vodeće članice trupe Gribaudi, na sceni su uverljivo igrali Siro Guljielmi, Mateo Marčesi i Andrea Rampaco, koji su se sasvim neočekivano i šokantno, iznenada skinuli goli, ne bi li prikazali simboliku ogoljavanja duše i emocija, kada su raskrinkani i nemaju više ništa da sakriju.

Koliko je sam čin skidanja tri muškarca koji pritom plešu jedan blizu drugog u polutami bio neophodan, mogu proceniti i iskreni ljubitelji plesnih produkcija na ovom tradicionalnom festivalu. Vrhunac uživanja desio se na samom finalu, u nestvarnoj, bajkovitoj sceni kada svi akteri polivaju vodom čitav pod scene i onda se klizaju, skaču i lete po tečnosti i prave čitavu atrakciju koja liči na film i koreografsko čudo bez presedana. Bilo je pravo zadovoljstvo prisustvovati tako vešto realizovanoj igri letenja kroz podijum od vode.

Tanjug/Rade Prelić

Premijera ove plesne atrakcije bila je tokom 2018. godine u “Teatro Annibal Caro”, a rađena je u koprodukciji Kompanije Silvia Gribaudi, kuće “Zebra” i “Santarcangelo dei Teatri”.

Umetnica se u svojim delima često bavi istraživanjem nagosti tela, pa su tako i “Gracije” u tom stilu i tematici, gde se skidanje tumači kao „prvo razotkrivanje” ili „skidanje vela“, odnosno analiza svega što je površno, do samih korena.

Beogradski festival igre posle komada “Pepeo” iz Francuske, odigranog u petak u Ateljeu 212, ponovo pravi pauzu, a onda nastavlja sa daljim gostovanjima predstava u drugoj polovini decembra na scenama BDP-a i Sava centra.

PROČITAJTE JOŠ:

Akrobacije u vazduhu, žongliranje, vatra: Počinje Cirkobalkana!

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike