Šta je lepota: "Gracije" Silvije Gribaudi na Festivalu igre

06.11.2020

14:37 >> 22:48

0

Inspiracija za predstavu, koja će biti odigrana u Madlenianumu, bila je u čuvenoj skulpturi Tri gracije” vajara Antonia Kanove

Šta je lepota: "Gracije" Silvije Gribaudi na Festivalu igre
Copyright Promo / BFI

Plesni komad “Gracije” kompanije Silvije Gribaudi iz Venecije gostovaće 9. novembra od 19.30 na sceni pozorišta Madlenianum u Zemunu u okviru Beogradskog festivala igre (BFI), a tim povodom danas je održan onlajn razgovor s koreografom predstave.

Razgovor sa Gribaudi realizovan je putem Zoom platforme, a zanimljivo je da će njen komad gostovati osim u Beogradu, dan kasnije u Gornjem Milanovcu na pozornici Kulturnog centra. Bila je to velika želja stanovnika ovog grada da neku predstavu sa BFI vide i oni, i Jung je odabrala da to upravo bude delo Silvije Gribaudi, jer je “duhovito, pitko, široko komunikativno sa publikom.”

Autorka osim koreografije potpisuje i dramaturgiju predstave, sa kolegom Mateom Mafesantijem, a takođe je i plesač na sceni sa partnerima Siro Guljielmi, Matteo Marčesi i Andrea Rampaco. Koreografkinja je veoma zahvalna organizaciji BFI što je u ovakvim uslovima omogućila da gostuju sa ovim projektom, što je u svetu prava retkost.

Inspiracija za predstavu bila je u čuvenoj skulpturi “Tri gracije” vajara Antonia Kanove, koji je stvarao delo između 1812. i 1817. godine. Kako je skulptura postala univerzalna oznaka lepote, proporcija i mere, tako je postalo i iskreno nadahnuće za nastajanje ideje, koncepcije za ovaj komad.

Promo / BFI

Kako je autorka objasnila, “Gracije” hodaju kroz vreme uz muziku klasike – Vivaldija i Štrausa, dok se četiri plesača kreću praznom scenom.

– Meni je bilo veoma interesantno da pričam na temu lepote, i polazna tačka mi je bilo to remek delo skulpture, a tokom samog rada cilj je bio da se mi kao kolege zavolimo, zbližimo i uživamo u procesa – naglasila je Gribaudi.

Pitanje koja se postavljaju u delu je – šta je lepota, a umetnica smatra da je ona zapravo pravi dijalog tela, ili jezik tela, ali po njoj lepota je takođe i humor, kao i sposobnost kako se nositi sa ovom svetskom situacijom. Na sve to, nameće se u komadu i tema – da li estetski kanon lepote, podrazumeva radost, sjaj i prosperitet.

U tom kontekstu “Gracije” su skulpturalni pop komad koji istražuje različite nijanse konkretne i drske lepote, one koja može poništiti sve estetske standarde. Umetnica je istakla da su pozorišta zatvorena u Italiji, tamo je i dalje na snazi pravi lokdaun što se tiče teatra, i da je okvirni datum za otvaranje 24. novembar, ako se nešto u međuvremenu ne promeni, odnosno ako se situacija sa pandemijom ne pogorša.

Pohvalila je ogroman sistem podrške za kulturu u Italiji, jer su iz Vlade odvojili značajna sredstava ne samo za institucionalna pozorišta, već i za manje plesne trupe za sve naredne projekte u pripremi i razvoju, od 2021. sve do čak 2024. godine.

Beogradski festival igre, nakon gostovanja dva dela “Pepeo” i “Gracije” u novembru, nastavlja smotru u decembru sa komadom “Biće sve gore i gore i gore, moj prijatelju” trupe “Voetvolk” iz Antverpena 19. decembra na sceni Beogradskog dramskog pozorišta.

Takođe, “Drezden Frankfurt kompanija igre” iz Nemačke gostovaće 22. decembra u Sava centru, sa delom “Alter Ego”, što će biti prvi dogođaj od izbijanja pandemije da se održava na sceni ovog prostora.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike