Slavni pijanista Andrej Korobeinikov održao koncert u Kolarcu: Remek-delo koje pripada 23. veku (FOTO)

08.10.2021

07:37

0

"Pri sviranju Betovenovih dela, muzičari moraju "prodreti u um" ovog slavnog kompozitora, te na neki način moraju biti i dobri glumci", kaže pijanista

Slavni pijanista Andrej Korobeinikov održao koncert u Kolarcu: Remek-delo koje pripada 23. veku (FOTO)
Tan2021-10-7_21141486_1 - Copyright TANJUG/ Sava Radovanović

Slavni ruski pijanista Andrej Korobeinikov održao je koncert u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine u okviru ciklusa "Steinway & Sons" .


Koncertni repertoar večeri činile su Betovenova "Sonata br. 24, op. 78", Šubertova "Fantazija Wanderer C-dur, op. 15", Rahmanjinove "Etide Tableaus op. 39 (3, 1, 6)" i "Slike sa izložbe" Musorgskog.

- Veoma smo srećni što imamo tako obiman repertoar. Sviram dela koja mislim da su genijalna i koja me takođe čine veoma uzbuđenim... Svaki koncert je jedno putovanje, jedna priča, pa je svako delo predivno i uzbudljivo na svoj sopstveni način - kazao je Korobeinikov.
TANJUG/ Sava Radovanović
Andrej Korobeinikov

Kako je istakao "Slike sa izložbe" Modesta Musorgskog je "remek-delo koje ne pripada samo 19. veku, već i 22. i čak 23. veku".

- Epohalno i stilistički je bezvremeno i u slušaocima otkriva još uvek neotkrivene fantazije - rekao je umetnik.

Šubertova "Fantazija Wanderer C-dur, op 15.", kako kaže, predstavlja posebnu priču, ili čak i svojevrsni film, i dodaje da je "zaista neverovatna", dok Rahmanjinove "Etide Tableaus op. 39" "hipnotišu slušaoce kao poeme Šarla Bodlera".

- Betovenova sonata je pomalo neobična slušaocima, s obzirom na to šta publika generalno misli o Betovenovim delima i na šta ona asociraju, ali ovo je jedna neverovatna lirska sonata - ističe Korobeinikov i dodaje da pri sviranju Betovenovih dela, muzičari moraju "prodreti u um" ovog slavnog kompozitora, te da na neki način moraju biti i dobri glumci.

TANJUG/ Sava Radovanović
Andrej Korobeinikov

Umetnik dodaje da mu se dopada kada mu posle koncerta ljudi prilaze da iskažu svoja mišljenja o različitim delima koje izvodi i što pritom ima prilike da vidi toliko različitih ličnosti sa toliko različitih mišljenja i ukusa.


Korobeinikov je na prve časove kalvira krenuo sa pet godina, a samo tri godine kasnije debitovao je na svom prvom recitalu. Moskovski konzervatorijum upisao je sa 15 godina, a paralelno sa njim i Pravni fakultet u Moskvi, a diplomu pravnika stekao je sa samo 17 godina. Po njegovim rečima teško je reći šta povezuje muziku i pravo.

- Pravo je nauka. Vrlo je racionalno i logično, ali opet ima divnu konstrukciju, a ponekad i u istoriji muzike pronalazimo slične divne teorije o raznim stvarima... Takođe, srž prava su društveni odnosi i on je neka vrsta leka za izbegavanje konflikata u društvu... Mada, možda je muzika mnogo bolji lek za to - kaže Korobeinikov.

U vremenu aktuelne pandemije, kada preovladavaju tehnologija i onlajn sadržaji, navodi da se nada da će kada osvane toliko onlajn koncerata ljudi iznenada i svuda oko sebe početi da čuju živu muziku na mestima poput ulice, stanice, i drugih.
TANJUG/ Sava Radovanović
Andrej Korobeinikov

- Ljudi će tada shvatiti da se klasična muzika ne može tek tako prenositi. Isto je i sa pozorišnim predstavama koje glumci igraju na daskama, nemoguće ih je preneti televizijskim putem... Morate biti tamo, morate to videti uživo i zapravo to osetiti - naglašava Korobeinikov i dodaje da bi ljudi trebalo da se vrate samostalnom komponovanju muzike.

Prema njegovim rečima u zlatnom dobu klasične muzike to je bila suština - mnogo ljudi tada bili su amateri, ali kroz komponovanje i sviranje su razumeli dosta toga.

- Verujem u svet uživo. To je kao čitanje Šekspira i Puškina - uvek je veoma duboko, pruža uživanje i čak i pomoć, i nikada neće zastareti - zaključuje Korobeinikov.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike