Nisi dovoljno gledao u retrovizor! Ovo su najgluplji razlozi zbog kojih se pada na ispitu u auto-školama!

05.12.2021

20:45

0

Mladen Rašeta, član Zajednice auto-škola Srbije, ističe da se najčešće pada na poligonu

Nisi dovoljno gledao u retrovizor! Ovo su najgluplji razlozi zbog kojih se pada na ispitu u auto-školama!
Profimedia

Ispit za vozačku dozvolu kao da nije sam po sebi stresan već, pored poštovanja saobraćajnih propisa, morate da vodite računa i o pravilima ponašanja koja mogu dovesti do prolongiranja dobijanja dozvole.

Iako postoje legitimni razlozi za obaranje na vozačkom ispitu, ima i onih koji su potpuno bizarni, a protiv njih ne možete ništa. Recimo,  instrukori vam kažu pred polaganje da se pristojno obučete, ali i da "ličite na osobu sa lične karte". A šta to i znači?

Pa, ukoliko na fotografiji za ličnu kartu imate bradu, sa njom se morate pojaviti i na polaganju ispita, i suprotno. Jedan od najbizarnijih slučajeva na ovu temu podelio je član jednog internet foruma.

- Na ličnoj karti sam imao kratku kosu, a već duži niz godina imam dugu. Nakon natezanja sa komisijom, konačno su me pustili da polažem ispit a da ne moram da se ošišam - objašnjava on.

Isto tako, nije dozvoljeno da na polaganje dolazite u dekolteu, bermudama i majicama na bretele. Kao i u srednjoj školi. Pravi primer je jedna devojka kojoj je instruktor pozajmio mušku majicu, kako bi mogla da polaže ispit!?

- Kao da su instruktori spremni za ovakve situacije, pa je moj u kolima imao majicu za "ne daj bože". Da nije bilo njega, verovatno ne bih mogla da polažem ispit tog dana - iznela je svoju priču jedna od forumašica.

Međutim, ovo su blaži primeri u odnosu na naredna pravila koja pokazuju kako izgleda treniranje strogoće ispitivača.

Oglušio si se na znak, pao si!

Ukoliko, primera radi, od treme ne vežete pojas, to znači da automatski padate vozački ispit. Samo što ćete to saznati tek na kraju vožnje, jer će vam komisija dopustiti da je završite ugrožavajući svoju sigurnost.

- Položio sam iz drugog puta, prvi put sam od treme zaboravio da stavim pojas. Bio sam ubeđen da polažem, a onda me je sačekao šok na poligonu. Rekli su mi da sam pao jer nisam vezao pojas - objasnio je jedan od mladića koji su polagali ispit.

S druge strane, isto tako, ako na poligonu krenete pre znaka ispitivača, jedino što vam preostaje je da povučete ručnu i izađete iz kola. 

- Na mom polaganju dečko je krenuo bez dozvole komisije, a moj instrukor je tada rekao da bi, da su ga videli, bio oboren - objašnjava jedna devojka.

 

Profimedia
 

 

Iskustvo kaže jedno, struka drugo

Često se kandidatima zamera da se "nedovoljno uveravaju", odnosno da prilikom preticanja ili skretanja ne gledaju u unutrašnje ogledalo, zatim u retrovizor i na kraju preko ramena.

- Ja sam odvozao čitavu vožnju da bi mi na kraju rekli da sam pao jer nisam dovoljno gledao u retrovizor! Nisam mogao da verujem. Pitao sam se koliko vremena je dovoljno da gledam u retrovizor da me ne bi sledeći put oborili - ispričao nam je jedan polaznik.

Iako laicima, ali i kandidatima, ovo pravilo zvuči kao preterano, iz Zajednice auto-škola Srbije ističu da ono čak i nije dovoljno strogo.

- Najčešće kandidati misle da će pasti ako im se ugasi auto, a za to se dobija samo jedan negativan bod. Mnogo je važnije uveravanje, i mi smatramo da bi komisija trebalo da bude stroža po ovom pitanju. Prema trenutnom pravilu, možete da se ne uverite dobro tri puta i ipak ćete položiti. Svako loše uveravanje je jedan ugrožen život. Znači, kandidat tri puta ugrozi život nekome i položio je - objašnjava za 24sedam Mladen Rašeta.

On dodaje da često kandidati padaju i kod zone škole.

- Dešava se da se kandidati opuste i na desetak metara pred izlazak iz zone škole dodaju brzinu, a zbog toga se pada na ispitu - dodaje Rašeta.

Na naše pitanje da li se brža vožnja toleriše, Mladen daje potvrdan odgovor.

- Retko kada kandidati voze brže, ali ako se i to desi, biće opomenuti i dobiće negativan bod, ali neće pasti.

Profimedia
 

 

Prema njegovom mišljenju, najnelogičniji je poligon, a kandidati zbog njega najčešće i padaju.

- Promašena je poenta. Na primer, može se pasti zbog radnje ubrzavanja, a ona je sama po sebi kontradiktorna. U pravilniku piše da je potrebno pokazati forsirano i dozirano kočenje, tako da točkovi ne zablokiraju. To je besmisleno. Nekada će nekoj komisiji delovati da ste dobro uradili radnju, drugoj neće, pa će morati da se ponovi. Sam poligon ne može da pokaže vozačevu veštinu i znanje u vožnji. Sve je, kako mi kažemo žargonski, do žongliranja. I parkiranje se uči napamet. Zbog toga se zalažemo za ukidanje radnji na poligonu - objašnjava Rašeta.

I zaista, prema pravilniku, kada se započne određena radnja, kandidatu nije dozvoljeno da ide napred pa nazad, ili obrnuto. A ako mu točak viri van linije parkiranja, moraće da ponovi radnju.

- Pre svega, parkirališta na poligonima su uža nego na ulici, zatim kandidat uči da se parkira po parametrima, a to ne znači da je savladao parkiranje i u realnom prostoru - zaključuje Rašeta.

Još jedan od "glupljih" razloga za padanje je i ako vam telefon zazvoni prilikom polaganja.

- Dešavale su se takve situacije. Sve mora da bude striktno jer, ipak, polažete pred policijom. U pravilniku piše da telefon mora da bude isključen i pada se jer niste poslušali naredbe komisije - pojašnjava Mladen.

Na pitanje da li je istina da se pada ako krenete pre nego što komisija da zeleno svetlo, ističe da još nije čuo za takav slučaj obaranja.

- Ne znam da li ima slučajeva koji su preuveličani, ali znam da kandidati koji nisu bezbedni neće položiti ispit - ističe on.

Bonus video:

 

 

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi