Nesavesni vozači uskoro bi mogli trajno da ostanu bez dozvole i vozila: Predlog izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja

08.04.2021

08:34 >> 08:40

0

Autor: M.V.

Mera privremnog oduzimanja vozačke dozvole zbog kaznenih poena kod nas je uvedena 2009. godine

Nesavesni vozači uskoro bi mogli trajno da ostanu bez dozvole i vozila: Predlog izmena Zakona o bezbednosti saobraćaja
Copyright Profimedia

Agencija za bezbednost saobraćaja predložila je da izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja predvide i trajno oduzimanje vozačke dozvole i vozila nesavesnim vozačima koji nisu spremni da promene svoje ponašanje, najavio je direktor Agencije Duško Pešić, a taj predlog naišao je na opšte odobravanje saobraćajnih stručnjaka.

Iako Zakon o bezbednosti u saobraćaju predviđa privremeno oduzimanje dozvola vozačima nakon što sakupe određeni broj kaznenih poena, iskustvo je pokazalo da pojedinicima za volanom to nije dovoljna kazna, pa nastavljaju neodgovorno da se ponašaju.

Profimedia

Zbog toga bi uskoro nesavesni vozači mogli trajno da ostanu bez dozvole.

– Agencija za bezbednost saobraćaja predložiće da izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja predvide i trajno oduzimanje vozačke dozvole i vozila nesavesnim vozačima koji nisu spremni da promene svoje ponašanje – najavio je direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić i dodao da postojeći zakon nije dovoljno rigorozan za najneodgovornije vozače.

Printscreen/MUP

-Mera privremenog oduzimanja vozačke dozvole zbog kaznenih poena kod nas je uvedena 2009. godine. U Srbiji je predviđeno oduzimanje vozačke dozvole u slučaju da vozač skupi 18 ili više kaznenih poena, odnosno devet ili više za vozače sa probnom vozačkom dozvolom. Za svako sledeće oduzimanje, granica kaznenih poena se spušta za tri poena – objašnjava Pešić za Blic.

Kako kaže, vozačka dozvola se oduzima i u slučaju da vozač učini teško delo protiv bezbednosti saobraćaja.

Tako, prema Pešićevim rečima, “vozači kojima je oduzeta vozačka dozvola, da bi povratili vozačku dozvolu moraju pohađati seminar unapređenja znanja i položiti ispit iz bezbednosti saobraćaja”.

Ipak, i pored toga, postoje vozači koji i dalje nastavljaju sa vršenjem težih saobraćajnih prekršaja.

– Najčešće je to vožnja u stanju veoma teške ili potpune alkoholisanosti, prekoračenje brzine za više od 90 kilometara na sat u naselju, odnosno 100 na sat van naselja, kao i vožnja u vreme kada je vozaču izrečena zabrana upravljanja motornim vozilom ili im je vozačka dozvola oduzeta – naglašava Pešić.

Upravo je to grupa vozača za koju je potrebno predvideti dodatne kaznene mere, smatra sagovornik.

– Zakonom o bezbednosti saobraćaja je već predviđena granica kaznenih poena za oduzimanje vozačke dozvole, ali  treba razmotriti da se za teške saobraćajne prekršaje broj kaznenih poena koji se izriču poveća, kao i da se izriču dodatni kumulativni poeni ako vozač više puta ponavlja istu vrstu teškog saobraćajnog prekršaja, kao i da se povećaju novčane kazne za ovakve vrste prekršaja – objašnjava on.

Foto: Printscreen/YouTube/safedriveRS011

Način da se smanji broj umrlih na putevima

Profesor Saobraćajnog fakutlteta u penziji Milan Vujanić složio se sa direktorom Agencije za bezbednost saobraćaja i rekao da je trajno oduzimanje vozačke dozvole jedino rešenje za najbahatije vozače.

– Svako ko nakon što je dva puta privremeno ostao bez dozvole ponovo dobije kaznene poene za oduzimanje vozačke dozvole treba doživotno da bude odvojen od volana. Iskustvo je pokazalo da vozač prihvata svaku novčanu kaznu, sve hoće da plati, samo da mu niko ne dira vozačku dozvolu. Zato smatram da je ovo jedini način da smanjimo broj saobraćajnih nezgoda i umrlih na putevima – podvlači za Blic Vujanić.

Ova ideja nije nova, podseća Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja, koji poručuje da je tako nešto predloženo pre čak 17 godina.

-To je bio predlog Zakona o bezbednosti u saobraćaju još 2004. godine, ali nije zaživeo. Sada, ako neko ko je dva puta ostao bez dozvole, nastavi da se neodgovorno ponaša, to znači da ili nije sposoban za vožnju ili ima neke psihičke probleme – ističe Okanović.

I previše spora vožnja ugrožava bezbednost

Takođe, vršilac dužnosti direktora “Puteva Srbije” Zoran Drobnjak najavio je danas da će predložiti da se zakonski zabrani vožnja preticajnom trakom na autoputu, ukoliko se vozilo kreće brzinom manjom od 100 ili 110 kilometara na sat, pošto je to, kako je rekao, isto nebezbedno koliko i prebrza vožnja.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Drobnjak je gostujući na TV K1 rekao da pojedini vozači ugrožavaju bezbednost saobraćaja tako što voze previše sporo preticajnom trakom na autoputu i nevodeći dovoljno računa, odnosno ne gledaju u retrovizor da li neko ide iza njih.

Pročitajte još
Drobnjak je napomenuo da sada policija ne može da zaustavi nekog na autoputu i kazni ga zato što vozi sporo preticajnom trakom.

– Ali, može da se donese zakonska odredba i da se kaže – ne smeš da voziš ispod 100 ili 110 preticajnom trakom. Nisam to još predložio, ali predložiću, evo to je ideja – kazao je Drobnjak.

Objasnio je da to prvo treba predložiti Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, koje to zati predlaže MUP-u, a onda predlog treba da usvojia vlada.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Blic

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike