Važno za sve koji kreću na put: Evzoni radi do 23 časa, evo šta će biti sa onima koji zakasne na granicu

29.05.2021

14:20

Granični prelaz iz Severne Makedonije ka Grčkoj, Evzoni otvoren je 14. maja

Copyright Profimedia

Granični prelaz iz Severne Makedonije ka Grčkoj, Evzoni otvoren je 14. maja, ali preko njega se mora preći od sedam do 23 sata.

Putnici sada moraju da krenu dosta ranije kako bi na Evzoni stigli do 23 časa, jer ko zakasni, spavaće na granici.

Druga varijanta je da krenu u kasnim večernjim satima da bi na granici bili oko sedam ujutru.

Svi u problemu

I mada je ranije objavljeno da će najveći prelaz prema Grčkoj biti otvoren od sedam do 23 sata po lokalnom vremenu (po našem od 6 do 22h), ovo je svima zakomplikovalo putovanje. U problemu su i turističke agencije, ali i oni koji idu privatno na put, pogotovo ako putuju sa malom decom.

Već godinama autobusi iz Srbije koji voze turiste na letovanje u Grčku upravo pred zoru prelaze granicu. Ture obično kreću uveče, putuje se tokom noći, a turisti su na destinaciji već ujutru. Mogu da iskoriste ceo dan, a vozači se odmaraju tokom celog dana i onda uveče ponovo voze nazad. Sada je ovaj razrađen sistem poremećen zbog skraćenog radnog vremena Evzonija, pa turističke agencije i dalje radije idu preko Bugarske.

Tanjug/AP Photo/Yorgos Karahalis)

I oni koji idu sopstvenim prevozom neretko se odlučuju za ovu varijantu, ali su besni što im je letovanje ponovo iskomplikovano.

– Ne mogu da verujem šta nam Grci rade, ovo je strašno. Sada moramo da tempiramo i vreme kada ćemo da krenemo, a nikad se ne zna da li ćemo naići na neku gužvu na putu. Još ako tome dodamo da mora da se radi PCR test za decu stariju od pet godina, stvari se dodatno komplikuju. Ceo dan puta, dve granice, neizvesnost na ulasku u zemlju, za 10 dana “odmora”. I bez korone je bilo dovoljno komplikovano, a šta će da odluče do kraja sezone, to ni oni ne znaju – besan je jedan od putnika.

I u turističkim agencijama su nam rekli da nam ovo komplikuje putovanja.

Milan Lainović, vlasnik turističke agencije “Belvi travel”, kaže da za sada oni koji rade autobuski prevoz imaju dve opcije.

– Jedna je da idemo preko Bugarske, a druga da pomerimo polaske iz Beograda da bismo tempirali vreme i da ne bismo mnogo čekali na Evzoniju. Primera radi, mi vozimo turu putnika na jonsku obalu, na Lefkadu i krećemo u devet uveče kako bismo na prelazu bili oko sedam sati. Da nije ovog skraćenog rada prelaza Evzoni, verovatno bismo krenuli ranije. U zavisnosti od regije, nekada krećemo u dva posle podne, nekada u pet. Sada smo morali da promenimo vreme polaska – navodi Lainović.

Radiće od juna

Aleksandar Seničić, direktor Asocijacije turističkih agencija Srbije, kaže da se očekuje da narednih dana granični prelaz Evzoni radi celu noć, što će mnogo olakšati rad turističkim agencijama.
– Turističke agencije očekuju da ovaj prelaz počne da radi kao prethodnih godina, jer autobusi iz Srbije koji voze turiste na letovanje u Grčku upravo u sitnim jutarnjim satima prelaze granicu, i to je bio neki razrađen sistem. Moramo shvatiti da su Grci dugo bili zatvoreni, jako su uplašeni otkad je otvorena granica i tek se sada polako vraćaju u normalu. U startu je objavljeno da će Evzoni, prelaz iz Severne Makedonije, biti otvoren do 23 sata, ali je granični prelaz Promahonas otvoren 24 časa dnevno – kaže Seničić.

Prelaz Dorjan još zatvoren

Državljani Srbije mogu da uđu u Grčku avionom ili preko drumskih prelaza Evzoni iz Severne Makedonije ili Promahonas i Ormenio iz Bugarske. Još od otvaranja Grčke za srpske turiste, 14. maja, priča se o otvaranju prelaza Dorjan, takođe prelaza na koji se ide iz Severne Makedonije. Srpski turisti ga koriste kada su na Evzoniju velike gužve. I mada turistički radnici očekuju još od polovine maja otvaranje ovog prelaza, nema naznaka da će se to uskoro desiti.

Iz Srbije se još ne može u Rumuniju

Rumunija polako popušta mere protiv koronavirusa, ali još nema definitivnog datuma kada bi naši državljani mogli da ulaze u ovu zemlju. Ova država planira popuštanje mera u tri faze – 1. juna, 1. jula i 1. avgusta, ali još nema najava da će dozvoliti ulazak turista i kada će se to desiti. Rumunski premijer Florin Kicu rekao je da popuštanje mera od 1. juna za vakcinisane osobe za njih nisu privilegija, već podsticaj ljudima da se imunizuju kako bi se svi vratili u normalu, i napomenuo je da će se o ostalim relaksacijama razgovarati od 1. jula.

Šta je potrebno za ulazak u Grčku

* negativan PCR test ili sertifikat o vakcinaciji
* PLF formular popunjen 24 sata pre ulaska u Grčku (na engleskom)
* na graničnim prelazima radi se i nasumično testiranje turista
* oni koji budu testirani obavezni su da budu u izolaciji do dobijanja rezultata
* za decu stariju od pet godina potreban je negativan PCR test

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.