Nutricionistkinja otkriva kako da posle posta ne opteretimo organizam jakom hranom: Evo kad bi trebalo uvesti meso i mleko?

04.05.2024

21:48

0

Veroslava Stanković je dodala da je važno da od ostalih namirnica u jelovnik treba uvrstiti salatu koja daje osećaj sitosti

Nutricionistkinja otkriva kako da posle posta ne opteretimo organizam jakom hranom: Evo kad bi trebalo uvesti meso i mleko?
Ilustracija - Copyright Profimedia

Kako ne bi došlo do zdravstvenih problema tokom prazničnih dana, iz Instituta za javno zdravlje „Dr Milan Jovanović Batut”, upozoravaju da prelazak sa posne na mrsnu hranu treba da bude postepen.

Posle višenedeljnog posta obično sledi bogata praznična trpeza – tu su predjela, supe, čorbe, slatkiši – sve što je kalorično.

„Ovaj post je bio izuzetno dug, znači 49 dana, ko je stvarno postio, to je bilo post na vodi, i manja količina masnoće, odnosno minimalna količina masnoće, je štedila našu jetru i žučne puteve. Tako da, trebalo bi nastaviti sa hranom koja je manje masna. Znači sutra prvo počinjemo sa jajima, naravno neizbežno jaja tokom celog dana, ali tu treba voditi računa, i treba znati da možda samo dva komada celih jaja u toku dana pojesti, a ostatak dana, ukoliko ne možemo da ih izbegnemo, onda uzmemo samo belance, jer belance neće da nam šteti. Lako je za stomak, dobro varljivo, a obezbeđuje nam proteine”, rekla je nutricionistkinja Veroslava Stanković.

Nutricionistkinja je dodala da je važno da od ostalih namirnica u jelovnik treba uvrstiti salatu koja daje osećaj sitosti.

Profimedia
 

U toku posta nema mesa ni mlečnih proizvoda, pa je bitno i to – kojim redosledom možemo da vraćamo te namirnice u jelovnik.

„U principu to su sve manje masne, odnosno posnije namirnice. Znači, krećemo sa belancetom, onda može da se unosi, što se mesa i mesnih prerađevina tiče, znači početak je sa piletinom, možda i tih prerađevina od piletina, pileća, prsa, na primer. E sad, ukoliko se radi o pečenju, a jeste sutra uvek neka vrsta pečenja, onda uzeti minimalnu količinu. Što se mlečnih napitaka tiče, odnosno mlečnih proizvoda, onda početi sa kiselim mlekom, mlađim sirom, a tek drugi ili treći dan uzeti, pa čak ne ni punomasne, nego polumasne”, objasnila je Stankovićeva, i dodala da poštujući ta pravila, nećemo opteretiti organizam.

Prekid posta upoređuje sa vežbanjem: „Nećemo odmah krenuti u maraton, nego ćemo se pripremati. Tako i sa hranom, znači polako uvežbavati naš organizam i prilagođavati ga na težu i masniju hranu”.

Nutricionistkinja savetuje da u prvim danima posle posta treba izbegavati pohovanje i prženje hrane u dubokom ulju, i preporučuje kuvanje, dinstanje i grilovanje namirnica. Dodaje da je važna i redovna fizička aktivnost i dovoljno tečnosti.

„Preporuke su tri litra u toku dana, znači svakodnevno. Naravno, govorim o osobama koje nemaju povišen arterijski pritisak, i koje ne piju diuretike. Takve osobe moraju da piju samo minimalnu količinu vode kada su žedne. Sve ostale – tri litre, vode treba uzeti pred obrok ili pola sata pred obrok, kako bi naša želudac bio pun i ne bi mogao da uzima, odnosno ne bi tolerisao veliku količinu hrane. I to jeste jedna od psiholoških varijanti i varki za mršavljenje, ali i za neprejedanje”, zaključila je nutricionistkinja Stanković gostujući na RTS.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike