Nedostaju nam i instruktori u auto-školama: Neće da rade za 50.000, u komori predlažu poskupljenje obuke na preko 1.000 evra

12.04.2023

20:15

0

U Privrednoj komori auto-škola Srbije kažu da instruktori rade za 50.000 dinara mesečno

Nedostaju nam i instruktori u auto-školama: Neće da rade za 50.000, u komori predlažu poskupljenje obuke na preko 1.000 evra
Obuka vozača - Copyright Profimedia

U pojedinim auto-školama počeli su da nedostaju instruktori, jer zbog niskih plata napuštaju ova radna mesta i prelaze na druge poslove. U Privrednoj komori auto-škola Srbije tvrde da ako se ovakva situacija nastavi, obuka i polaganje za kandidate bi moglo da traje mnogo duže.

- Problem je visina plate za instruktore. A ona je povezana direktno sa cenom obuke vozača, koju treba da propište MUP. To su davno propisali ali nisu uradili - kaže za 24sedam Mladen Rašeta iz Privredne komore auto-škola Srbije.

On dodaje da instruktori sada rade za oko 50.000 dinara mesečno.

- Taj isti instruktor je vlasnik licenci za sve kategorije i može da vozi kamion za 1.000 evra i to u Srbiji. Tako da se njima više isplati da rade na drugom mestu, nego posao koji je mnogo teži od vožnje kamiona za manje para - kaže Rašeta.

Raspoređuju kandidate drugim instruktorima

Ipak, on nema procenu koliko instruktora nedostaje ali kaže da je trend poslednjih 6-7 meseci da napuštaju škole. Ipak, još uvek se primaju svi zainteresovani kandidati za obuku.

- Rasporedimo ih na druge instruktore pa polako. U nekim školama je to problem, a negde čak ni do instruktora nego do ispita jer nema dovoljno ispitnih rokova pa se čeka - kaže on.

Profimedia
Ilustracija

 

Rašeta dodaje da MUP zakazuje ispite u odnosu na broj njihovih ispitivača.

- Ako nemaju dovoljno ispitivača u nekoj policijskoj upravi, onda ne mogu da zakažu dovoljno ispita za kandidate i onda se čeka na ispite. I onda se i ta obuka razvlači da neko ne bi završio obuku, pa posle čeka dva meseca na ispit - dodaje on.

Najveći problem, prema njegovim rečima, jeste cena obuke koja "urušava kvalitet obuke u Srbiji".

- Urušava se kvalitet, nezadovoljni smo mi koji radimo u obuci kao i kandidati a samo zato što neko nije definisano koja bi trebala da bude minimalna i maksimalna cena po zakonu! Ovo je delatnost od opšte-društvenog značaja i ako hoće dobre vozače moraju da je štite - dodaje on.

Cena obuke preko 1.000 evra

Rašeta je izjavio da bi najmanja plata za instruktore trebalo da bude 80.000 dinara da bi ljudi ostali da rade.

- A to znači da bi polaganje za B kategoriju trebalo da bude najmanje 130.000 dinara. Postoji i način da se ne dignu cene, ali u tom slučaju država mora malo da "pogura" auto-škole. Ne mora da naplaćuje 20 odsto PDV i akcize za gorivo. Ako stvarno hoće kvalitet i po nižoj ceni, neka se i oni potrude - predlaže Rašeta.

Dodatni problem stvara i to što ne mogu da zaposle nove instruktore, naročito zato što tu nema klasničnog radnog vremena.

- Radiš i noću, u podne... težak je posao, opasan, suviše odgovoran, velike su kazne za instruktore kod najmanjih grešaka... ogroman je pritisak na njima i neće niko da rade za te pare - dodaje on.

Rašeta kaže da cene obuke zavisi od delova Srbije.

- U nekim gradovima je 50.000, u Beogradu je između 60 i 80 hiljada a prema severu Vojvodine čak i oko 100.000 dinara - dodaje on.

Na pitanje šta će se desiti ako dođe do drastičnog manjka instruktora, on kaže da će kandidati morati da čekaju.

- Bilo je zastoja pre kada su nedostajali ispitivači, pa se čekalo po šest meseci. Na vožnju ne moraju svaki dan i kvalitetniji su kandidati koji to ne rade, ali poenta je i u tome što su škole nemoćne. Čekaće po dva-tri meseca za početak obuke pa će je raditi - kaže Rašeta ali uverava da neće biti dužih zastoja u skorije vreme, ali nije siguran šta će biti do kraja godine.

BONUS VIDEO

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike