Vodoinstalateri opet "deru": Radovan ima fiksnu satnicu - za sat vremena uzme 100 evra!

28.04.2022

12:05

0

Autor: M.P.

Tviteraši su otvorili ovu temu

Vodoinstalateri opet "deru": Radovan ima fiksnu satnicu - za sat vremena uzme 100 evra!
Ilustracija - Copyright Pixabay Profimedia

Jedan status na Tviteru pokrenuo je lavinu komentara, a korisnici se mahom slažu sa njegovim autorom.

Naime, on je napisao: "Džaba sve škole i sva zvanja ovoga sveta ako ne posedujete bezobrazluk Radovana, vodinstalatera iz Grocke, koji za pola sata uzima 50 evra."

 

 

Iako ima onih koji smatraju da je njegova cena poštena jer "drži zanat u rukama", više je onih koji su ogorčeni cenama zanatlija.

Tako je jedna korisnica objasnila da ju je u Nemačkoj popravka brave koštala 230 evra, dok je drugom korisniku vodoinstalater naplatio 350 evra za odgušenje kanalizacije.

- Meni je bravar naplatio 230 evra (u Nemačkoj) za posao u trajanju od pola minuta sa sve vađenjem alata. Duže mu je trebalo da izda račun.

Za zamenu gumice 24.000 dinara!

Devojka koja se tek uselila u stan frapirala se na cenu usluge, ali nije ni sama ostala dužna.

- Jedna mlada žena imala je lep stan, roditelji su joj ga kupili. Ona mi je ispričala da joj se sa vodoinstalaterom svašta dešavalo. Procurili su lavabo i sudopera, a dvojica majstora su došla i zamenila gumicu i zaptivače za 15 minuta. Ona je pitala koliko to košta, a oni su rekli - 24.000 dinara. Pošto je dobrostojeća, nastupili su tako, pretpostavljajući da će platiti. Devojka je pozvala majku, jer nije imala dovoljno novca kod sebe, zbunila se. A majka kaže: "Daj mi majstora na telefon!" Tražila je broj telefona njihovog šefa, a kada ga je dobila posvađala se s njim. Na kraju, cena je spuštena na 6.000 dinara. Ali i to je previše - rekao je on. 

Kako je ranije objasnio za 24sedam Mladen Alfirović, pravni savetnik Nacionalne asocijacije potrošača, da biste izbegli ovako neprijatne situacije najvažnije je da pozovete registrovane majstore, kako biste mogli, ukoliko dođe do problema, kasnije da podnesete žalbu. 

Pixabay
 

Najbolji savet je da cenu ugovorite unapred i da o tome postoji pisani trag.

- Bez toga ništa. Nikakav usmeni dogovor preko telefona ne pije vodu, to ljudi moraju da znaju. U suprotnom neće moći da se žale niti Asocijaciji potrošača niti bilo kome drugom. Na licu mesta se navede šta sve mora da se radi i da se cena, makar okvirna. Po završetku posla majstor mora da vam da specifikaciju na kojoj je navedeno šta je predmet popravke, koja je cena, kao i koliko koštaju delovi - ističe Alfirović, i dodaje da je stvar dogovora da li će delove, ukoliko su potrebni, kupiti majstor ili mušterija.

Prema novom zakonu, ukoliko je račun veći od 5.000 dinara majstor mora da vam napiše račun, odnosno specifikaciju, ali ono što možda niste znali jeste to da kada dogovorite okvirnu cenu, konačni račun ne može biti veći od 15 odsto od dogovorene cene.

Zato, pamet u glavu i ne zovite neproverene majstore. 

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike