Krizu će preživeti firme koje su prešle na "onlajn", dostava doživela "bum"

25.11.2020

13:07 >> 13:08

0

Onlajn trgovina i širok spektar dostave i u Srbiji su sve zastupljeniji

Krizu će preživeti firme koje su prešle na "onlajn", dostava doživela "bum"
Copyright Foto: Profimedia

Kompanije koje su se najbolje snašle na tržištu tokom krize izazvane pandemijom jesu upravo one koje su odlučile da se digitalizuju, a to su, osim IT industrije, na koju fizičko odsustvo kontakta nije uticalo u velikoj meri, firme koje su odlučile da svoju robu i usluge prodaju onlajn, a poseban “bum” doživela je dostava.

Dostava je, naime, počela kao dostava hrane, a kako se kriza produžila i produbila, proširila se i na dostavu, ne samo iz restorana, već i proizvoda iz apoteka, trgovinskih centara, malih prodavnica do velikih trgovinskih lanaca, kaže za Tanjug sekretar Udruženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije (PKS) Marjan Stojanović.

“Prelivanje” radnika

– Što više vreme prolazi, primećujemo da se to širi i na robu široke potrošnje. Takva vrsta trgovine i dostave je nešto što uzima zamah i postaje naša svakodnevica – ističe Stojanović.

Dostava sve popularnija; Profimedia

Kako u kriznim vremenima dolazi do “prelivanja” radne snage iz jednog sektora u drugi, kaže Stojanović, tako je u Beogradu veliki broj mladih koji su radili u restoranima našlo zaposlenje u dostavi.

– Porastom ugovora koji su potpisani između dostavljača i kompanija, broj ljudi koji se zapošljavao je rastao, a to je broj koji se u desetinama puta uvećava u odnosu na period pre kovid krize – navodi Stojanović.

Velikima bilo lakše

Kada je reč o prilagođavanju ostalih grana privrede, tu je, dodaje on, situacija “šarenolika” i zavisi od toga u kojoj meri su firme prešle na onlajn trgovinu i da li su taj oblik prodaje mogle da ponude.

IT se najbolje snašao

Sektor koji se najbolje snašao u ovoj krizi, kaže Stojanović, jeste IT i to u svim oblastima, te navodi da su te kompanije uspele da nastave projekte koje su počeli, ali i dobili nove projekte.

– Naše IT kompanije u svim oblastima su veoma aktivne i prave nove proizvode, osvajaju nova tržišta, potpisuju nove ugovore. To je oblast na koju smo ponosni – ističe Stojanović.

Stojanović dodaje da je zahtev privrede da onlajn trgovina postane sistemski način kupovine i prodaje i nakon kovid krize. Zbog toga je, kaže, PKS u saradnji sa JP “Pošta Srbije” i Upravom carina da radi na vodičima koji će pomoći privrednicima koji žele da počnu da se obave online trgovinom.

Pročitajte još: Crni petak: Ne dajte “popustu” da vas namami

Pročitajte još: Rupa u budžetu: Hoće li od poreza na automobile boleti glava?

Primećeno je, navodi Stojanović, da su se velika preduzeća na tržištu bolje snašla u uslovima krize, jer su u svojoj ponudi već imali elektronsku prodaju, ali dodaje da je bilo i onih koji nisu uspeli da ispune zahteve kupaca, zbog velike količine narudžbina.

Dodaje da su preduzetnici i male kompanije tek tokom kovid krize počeli da prelaze na onlajn prodaju, što im je, kaže Stojanović, pomoglo da održe poslovanje. Čak su, ističe, i manje apoteke počele da otvaraju onlajn prodavnice na svojim veb sajtovima i da prodaju kozmetičke preparade i proizvode koji nisu na recept.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike