aktuelno

Presuda koja će uzdrmati Fejsbuk: Najavljena ograničenja u korišćenju ličnih podataka mogla bi da promene industriju

08.10.2024

13:40

0

Autor: A. M.

Odluka Suda prave EU znači revoluciju u oglašavanju

Presuda koja će uzdrmati Fejsbuk: Najavljena ograničenja u korišćenju ličnih podataka mogla bi da promene industriju
Kompanija Meta - Copyright AP Photo/Thibault Camus

Najviši evropski sud, Sud pravde Evropske unije, doneo je presudu koja može drastično uticati na način na koji Meta koristi lične podatke korisnika Fejsbuka za ciljane oglase.

Prema ovoj presudi, Meta će morati da postavi ograničenja u upotrebi podataka prikupljenih od korisnika, čak i kada se oni slažu sa korišćenjem svojih informacija za reklamne svrhe.

Presuda koja će uzdrmati Fejsbuk: Najavljena ograničenja u korišćenju ličnih podataka mogla bi da promene industrijuProfimedia
 

Ova odluka je u skladu sa Opštom uredbom o zaštiti podataka (GDPR), koja zahteva da kompanije ograniče obradu podataka na one koji su neophodni.

Sud je naglasio da lični podaci ne mogu biti korišćeni za ciljane oglase bez vremenskog ograničenja, što predstavlja značajan korak ka jačanju privatnosti korisnika.

Slučaj je pokrenuo Maks Šrems, aktivista i suosnivač neprofitne organizacije NOYB, koji je 2014. godine tvrdio da Fejsbuk koristi podatke o seksualnoj orijentaciji korisnika za personalizovane oglase.

Ova presuda potvrđuje da kompanije ne smeju obrađivati takve osetljive podatke, posebno kada su prikupljeni izvan platforme putem drugih sajtova ili aplikacija.

Presuda koja će uzdrmati Fejsbuk: Najavljena ograničenja u korišćenju ličnih podataka mogla bi da promene industrijuUnsplash
 

NOYB je pozdravio presudu, ističući da se ona odnosi na sve kompanije koje se bave oglašavanjem na mreži, posebno one koje ne primenjuju stroge prakse brisanja podataka.

Ova presuda ističe važnost „principa minimizacije podataka“, koji radikalno ograničava upotrebu ličnih informacija za oglašavanje, bez obzira na pravne osnove obrade.

Meta je u reakciji na presudu naglasila da je mnogo uložila u „ugrađivanje privatnosti“ u svoje proizvode.

Ističu da ne koriste posebne kategorije podataka za personalizaciju oglasa i da oglašivačima nije dozvoljeno deljenje osetljivih informacija.

Presuda koja će uzdrmati Fejsbuk: Najavljena ograničenja u korišćenju ličnih podataka mogla bi da promene industrijuProfimedia
 

Ova presuda može imati ozbiljne posledice po sve kompanije u regionu koje se oslanjaju na ciljano oglašavanje, postavljajući nove standarde za zaštitu privatnosti i korišćenje ličnih podataka na mreži, piše Informacija.

BONUS VIDEO:

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike