Gradi se čudo drumske i železničke arhitekture u Evropi: Od Danske do Nemačke za samo 7 minuta

23.06.2024

21:42

0

Izgradnja će koštati 4,8 milijardi evra i u potpunosti je finansira Danska

Gradi se čudo drumske i železničke arhitekture u Evropi: Od Danske do Nemačke za samo 7 minuta
Copyright Profimedia

Izgradnja najdužeg podvodnog tunela na svetu, kojim će biti povezane Skandinavija i centralna Evropa, uveliko je počela.

Reč je o 18-kilometarskom tunelu Fehmarn pojas, između Danske i Nemačke ispod Baltičkog mora, koji će imati drumski i železnički saobraćaj.

Drumski saobraćaj će se odvijati u po dve trake u oba smera.

Profimedia
 

Početak izgradnje je svečano ozvaničio danski kralj Frederik X.

Planirano je da tunel bude pušten u saobraćaj 2029. godine, a njime će se značajno skratiti putovanje između Danske i Nemačke. Naime, trenutno putovanje trajektom traje 45 minuta, a nakon izgradnje tunela, putovanje vozom će trajati sedam minuta i putovanje automobilom će trajati 10 minuta.

Tunel će činiti 89 betonskih elemenata koji se izrađuju u postrojenju u gradu Roedbyhavnu koji je na danskom otoku Lolandu. Ovo je najveće postrojenje na severu Evrope.

Tunel finansira Danka

Izgradnja će koštati 4,8 milijardi evra i u potpunosti je finansira Danska koja će naknadno odlučiti o naplati putarine za tunel.

Danska je u poslednjih nekoliko decenija izgradila drumske i železničke veze sa susednom Švedskom i između dva velika danska ostrva. Naime, 2000. je napravljen most i tunel kojim su povezani Kopenhagen i Malme kao treći najveći švedski grad.

Dve godine ranije je uspostavljen drumski saobraćaj između ostrva Funen, na kojem je Odense kao treći najveći danski grad, i Kopenhagena. Između ova dva grada je godinu dana ranije počeo saobraćati voz, prenosi Euronews. 

Bonus video: 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Euronews

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike