U Srbiji država trenutno gradi za 23 milijarde evra: U „pogonu“ 80.000 gradilišta

14.08.2021

09:57 >> 19:27

0

U našoj zemlji sada se gradi više autoputeva nego u svim zemljama okruženja zajedno, ističe resorni ministar Tomislav Momirović

U Srbiji država trenutno gradi za 23 milijarde evra: U „pogonu“ 80.000 gradilišta
Copyright Radovi na autoputu Miloš Veliki, Screenshot: Youtube/Putevi Srbije

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Tomislav Momirovićem izjavio je danas da u ovom trenutku u Srbiji radi više od 80.000 gradilišta na infrastrukturnim projektima čija je ukupna vrednost 23 milijarde evra.

– Podigli smo našu ekonomiju do nivoa da možemo da imamo tu snagu da preduzmemo takve kapitalne radove. Pre svega mislim na Moravski koridor, koji će, kada bude završen, promeniti perspektivu tog dela Srbije i spojiti Kruševac i Čačak. Infrastruktura je preduslov za razvoj ekonomije, rast standarda i mi u svakom delu zemlje realizujemo takve značajne projekte – rekao je Momirović na TV Prva.

Tehnološki izazov – pruga Beogarad – Novi Sad

Kada je reč o pruzi Beograd – Novi Sad, Momirović kaže da je to ne samo najskuplji već i tehnološki najizazovniji projekat.

– Najbolja železnica u Evropi je švajcarska. Mi kupujemo te vozove, gradimo prugu po tim standardima. Znači, dva najveća grada u Srbiji će biti povezana brzom prugom po najvišim evropskim standardima. Do kraja godine je završavamo, a u komercijalnu upotrebu je puštamo u februaru naredne godine – rekao je Momirović.

On je istakao da se u Republici Srbiji gradi više auto-puteva nego u svim zemljama u okruženju zajedno.

Dodao je da je u toku eksproproprijacija desetina hiljada katastarskih parcela, premeštanje više hiljada ljudi na nove lokacije i naglasio da su građani svesni da se sve to radi zbog njih i razvoja zemlje.

– Auto-put ne možete samo da donesete helikopterom i spustite ga – istakao je Momirović i naveo da u tom procesu izgradnje novih, modernih saobraćajnica ni jedan deo lokalne putne mreže neće ostati nesaniran.

On je rekao da je samo na izradnji deonice od Preljine do Pakovraće svakoga dana angažovano 500 radnika i konstatovao da su neverovatno teški uslovi za radnike koji svakodnevno radi po veoma visokim temperaturama.

Pročitajte još:

– Ja se tim ljudima zaista divim. Uskoro krećemo u test asfalt, a do kraja godine očekujemo da pustimo obilaznicu oko Čačka – rekao je Momirović, ocenivši da će od sledeće godine Čačak prodisati.

Put od Preljine do Požege je, kaže ministar, najzahtevniji, jer su 40 odsto te deonice tuneli i mostovi.

– Na izgradnji Moravskog koridora angažovano je svaki dan oko 2.000 ljudi. Kada ga završimo, što će, prema ugovoru i dinamici, biti 2023. godine, to će biti najmoderniji i najbolji autoput u Srbiji – tvrdi Momirović.

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike