Poljska kompanija vidi veliki potencijal na tržištu oglašavanja na Balkanu

13.09.2023

11:43

0

Digitalno tržište oglašavanja u Srbiji i Balkanskoj regiji pokazalo je značajan rast i potencijal u poslednjim godinama

Poljska kompanija vidi veliki potencijal na tržištu oglašavanja na Balkanu
Łukasz Grodecki - Copyright waytogrow.com

Nedavno je portal 24sedam.rs obavio intervju sa Łukaszom Grodeckim, članom Upravnog odbora poljske kompanije Waytogrow. Razgovarali smo o značajnom potencijalu tržišta oglašavanja u Srbiji i širem regionu CEE. Intervju je istražio mogućnosti i izazove tržišta, uporedivši ih sa Evropskom unijom u celini, pružajući dragocene uvide u dinamičan pejzaž oglašavanja u Srbiji i CEE regionu.

Dobrodošao, Łukasze, i hvala što si nam se danas pridružio. Možeš li nam, molim te, pružiti kratak pregled kompanije Waytogrow i njenog uloge na digitalnom tržištu oglašavanja u Srbiji i Balkanu?

Waytogrow je Google sertifikovani partner za objavljivanje i vodeći pružalac rešenja za monetizaciju programskog oglašavanja specijalizovan za pomoć izdavačima u monetizaciji svojih web stranica i maksimizaciji prihoda od oglasa. Nudimo sveobuhvatan set alata i tehnologija koji omogućavaju izdavačima da besprekorno integrišu oglase u svoj sadržaj i optimizuju svoje strategije monetizacije.

Kao pouzdan partner izdavačima, Waytogrow igra ključnu ulogu na digitalnom tržištu oglašavanja u Srbiji i Balkanu. U 2022. godini smo uspešno monetizovali preko 400 domena iz Adria i Balkanske regije, rezultirajući ukupno sa 17,5 milijardi generisanih prikaza oglasa. Naša jaka prisutnost i strateške saradnje sa vodećim medijskim grupama u regiji su bile ključne u podsticanju rasta digitalne oglašivačke industrije.

Zvuči veoma impresivno! Kako se srpsko i balkansko tržište u celini upoređuju sa Evropskom unijom? Koje jedinstvene prilike i izazovi postoje u ovoj regiji?

Digitalno tržište oglašavanja u Srbiji i Balkanskoj regiji pokazalo je značajan rast i potencijal u poslednjim godinama. Izdavači u Srbiji su veoma svesni i dobro obavešteni o programskom oglašavanju. Prema internim istraživanjima koja je sproveo Waytogrow u 2022. godini, utvrđeno je da 30% srpskih izdavača koristi Prebid kao sredstvo monetizacije, u poređenju sa 54% u SAD-u i 62% u Poljskoj. Ovo ukazuje da se monetizacija programskog oglašavanja sve više smatra efikasnim i pouzdanim rešenjem za izdavače u ovoj regiji, ali i dalje zaostaje za evropskim i američkim tržištima.

waytogrow.com
 

 

Osim toga, tržište mobilnih aplikacija u Srbiji se značajno razlikuje od onog u Poljskoj, gde se aplikacije uglavnom koriste za kupovinu i komunikaciju. U Srbiji, međutim, korisnici konzumiraju značajnu količinu sadržaja i vesti putem aplikacija. Takođe, tokom našeg nedavnog poslovnog putovanja u Beogradu, saznali smo da je medijsko tržište u Srbiji intrigantno zbog činjenice da zemlja ima jedan od najvećih brojeva televizijskih kanala po glavi stanovnika.

Međutim, postoje i izazovi koje treba razmotriti. Balkanska regija se sastoji od raznolikih tržišta sa različitim jezicima, kulturama i ponašanjem potrošača. To zahteva lokalizovan pristup i razumevanje nijansi svakog tržišta. Prilagođavanje regulatornim okvirima i obezbeđivanje sigurnosti brenda takođe su ključni faktori. Bez obzira na ove izazove, neiskorišćeni potencijal i rastuće usvajanje digitalnih tehnologija čine ovo uzbudljivo tržište za digitalno oglašavanje.

Kao što si ranije pomenuo, Waytogrow sarađuje sa vodećim medijskim grupama, što ukazuje na to da je vaša kompanija uspostavila snažnu poziciju na tržištu Balkana. Možete li podeliti s nama neke uvide u rast i potencijal digitalne oglašivačke industrije u ovoj regiji, i koji ključni faktori su doprineli uspehu Waytogrow-a ovde?


Digitalna oglašivačka industrija u balkanskoj regiji doživela je stabilan rast u poslednjim godinama. Sa sve većim prelaskom sa tradicionalnih na digitalne medije, oglašivači prepoznaju važnost dosezanja svoje ciljne publike putem online kanala. Ovo je rezultiralo porastom tražnje za programskim rešenjima za oglašavanje i efikasnim strategijama monetizacije, što nam pruža mogućnost da uspostavimo jake odnose sa vlasnicima medijskih platformi nudeći pouzdana i efikasna programatska rešenja za oglašavanje, uz izuzetnu korisničku podršku.
waytogrow.com
 

 

Osim toga, naša predanost razumevanju lokalnog okruženja i prilagođavanju strategijama bila je od suštinske važnosti. Prepoznajemo važnost prilagođavanja naših rešenja kako bismo zadovoljili specifične potrebe izdavača i oglašivača na svakom tržištu Balkana. Ovaj lokalizovani pristup dobro je odjeknuo kod naših partnera i pomogao nam je da uspostavimo snažnu poziciju. Na osnovu najnovijeg internog istraživanja kompanije Waytogrow, naša kompanija s ponosom zauzima vodeću poziciju među nezavisnim pružaocima programatske monetizacije u Srbiji.

Vidimo srpsko tržište i tržište Balkana u celini kao veoma obećavajuće, i planiramo da što je moguće jače učvrstimo svoju prisutnost ovde.

Možete li sa nama podeliti vašu strategiju za buduće aktivnosti u Srbiji i na Balkanu?

Svakako. U budućnosti planiramo dodatno jačanje naše prisutnosti u regionu proširivanjem mreže partnerstava i saradnji. Takođe, aktivno učestvujemo na lokalnim konferencijama i događajima, sarađujući sa lokalnim izdavačima kako bismo im pomogli da otključaju svoj puni potencijal za zaradu i povećaju prihode od oglasa. Na primer, prošle godine, tim kompanije Waytogrow imao je priliku da poseti Beograd i učestvuje na Digitalk konferenciji u Nišu. Ti događaji ostavili su dubok utisak na nas, jer su bili izuzetno dobro organizovani i održavali visok standard kvaliteta.

Jedan od predstojećih događaja na kojem će tim kompanije Waytogrow prisustvovati je Weekend Media Festival u Rovinju, Hrvatska, od 21. do 24. septembra. Ovaj događaj pruža odličnu priliku da proširimo naše znanje o najnovijim trendovima i vestima u oblasti medija i oglašavanja, pokažemo naše stručnosti u programskom oglašavanju i uspostavimo kontakt sa uticajnim izdavačima iz CEE regiona.

Zvuči odlično! Koju temu će Waytogrow prezentovati na ovom događaju?

Na Weekend Media festivalu, naš tim će razgovarati o značaju korisničkog iskustva u oblasti oglašavanja. Dublje ćemo istražiti kako UX može uticati na pojavljivanje Google Potvrđenog Klika i diskutovati o strategijama za postizanje balansa između prihoda od programatskog oglašavanja i korisnički prijatnog iskustva.

Čini se kao važna tema. Da li ovaj problem takođe zabrinjava izdavače u Srbiji?

Uistinu, ova tema je od ogromnog značaja jer direktno utiče na sve izdavače, uključujući i one u Srbiji. Ključno je pronaći pravu ravnotežu između maksimizacije monetizacije i prihoda od oglasa, dok istovremeno pružate glatko i užitno korisničko iskustvo. Verujemo da će ova prezentacija pružiti dragocene uvide i smernice svim vlasnicima veb stranica koji se bave monetizacijom svojih stranica ili teže tome.

Osim toga, ako neki od vaših čitalaca prisustvuju Weekend Media festivalu, srdačno ih pozivamo da se povežu s nama. Takođe, imamo planove da periodično posetimo Beograd i bili bismo oduševljeni da uspostavimo i održavamo međusobno korisne odnose u industriji.

Hvala, Łukasze, na vašem vremenu i učešću u intervjuu. Želimo vam puno sreće i nastavak rasta i razvoja vaše kompanije!

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike