Ko deli Netfliks nalog, plaćaće više? Striming kompanija juri izgubljeni profit

20.04.2022

09:46

0

Autor: 24sedam

Vodeća striming kompanija u svetu izgubila 25 odsto vrednosti zbog gubitka velikog broja korisnika, deljenja naloga i sve jače konkurencije. Zato mora da nešto promeni

Ko deli Netfliks nalog, plaćaće više? Striming kompanija juri izgubljeni profit
Profimedia

Akcije američke kompanije „Netfliks“, koja je jedan od lidera u striming industriji, strmoglavile su se za čak 25 procenata nakon pisma upućenog investitorima kojim su oni obavešteni o velikom gubitku broja pretplatnika.

U „Netfliksu“ svoj gubitak objašnjavaju kršenjem pravila od strane korisnika i (geo)politikom.Drugi razlog je povlaćenje iz Rusije, zbog rata u Ukrajini, što ih je koštalo 700.000 korisnika.

Procenjuju da je više od 100 miliona korisnika delilo svoju lozinku drugima. Zbog toga će morati da promene biznis model, što bi moglo da se odvija u dva pravca. Jedan je da ograniče deljenje naloga, ili da povećaju cenu za one koji ga dele. Drugi je uvedu oglase.

Nalozi "Netfliksa" se u svetu, ali i u Srbiji, masovno dele komšijama i prijateljima što je nelegalno, pošto su predviđeni da se dele samo u okviru jednog domaćinstva. "Netfliksu" je dosd bilo u fokusu samo širenje broja pretplatnka i osvajnaje tržišta tako da se nisu mnogo bavili ovakvim zloupotrebama. Ali sada, kada profit ponire, moraće i time da se pozabave.

- Oni koji prate Netfliks znajuj da sam bio protiv komplikovanog advertajzinga i da sam veliki ljubitelj jednostavnosti pretplate. Ali, takođe sam i veliki fan izbora potrošača - kaže gazda firme Rid Hejstings.

Hejstings kaže da pretplata sa oglasima veoma dobro funkcioniše kod "Diznija" i HBO", ali analitičari smatraju da bi viši troškovi mogli da oteraju korisnike.

Ograničeno deljenje na probi

Striming platforma je već pokrenula test fazu dve nove funkcije na nekim tržištima, i tamo se naplaćuje dodatnih dva do tri dolara za deljenje svojih lozinki sa ljudima van svog domaćinstva. Standard i premijum nalogu se dodaju podnalozi za najviše dve osobe sa kojima ne žive, od kojih će svaka dobiti svoj profil, personalizovane preporuke, prijave i lozinke. Za sada Netflix nove funkcije testira samo u Čileu, Kostariki i Peruu.

U SAD i Kanadi je 600.000 njih već odustalo od korišćenja usluga nakon povećanja cena, piše BBC, a u Velikoj Britaniji 1,5 miliona je otkazalo pretplatu u prva tri meseca ove godine. Prema anketi, 38 odsto njih "želi da uštedi". što je najviši nivo ikada do sada, kaže agencija za istraživanje tržišta "Kantar".

Dramatičan pad akcija

Kako prenosi CNN, investitore je pored prvog gubitka pretplatnika u deset godina, razočarao objavljeni izveštaj o poslovanju kompanije u čevtrtom kvartalu.

Do dramatičnog pada akcija došlo je sinoć nakon završetka zvaničnog radnog vremena Volstrita, nakon što je „Netfliks“ saopštio da je izgubio 200.000 pretplatnika u prvom tromesečju 2022. Sada ima 221,6 miliona korisnika širom sveta.

Umesto planiranog povećanja broja korisnika za 2,5 miliona, kompanija je objavila da očekuje da će izgubiti još dva miliona pretplatnika u drugom kvartalu 2022.

Podaci iz poslovnog izveštaja Netfliksa za četvrti kvartal pokazali su pad profita na 1,5 milijardi dolara u odnosu na 1,7 milijardi dolara u prethodnom tromesečju. Prihod je porastao za 9,8 odsto na 7,8 milijardi dolara.

Od početka ove godine do sada, akcije Netfliksa su pale za više od 40 procenata, a kada je reč o zaradi, investitore brine budući razvoj poslovanih aktivnosti kompanije, navodi CNN.

BONUS VIDEO

24sedam

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti