Izmene zakona: Srbi će se vozom voziti upola cene?

29.04.2021

08:15 >> 09:28

0

Kad voz kasni vraća se od 25 do 50 odsto cene karte, kaže predlog izmena zakona

Izmene zakona: Srbi će se vozom voziti upola cene?
Copyright Tanjug/Infrastruktura Železnice Srbije

Predlog izmena i dopuna Zakona o ugovorima o prevozu u železnickom saobraćaju mogao bi značajno da pojeftini vožnju železnicom od 2023. godine, ukoliko se Železnice Srbije, poznate po poslovičnom kašnjenju vozova „ne uozbilje“. Prevoz poznat po tome da može da, recimo do Bara, da kasni više od jednog dana, mogao bi da ukoliko se ne ostvare optimistički planovi modernizacije, za putnike ima “keš bek” opciju.

Kao avionom

Ovime se i na železnicu uvode prava putnika koja već dugo postoje u aviosaobraćaju, gde putnici imaju pravo na odštetu ako letovi dugo kasne u poletanju (više od pet sati) ali i u dolasku na odredište (dva sata).

Izmene zakona predviđaju da kada voz kasni duže od sat vremena, putnik može da prekine putovanje i zatraži da mu se vrati sav novac koji je dao za voznu kartu, piše Gordana Bulatović na portalu Biznis.rs.

Ako pak odluči da ipak nastavi putovanje, putnik može tražiti deo novca, i to 25 odsto ako voz kasni između 60 i 119 minuta, odnosno 50 odsto u slucaju kašnjenja dužeg od dva sata.

Ovaj zakonski predlog je ušao u skupštinsku proceduru a kako za portal biznis.rs kaže ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović, železnicari su dobili prelazni period od dve godine da ovu zakonsku odredbu i primene.

– Kako je u toku veliki broj infrastrukturnih radova na srpskim prugama, što je trenutno značajna prepreka redovnosti i pouzdanosti usluge, dat je prelazni period da se usluge prilagode i prevoznici finansijski stabilizuju svoje poslovanje – objasnio je Momirović.

Pročitajte još:

Novim rešenjima će se prema objašnjenju ministra dostići evropski nivo prava putnika u železničkom saobraćaju, što je jedan od ciljeva donošenja zakona, dok je drugi, motivacija prevoznika da podignu kvalitet usluga i unaprede pouzdanost železničkog putničkog saobraćaja.

Dvogodišnji „grejs period“ za prilagođavanje „Železnica“ i nada u brze vozove ima smisla ali problem ni do sada nije bila brzina vozova, ma kako bila mala, čak niti (loše) stanje na prugama, jer vozni red se inače planirao u skladu sa obe oteževajuće okolnosti. Problem je bio, a nadamo se rešiće se, u ažurnosti i organizovanosti „Železnica Srbije“.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Biznis.rs

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike