Marku je novac počeo da nestaje sa računa, a kartica mu je bila u rukama! Priča o tome kako je pokraden je opomena za sve

28.10.2023

22:57

1

Prema izvodima banke, novac je potrošen na organizaciju turističkih tura u Dubaiu i na sajtovima za kupovinu garderobe.

Marku je novac počeo da nestaje sa računa, a kartica mu je bila u rukama! Priča o tome kako je pokraden je opomena za sve
Ilustracija - Copyright Pexels

Marku Marijokoviću je sa bankovnog računa u roku od nekoliko minuta skinuto 219.000 dinara. U trenutku kada je novac počeo da nestaje, držao je telefon i kartice u rukama. Sumnjajući da je žrtva prevare, odmah je blokirao karticu.

Snežana Jakovljević iz Foruma za prevenciju zloupotrebe platnih kartica PKS upozorava da su zloupotrebe kartica deo sofisticiranog i piramidalno organizovanog kriminala.

Prema izvodima banke, novac je potrošen na organizaciju turističkih tura u Dubaiu i na sajtovima za kupovinu garderobe.

Marijoković je brzo reagovao i blokirao karticu, kontaktirao agencije koje su bukirale ture i sajt za prodaju garderobe. Deo novca mu je brzo vraćen, dok je ostatak stigao kasnije, nakon intervencije banke.

Ističe i da ne zna kako je do prevare došlo.

Printscreen/RTS
 

"I dalje ne znam da li sam bio žrtva popularnog 'fišinga' ili 'pecanja', jer sam tamo kupio onlajn kartu za jedan muzej. To je jedini put da se sećam da sam nešto onlajn koristio", navodi Marko.

Navodi da je od dosta ljudi kasnije čuo da su u Dubaiju prevare česte.

"Dosta naših ljudi koji žive u Dubaiju su mi rekli da su prevare kod njih česte u smislu krađe podataka sa kratica ukoliko kucamo pin kada plaćamo nešto gde god se nalazili u Emiratima", dodaje Marko.

Preporučuje da koristimo kartice jednokratnog tipa u inostranstvu i beskontaktno plaćanje.

Najčešće je reč o sofisticiranom i piramidalno organizovanom kriminalu

Snežana Jakovljević iz Foruma za prevenciju zloupotrebe platnih kartica PKS navodi da se u ovakvim slučajima, čim posumnjamo na prevaru, uvek preporučuje blokiranje kartice i provera da li postoje neovlašćene transakcije. 

"Prva adresa je izdavalac, putem kontakt centra ili aplikacije, te se započinje reklamacioni postupak da bi prihvatilac nadoknadio štetu. U najvećem broju slučajeva to su banke", objašnjava Jakovljevićeva.

Prema njenim rečima, zloupotreba platne kartice u domaćem zakonodavstvu je krivično delo sa rigoroznim kaznama, ali i korisnik može da bude nepažljiv i da daje podatke o kartici, čime omogućava tu vrste prevare.

Jakovljevićeva kaže da nije obaveza korisnika da prijavi slučaj policiji, ali da se to preporučuje, jer to čini pod punom pravnom i materijalnom odgovornošću.

"Reč je u najvećem broju slučajeva o sofisticiranom, znalačkom i piramidalno organizovanom kriminalu. Korisnik ne zna i ne može da zna gde su podaci ukradeni. Svakodnevno se borimo protiv toga", ističe Jakovljevićeva.

Ističe da su platne kartice masovan proizvod, te da su potrebna bezbednost i sigurnost kako bi se obezbedilo njihovo korišćenje.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sedam/RTS

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike