Kalemegdan bez gondole: Upravni sud poništio građevinsku dozvolu za pripremne radove na izgradnji žičare

24.03.2021

17:18 >> 13:51

0

Rešenje Ministarstva iz 2019. godine sud je poništio i vratio ga prvostepenom organu na ponovno odlučivanje

Kalemegdan bez gondole: Upravni sud poništio građevinsku dozvolu za pripremne radove na izgradnji žičare
Copyright Grad Beograd

Upravni sud u Beogradu uvažio je tužbu Regulatornog instituta za obnovljivu energiju i životnu sredinu (RERI) i poništio rešenje Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture o izdavanju građevinske dozvole za pripremne radove na izgradnji gondole na Kalemegdanu.

Rešenje Ministarstva iz 2019. godine sud je poništio i vratio ga prvostepenom organu na ponovno odlučivanje.

Iako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić nedavno najavio da će žičara biti izgrađena i završena, kao što su gotovi Trg Republike i Trg Slavija, tome na put je stala odluka suda, koja Ministarstvo građevinarstva obavezuje da Udruženju RERI nadoknadi troškove upravnog spora u iznosu od 34.500 dinara.

Grad Beograd

Istom odlukom, Upravni sud je odbio zahtev zainteresovanog lica u ovom postupku, Grada Beograda, za naknadu troškova upravnog spora.

Podsetimo, izgradnja žičare najavljena je 2017., a dve godine kasnije početak radova je izazvao brojne polemike, naročito kada su radnici JKP “Zelenilo-Beograd” posekli ukupno 155 stabala – 108 na novobeogradskoj i 47 na strani Starog grada.

Grad Beograd

Nedugo potom, Regulatorni institut za obnovljive izvore energije i zaštitu životne sredine (RERI), u saopštenju objavljenom na sajtu reri.org.rs naveo je da bi izvođenje radova na Kalemegdanu moglo da ima nenadoknadive posledice po kulturno dobro – Kalemegdansku tvrđavu i životnu sredinu.

Iz državne kase za gondolu izdvojeno 425 miliona

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio je u novembru 2019. da je u budžetu Glavnog grada za 2020. godinu opredeljeno 425 miliona dinara za izgradnju gondole.

Gondola bi trebalo da povezuje levu i desnu obalu reke Save, odnosno Beogradsku tvrđavu i park Ušće. Takođe, planirano je da ima 25 kabina, a svaka bi imala mesta za 10 osoba.

Pročitajte još

Trasa žičare bi bila duga jedan kilometar, a mogla bi da preveze tri hiljade putnika za jedan sat, dok bi putovanje trajalo oko pet minuta.

“Sedam najugroženijih spomenika Evrope

Beogradska tvrđava 2020. godine dospela je na listu “Sedam najugroženijih spomenika Evrope”, zbog poteza vlasti da na tom mestu podigne gondolu.

– Autentičnost i integritet ove impresivne tvrđave, koja se nalazi na Tentativnoj listi Uneska kao deo najveće panevropske nominacije za svetsko nasleđe – Granice rimskog carstva, ugrožena je štetnim projektom izgradnje žičare (gondole) – navedeo je tada u saopštenju Evropa nostre.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike