Ko je naslednik "Bus plusa": Sutra će biti poznato kojoj firmi će građani plaćati za vožnju u javnom prevozu

27.03.2021

12:50 >> 08:06

0

Firma Kentkart dala je najpovoljniju ponudu - 10,5 milijardi dinara sa PDV, dok su drugi ponuđači dali cifru od 10,6 milijardi dinara

Ko je naslednik "Bus plusa": Sutra će biti poznato kojoj firmi će građani plaćati za vožnju u javnom prevozu
24sedam/Katarina Mihajlović - Copyright 24sedam/Katarina Mihajlović

Zakonski rok od 30 dana od otvaranja ponuda za izbor ponuđača za naplatu karata u javnom prevozu ističe sutra, te će prvog dana u predstojećem vikendu biti poznato da li će ugovor u narednih 13 godina biti dodeljen novom-starom partneru turskoj kompaniji “Kentkart”, koja je vlasnik “Apeks solušna”, firme koja je do danas upravljala sistemom “Bus plus”.

Pročitajte još

Ako ponuda “Kentkart-a” bude prihvaćena, novi ugovor bi trebalo da bude potpisan prvih dana meseca aprila.

Zbog čega se čeka poslednji dan da se pregledaju i ponude druga dva ponuđača, još uvek nije poznato, naročito ako se ima u vidu da je drugi ponuđač, kompanija “Bus Logic” iz Požarevca i “Penta” iz Pule, odnosno njihov predstavnik Ivan Kočev, svojevremeno kazao da su se prijavili na tender iako nemaju sistem naplate u 3.000 vozila u jednom gradu što je bila referentna kategorija na tenderu.

Podsetimo, firma “Kentkart” dala je najpovoljniju ponudu – 10,5 milijardi dinara sa PDV, dok su drugi ponuđači dali cifru od 10,6 milijardi dinara.

Novi partner će imati maksimalni procenat od 7,92 odsto nadoknade od prihoda prodatih karata. U slučaju da Grad od prodaje karata uzme 900 miliona dinara (sada je zarada oko 600 miliona), partner dobija samo tri odsto provizije.

Novim ugovorom predviđen je i veći broj kontrolora na ulicama, ali i mogućnost da Grad angažuje dodatan broj zaposlenih za tu namenu.

Prosečni prihod Grada

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Prosečni mesečni prihod Grada od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, pa je “Apeks” na osnovu procenta po važećem ugovoru od 8,53 mesečno zarađivao 50 miliona dinara. Sa procentom koji su sada ponudili, u proseku će zarađivati dva miliona dinara manje.

To znači da će Grad za 13 godina uštedeti 312 miliona dinara, odnosno 2,6 miliona evra, u odnosnu na dosadašnji dogovor o podeli zarade. Više bi mogao da uštedi ako se poveća naplatu karata od sadašnjih 600 na 900 miliona dinara, odnosno za 50 odsto.

Umesto “Bus plusa” – “Beogradska kartica”

Profimedia

Nova kartica, koja će izgledati slično kao “Bus plus”, zvaće se “Beogradska kartica” i njom će građani moći da plaćaju javni prevoz, ali i da ostvare popuste prilikom ulaska u muzeje, pozorišta, na gradske bazene, plaćanje infostana i drugih gradskih dažbina.

Ona će funkcionisati po principu dva novčanika – jednim će se plaćati karta za prevoz, a drugi će moći da se dopunjuje i da se njime plaćaju usluge, kao što su parkiranje, karte za pozorišta i bioskope…

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Novosti

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike