Boemska četvrt neprepoznatljiva: Asfalt se nije ni "ohladio", a građani već strepe da će Skadarlija ostati bez kaldrme (FOTO)

15.04.2021

17:10 >> 14:02

0

Autor: Jovana Vrećo

Većina Beograđana je mišljenja da je Skadarska ulica jedinstvena baš zbog njenih kocki, pa su uz fotografije, koje su osvanule na društvenim mrežama, poč

Boemska četvrt neprepoznatljiva: Asfalt se nije ni "ohladio", a građani već strepe da će Skadarlija ostati bez kaldrme (FOTO)
Copyright Skadarlija - Nekad vs Trenutno/ Profimedia, Twitter

Asfalt u Skadarliji, na potezu od Sebilj česme do Gospodar Jevremove ulice, nije se ni “ohladio”, a na društvenim mrežama već su osvanule neprepoznatljive fotografije boemske četvrti, koje su građanima odmah zapale za oko.

S obzirom da su u toku završni radovi u okviru treće faze rekonstrukcije Skadarske ulice, na red je došlo izlivanje asfalta, zbog čega su mnogi građani prestonice zaključili da kaldrme neće biti.

Većina je mišljenja da je ova boemska četvrt jedinstvena baš zbog njenih kocki, pa su uz fotografije počeli da se nižu i komentari: “Još samo pešački i tramvaji fale”, “Gledam ulicu nešto mi poznata ali ne provaljujem da je Skadarlija…..“, “Po čemu će se razlikovati Skadarlija od ostalih delova grada?”

Međutim, Skadarlija neće ostati bez kaldrme, jer su istom prizoru Beograđani svedočili i pre tri godine, prilikom prvobitne rekonstrukcije, kada je takođe, stavljen asfalt.

Građevinski stručnjaci su za 24sedam rekli da prilikom rekonstrukcije kaldrme ne mora da bude jednostrano označena procedura, kao i da to zavisi od projektanta.

Oni su dodali da ta kolovozna konstrukcija može da se uradi na više načina i da može, ali i ne mora da ima asfalt ispod kaldrme.

O rekonstrukciji ove ulice svojevremeno se oglasio i zamenik gradonačelnika Goran Vesić koji je napomenuo da kada je Skadarlija preuređena 1966. godine, ispod turske kaldrme nije postavljan asfalt, te da je to razlog što je ona na pojedinim mestima bila deformisana.

Vesić je tada imao objašnjenje: Asfalt kao podloga ne dozvoljava deformacije i ispiranje kamenog agregata u podlozi. Njime se poboljšava stabilnost kaldrme ili bilo koje druge završne obloge bilo da je u pitanju kocka ili ploča. Na isti način, sa asfaltnom podlogom rađeno je ispred Doma omladine, na Cvetnom trgu, u ulicama Vuka Karadžića, Cara Lazara i Zmaj Jovinoj, kao i na Obilićevom vencu.

Rok sve bliži

Kao što smo i nedavno pisali, treća faza uređenja Skadarske ulice napreduje planiranom dinamikom, a rok za njihov završetak je takođe 1. maj.

Posle ugradnje podzemnih instalacija, deo od Skadarske česme do kafane “Tri šešira” dobija novu kaldrmu. Takođe, u završenoj fazi zasađeno je 30 novih stabala lipe i urađena je demontaža 24 stuba javne rasvete, koje će zameniti novi sistem dekorativnog osvetljenja.

Podsetimo, početkom februara ove godine, nakon pauze od dve godine, započeta je treća, odnosno poslednja faza rekonstrukcije Skadarske ulice.

Građevinske mašine zauzele su taj prostor još 2017. kada je rađena tek prva deonica Skadarske ulice – na potezu od Cara Dušana do Gospodar Jevremove.

U 2018. usledili su i radovi na deonici Ulice Strahinjića Bana, od Skadarske do Francuske, zatim deonica Skadarske, od Bulevara despota Stefana do Zetske i Simine ulice, kao i rekonstrukcija Ulice Emilijana Josimovića i dela Simine, do Francuske ulice.

U pitanju je deonica dužine od oko 110 metara i površine oko 1.350 m2, zbog čega je došlo do velikog negodovanja javnosti na dužinu trajanja radova.

Pročitajte još:

Radove na rekonstrukciji izvodi kompanija “Invest gradnja”, kao i JKP “Beograd put”, a planirano je da budu završeni do 10. maja.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike