Prvi korak ka oživljavanju "pluća" grada: Zabranom kretanja vozila u Košutnjaku do čistijeg vazduha

23.06.2021

17:30 >> 18:55

0

Centar za lokalnu samoupravu će ove nedelje uputiti formalnu inicijativu Gradskoj upravi Beograda

Prvi korak ka oživljavanju "pluća" grada: Zabranom kretanja vozila u Košutnjaku do čistijeg vazduha
Copyright Printscreen/Googlemap

Inicijativu da se vikendom zabrani motorni saobraćaj u jednosmernim ulicama unutar “pluća” glavnog grada – Košutnjaka, pokrenuo je Centar za lokalnu samoupravu (CLS), a u cilju čistijeg vazduha i ublažavanja klimatskih promena.

Portal 24sedam razgovarao je predsednikom CLS-a Nikolom Jovanovićem, stručnjakom za saobraćaj Milanom Vujanićem i sa Dejanom Jovanovićem predstavnikom Udruženja građana “Bitka za Košutnjak” o prednostima i manama ovog predloga.

Kako je predsednik CLS-a napomenuo, inicijativa će biti podneta u toku ove nedelje Gradskoj upravi Beograda.

– Cilj je da se vikendom u Košutnjaku olakša boravak rekreativcima, izletnicima i ranjivim kategorijama učesnika u saobraćaju, kao i da se promovišu aktivni vidovi kretanja, ali i značaj “pluća” Beograda – pojasnio je za 24sedam naš sagovornik.

Jovanović je naglasio da bi zabrana obuhvatila Pionirsku ulicu, koja ide od Hajdučke česme do Pionirskog grada, zatim saobraćajnicu koja povezuje parking FK Rakovica i parkiralište kod Hajdučke česme, kao i kolovoz koji počinje od Ulice Luke Vojvodića i završava se kod parkinga FK Rakovica.

Prema njegovim rečima, privremenim režimom zabrane saobraćaja ne bi se sprečila gradska kretanja, jer sve navedene saobraćajnice imaju alternativne pravce za dolazak na destinacije koje okružuju spomenik prirode “Košutnjak”.

Predsednik Centra za lokalnu samoupravu Nikola Jovanović, Privatna arhiva/CLS

– Glavne ulice bi ostale otvorene za motorni saobraćaj. Donošenjem ove mere dodatno bi se promovisala urbana mobilnost, aktivni vidovi kretanja, bezbednost rekreativaca i izletnika, kao i ukupna svest o značaju i vrednosti “Košutnjaka” za imidž, čistiji vazduh i ublažavanje klimatskih promena u glavnom gradu – objašnjava predsednik CLS-a.

Kada je reč o stručnjacima koji su učestvovali u stvaranju ove inicijative, Jovanović objašnjava da ju je CLS radio sa profesorom Saobraćajnog fakulteta Beogradskog univerziteta Vladimirom Momčilovićem.

“Potrebno je informisati vozače”

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić objašnjava za 24sedam da ukoliko se ova inicijativa sprovede u delo, potrebno je pravilno informisati vozače.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić, Printscreen/TV KCN

– Tamo gde je uvedena zabrana trebalo bi da bude postavljena tabla sa obaveštenjem i opisom kuda vozilo može da se kreće. Nemam ništa protiv da se u specifičnim okolnostima, u delu ulične mreže Beograda, uvede zabrana kretanja motornih vozila – zbog rekreativnih, zdravstvenih, ekoloških ili bilo kojih drugih razloga, ali samo uz odgovarajuću informisanost učesnika u saobraćaju – ističe Vujanić.

Posledice za druge putne pravce?

Kako je za 24sedam objasnio predstavnik Udruženja građana “Bitka za Košutnjak” ideja je prihvatljiva, samo bi trebalo da se utvrdi koliko bi se i da li dodatno opteretili drugi saobraćajni pravci.

Predstavnik UG “Bitka za Košutnjak” Dejan Jovanović, Printscreen/N1

– Načelno smo za svaku ideju i inicijativu koja bi smanjila zagađenje, očuvala Koštunjak i omogućila građanima da zaista uživaju maksimalno u njegovim  potencijalima, ali ne bismo da napravimo problem onim Beograđanima koji bi što pre da stignu do Košutnjaka – rekao je Jovanović.

Pročitajte još

Predstavnik “Bitke za Košutnjak” napominje da je potrebno proceniti da li će doći do stvaranja saobraćajnog kolapsa, u na primer, Ulici Blagoja Parovića ili Bulevaru patrijarha Pavla.

– Ipak, kada bi se sprečio prolaz vozila vikendom, najpopularnije izletište Beograda bi dodatno oživelo i procvetalo – zaključio je naš sagovornik.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike