Radnik "Amana" izneo jezive tvrdnje: "Brišemo rokove i peremo meso vinobranom kada mu istekne rok!" Oglasili se iz trgovinskog lanca

24.10.2022

11:18

14

Autor: M.M.

Istakao je i da su radnici prinuđeni da varaju potrošače da bi zadržali posao

Radnik "Amana" izneo jezive tvrdnje: "Brišemo rokove i peremo meso vinobranom kada mu istekne rok!" Oglasili se iz trgovinskog lanca
salame prodavnica budjavo pokvareno copy - Copyright Profimedia/Instagram printscreen/moj_beo_grad

U radnjama "Aman" prodaju namirnice za koje postoji velika mogućnost da su rokovi upotrebe falsifikovani, deklaracije zamenjene, a meso više puta provučeno kroz vinobran i vodu! Pilići se, ako im istekne rok, zamrzavaju, a kada se pokvare i na "minusu", onda se dezinfikuju i dele na komade - krilca, batake, meso.

Zloupotreba radnika

Ove šokantne tvrdnje izneo je za Informer jedan od radnika ovog marketa čije su ime i prezime poznati redakciji. Iz straha za svoj posao i bezbednost ostao je anoniman, ali kako kaže, želi na sve načine da pokuša da zaštiti kupce i otkrije sve "prljavštine" koje moraju da rade radnici ove firme, jer drugačije platu ne bi zaradili.

- Biti radnik ovog lanca marketa nije nimalo lako. Ali danas posao nije lako naći, a ja moram da izdržavam porodicu. Dugo godina sam ovde i u početku su ove radnje bile za ponos i svaku pohvalu! A onda su se stvari mnogo promenile. Radi se sve i svašta za veću zaradu, a na štetu potrošača. Nekada se znalo ko je zadužen za meso, mlečne proizvode, peciva, voće... Sada svi sve radimo. U isto vreme sklanjamo kutije sa pročaza, sečemo meso, krijemo robu sa isteklim rokom, pakujemo je na rafove, popravljamo frižidere koji se kvare barem jednom nedeljno. I ne bi možda bilo sve tako strašno, da mi na našu bednu platu ne moramo još i da varamo potrošače, jer nam je tako naređeno! U suprotnom, svaki minus ili neostvareni profit plaća poslovođa, a samim tim i svi radnici iz radnje- ispričao je radnik, a zatim otkrio šta se sve krije iza rafova:

Unsplash
 

- Ne znam ni odakle da počnem, jer toliko jezivih stvari ima. Krenuo bih od delikatesa i mesa, zato što to što se tu radi ozbiljno može da ugrozi zdravlje potrošača. Evo, na primer, kad nam stigne sveže meso, njegov rok upotrebe je svega nekoliko dana. Ukoliko se ne proda sve, to se na ravno ne baca već ide na dalju obradu. Prve nedelje svaki dan mesar ga provlači kroz vinobran i vodu, a ako ostane u vitrini i drugu nedelju, onda je ono potpuno pokvareno i moraju da mu se promene namena i oblik. Naravno, opraće se ponovo u sirćetu i vinobranu, a zatim samleti nekoliko puta na mašini, napuniti svim začinima, i od toga će se napraviti kobasice i ćevapi! Kako nemaju deklaraciju za taj novi proizvod, sačekamo novu turu svežeg mesa, pa nju koristimo, a staru bacamo. I mleveno meso je sumnjivog porekla, jer više ne prodajemo naše sveže, na licu mesta samleveno, već ga uvozimo gotovo i zaleđeno! Ništa bolje, kaže, nije ni kada su u pitanju sveži pilići koji se nalaze u ponudi u ovom marketu.

Pixabay
 

Uvaljuju pokvareno

- I oni imaju kratak rok trajanja, a kada ih ne prodamo na akciji, idu u zamrzivače, odakle se vade i otapaju na sobnoj temperaturi dok se sve ne proda. Međutim, ukoliko prođe određeni broj dana i oni počnu da menjaju boju i miris tako zaleđeni, mesar ih opere u vinobranu i tranžira na batake, krila i belo meso tako rasparčano. Naravno, uz zamenjenu, odnosno poturenu deklaraciju od nove ture koja je stigla. A najgore od svega je to što "Aman" nema dozvolu da prodaje bilo kakve vrste svežeg mesa u svojim radnjama - bez daha otkriva čovek detalje jezivog poslovanja "Amana".

Lažni rokovi

Na pitanje kakvim se još trikovima služe u ovoj radnji, odgovara:

- Recimo, na nedeljnom nivou imamo zadatak da pregledamo sve rafove i da vidimo kojim proizvodima je istekao rok. Kada ih pronađemo, a uglavnom ih bude mnogo, daju nam aceton i vatu i brišemo redom stare rokove trajanja. I tu nije kraj. Poslovođa ili neko od nas radnika onda ide i redom na te obrisane pečatom stavlja nove datume koji su "nza prodaju". Tu se obično nađu i salame, kobasice, testenine, poneka čokolada, kesks, slane grickalice...- otkriva on i moli potrošače da dobro paze šta kupuju u ovim radnjama, a nadležne organe apeluje da je krajnje vreme da se ozbiljno pozabave načinom poslovanja ovih radnji i da zaštite kupce i radnike! 

Profimedia
 

I čitaoci potvrdili da je dosta kvarne robe na rafovima ovog lanca

- Retko odlazim u "Aman", ali budući da mi je preko puta kuće, desi mi se da trknem kada mi je nešto potrebno. Sigurno mi se deset puta desilo da kupim nešto što je evidentno pokvareno. Deklaracija na kojoj stoji rok trajanja je bila uredna, ali proizvod pokvaren. Najčešće se radilo o jogurtu i mleku, ali i sirevima - rekla nam je čitateljka.

Ona je dodala i da joj je reakcija radnika gotovo uvek ista:

- Kada odem da vratim proizvod, radnici ga bez pogovora uzimaju, što pokazuje da su upoznati sa ovim probemom i često se susreću sa njim - zaključila je.

Redakcija portala 24sedam je da kontaktirala kompaniju "Aman", a oni su negirali ove tvrdnje uz reči:

- Informacija je potpuno neistinita, te ne zaslužuje drugi komentar osim toda da smo mi društveno odgovorna kompanija, te da ovakve stvari niti su bile, niti će ikada biti, te je iluzorno uopšte diskutovati oko toga. Verujemo da nam je svima zajedno u interesu da budemo bolji, s toga navodi uopšte ne stoje na mestu - rekli su nadležni u kompaniji "Aman".

Bonus video:

 

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike