Stižu vozači iz Bangladeša, Šri Lanke i Indije, za mesec dana prevoziće Beograđane: Privatni prevoznici rešili problem nedostatka šofera

06.09.2022

17:30

0

Mi već nekoliko godina upozoravamo da nemamo dovoljno vozača, kažu za 24sedam iz Konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva litas"

Stižu vozači iz Bangladeša, Šri Lanke i Indije, za mesec dana prevoziće Beograđane: Privatni prevoznici rešili problem nedostatka šofera
Ilustracija - Copyright Profimedia

Da Beogradu fale vozači gradskog prevoza, odavno je poznata činjenica, zbog čega će uskoro autobuse privatnih prevoznika u prestonici početi da voze stranci.

Naime, mnogi vozači iz Srbije već godinama odlaze trbuhom za kruhom u inostranstvo, pa zbog toga gradski prevoz u prestonici kuburi s nedovoljnim brojem vozača, zbog čega su za volan često morali da sednu i oni šoferi koji su već u poodmaklim godinama.

Kako bi se popunila upražnjena mesta i kako bi gradski prevoz nastavio da funkcioniše nesmetano, moraće da budu angažovani vozači iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije i Šri Lanke.

ATA Imges/Antonio Ahel
 

- Već nekoliko godina upozoravamo da nemamo dovoljno vozača. Došli smo u situaciju da vozača na tržištu uopšte nema. Da bismo ispoštovali ugovor sa gradom počeli smo da razmišljamo o zaposlenju stranih državljana - istakli su nedavno za 24sedam iz Konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva litas".

Oni navode da odliv vozača iz Srbije traje godinama, tako da će i njihov povratak verovatno trajati godinama, ako se uopšte vrate. 

- Zadovoljni smo našim vozačima, međutim, njih nema dovoljno. Otišli su u inostranstvo i mi moramo da potražimo vozače u drugim zemljama - objašnjavaju iz Kozorcijuma privatnih prevoznika "Ariva Litas".

Privatnim prevoznicima nedostaje oko 100 vozača

Drago Tošić, direktor Konzorcijuma privatnih prevoznika "Ariva Litas", izjavio je da njima nedostaje oko 100 vozača, a pre tri meseca započeta je procedura dovođenja vozača iz više zemalja.

ATA Images/ M.M
 

- Naše osoblje je bilo u tim zemljama, vršili su odabir vozača i probu, a sada je u toku dolazak tog voznog osoblja. Ovde je procedura kod nekih nadležnih organa duža, neke grupe su pristigle i očekujemo da će ti vozači biti dobro primljeni ovde i da će imati pomoć u rešavanju problema - objasnio je Tošić za RTS.

Podvlači da oni moraju da imaju sve uslove kao naši vozači.

- Vozačima koji dolaze obezbedili smo smeštaj, mora biti prijavljena adresa, i u toku su provere po depoima. Kada prođu sve procedure, biće uključeni u saobraćaj - rekao je Tošić.

Ističe da vozači dolaze iz Turske, Rusije, Bangladeša, Indije i Šri Lanke.

Prema njegovim rečima, obezbeđen im je kolektivni smeštaj, a imaće i ishranu u tim objektima.

To su, kako kaže, vozači koji su već vozili u raznim zemljama, koji se sele se iz zemlje u zemlju i obavljaju posao.

ATA Images/ A. K.
 

- Ne bismo ušli u taj posao da nisu kvalitetni vozači. Za tridesetak dana sešće za volan u Beogradu - najavio je Tošić.

GSP-u fali oko 200 vozača

GSP trenutno ima 2.806 vozača linijskog prevoza, što je za oko 200 manje od potrebnog broja kako bi sistem normalno funkcionisao, istakli su nedavno iz ovog komunalnog preduzeća.

GSP na godišnjem nivou u proseku u poslednjih pet godina primi 308 vozača, dok preduzeće u istom periodu napusti 247 vozača.

- Imamo 50-60 vozača više nego što nam napusti preduzeće - istakao je nedavno Milan Pumpalović, šef Kadrovske službe u "GSP Beograd", i objasnio da se svi vozači šalju na lekarski pregled koji je obavezan po zakonu, te da se na godišnjem nivou od 50 do 60 vozača premesti na druge poslove zato što ne prođu taj pregled.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike