Šta će biti ako Beograd raskine ugovor sa Busplusom? Stručnjaci za saobraćaj objasnili kako će se to odraziti na prevoz u prestonici

19.08.2022

17:45

0

O raskidu ugovora sa firmom "Kentkart" govorio je juče na sednici Skupštine grada gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić

Šta će biti ako Beograd raskine ugovor sa Busplusom? Stručnjaci za saobraćaj objasnili kako će se to odraziti na prevoz u prestonici
Ilustracija - Copyright 24sedam/S.Š.

Vest da će Grad Beograd najverovatnije raskinuti ugovor sa kompanijom "Kentkark", koja je već nekoliko godina zadužena za naplatu karata javnog gradskog prevoza u srpskoj prestonici, izazvala je pravu buru u javnosti. 

Na sednici Skupštine grada koja je održana juče u Starom dvoru, gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je da će probati da raskine ugovor o naplaćivanju karata u gradskom prevozu.

Aleksandar Šapić, ATAImages/AntonioAhel
 

- Pre 10 godina je dato nekoj firmi da naplaćuje karte. Moram da priznam, potpuno je nelogično da naplaćuje karte neko koga ne interesuje kako funkcioniše javni prevoz. I to ćemo probati da raskinemo, samo ne znam kako i po koju cenu, ali ćemo ga raskinuti. Produženo prošle godine, tačno, a nije dobro što je produženo ako neko naplaćuje 15 odsto karata. Dajte nam malo prostora pa ćete da vidite mere koje ćemo da povlačimo - naveo je juče Šapić. 

Kako bi se ova odluka gradskih čelnika odrazila na javni gradski prevoz i da li bi došlo do nekih promena u sistemu naplate karata, reporteri 24sedam pokušali su da saznaju od saobraćajnih stručnjaka.

Prema rečima stručnjaka za bezbednost saobraćaja Milana Vujanića, sistem naplate bi ostao isti, samo bi došlo do promene u tome ko naplaćuje karte za korišćenje javnog gradskog prevoza. 

- Ukoliko dođe do raskida ugovora, to bi značilo da između Grada i potrošača ne bi postojao još jedan stručnjak koji bi uzimao 10 ili 15 odsto - kazao je Vujanić za 24sedam.

Printscreen/YouTube
Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić

Na pitanje da li bi zbog raskida ugovora došlo i do korekcije u ceni karte javnog gradskog prevoza, stručnjak za saobraćaj kaže da ona zapravo nikada ne odražava stvaru cenu prevoza. 

- Karta koju putnici plaćaju za javni prevoz nikada ne odražava stvarnu cenu, jer to građani nikada ne bi mogli da plate. Visinu karte određuje Grad na osnovu onoga što oni smatra da građani mogu da plate, dok ostatak plaća Grad - objašnjava Vujanić. 

"Čistija vozila i službena boja"

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović
 

O raskidu ugovora Grada i "Kentkarta", saobraćajni inženjer Vladimir Simidžija mišljenja je da stvari treba raditi u kontinuitetu sa ciljem poboljšanja.

- Mislim da je ta odluka nagla, jer neko smatra da ovaj način naplate nije dobar iz određenih razloga. Ali, ako je tako, neka se problemi rešavaju tako da se oseti samo boljitak - ističe za 24sedam Simidžija. 

Takođe, on smatra da bi bilo bolje da se poboljšaju uslovi javnog gradskog prevoza. 

- Bilo bi sjajno da vozila javnog gradskog prevoza budu označena jednoznačno, da budu jednobnojna i da budu čistija - zaključio je Simidžija. 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Možda vas zanima

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike