Propust GSP! Novinar 24sedam u autobusu koji prokišnjava: Krov uhvatila rđa, pa se kiša slivala na sedište (FOTO)
Autobus na liniji 601 prokišnjavao zbog kiše

Dešava se da Beograđani od kuće do posla putuju autobusima u kojima ponekad nedostaje šipka za držanje ili prokišnjava krov, zbog čega se sugrađani pitaju kako je uopšte moguće da jedno takvo vozilo bude pušteno u saobraćaj.
Jedan takav slučaj zabeležili su i reporteri 24sedam, koji su se prvog školskog dana, 1. septembra, vozili autobusom koji saobraća na liniji 601.
24sedam
Novinarka 24sedam čekala je autobus više od 20 minuta, a onda je unutra videla da prokišnjava na nekoliko mesta.
Čitav jedan red sedišta je bio mokar, kao i pod autobusa, zbog kiše koja se vrlo lako probijala kroz krov autobusa.

Takođe, moglo se videti da je krov autobusa bio zarđao, zbog čega je, zapravo, i došlo do prokišnjavanja.
Nažalost, ovo nije usamljeni slučaj a u GSP nismo uspeli da dobijemo odgovor zbog čega su ovakav bus pustili uopšte u saobraćaj.
Koliko je star vozni park GSP-a?

U Programu poslovanja JKP GSP "Beograd" za 2022. piše da je na dan 22. novembra prošle godine prosečna starost autobuskog voznog parka 8,7 godina.
- U odnosu na kraj 2020. godine, kada je prosečna starost iznosila 8,1 godina, beležimo trend povećanja prosečne starosti, s obzirom da u toku 2021. nije bilo nabavne autobusa, a do početka novembra rashodovano je 43 autobusa. Posmatrano po autobuskim pogonima, prosečna starost vozila se kreće u rasponu od 8,26 do 9,65 godina - piše u ovom programu poslovanja.
Na osnovu analize tehničkog stanja i starosti, u toku 2022. godine, planiran je rashod ukupno 133 autobusa (78 solo i 55 zglobnih) u koje nije racionalno ulagati posmatrano sa tehnoekonomskog aspekta.
Takođe, u programu piše da "ostvarenjem planirane nabavke i rashoda vozila JKP GSP "Beograd" će na kraju 2022. raspolagati sa 1.156 vozila u inventaru: 192 tramvaja (motornih kola), 30 tramvajskih prikolica, 110 trolejbusa, 15 elektrobusa, sedam mini-e vozila i 802 autobusa.
Koliko vozila "krstari" Beogradom?

Broj vozila u radu, po zimskom redu vožnje, u 2021. godini kretao se između 876 i 887, dok je tokom trajanja letnjeg reda vožnje taj broj iznosio od 728 do 737.
Takođe, po redu vožnje od 8. novembra prošle godine, u jutarnjem vršnom času ukupno radi 1.366 vozila, a u popodnevnom 1.374 vozila, dok noćnih linija ukupno ima 24, od čega GSP održava 12 linija, a privatni prevoznici 11.
Kako piše u Programu poslovanja JKP GSP "Beograd" za 2022. godinu, od 2015. do 2019. primetan je konstantan pad učešća podsistema ovog preduzeća u odnosu na privatne prevoznike, zbog čega su 2019. sprovedene aktivnosti za revitalizaciju voznog parka - nabavljeno je novih 244 autobusa.
Prema ovom programu poslovanja operativni ciljevi za ovu godinu su sledeći:
- planirano je pokretanje nabavke 80 trolejbusa sa autonomijom
- planirano je pokretanje nabavke električnih vozila za pešačku zonu (tri komada)
- planirana je isporuka 100 zglobnih autobusa sa pokonom na KPG
Bonus video
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari