Dve gradske štrafte se uređuju do neprepoznatljivosti: Više drveća, biciklistička staza, a jednom će čak apsolutno "zavladati" pešaci!

15.08.2022

09:02

0

Javna prezentacija ovih urbanističkih projekata trajaće od danas do 23. avgusta, svakog radnog dana od devet do 15 sati

Dve gradske štrafte se uređuju do neprepoznatljivosti: Više drveća, biciklistička staza, a jednom će čak apsolutno "zavladati" pešaci!
24sedam/Goran Sivački

Jedna od najpoznatijih prestoničkih lokacija koja svake noć vrvi od ljudi jeste Ulica Strahinjića Bana, koja bi u neko dogledno vreme trebala da dobije sasvim novi izgled. 

Ova gradska štrafta će u jednom delu biti potpuno uređena, toliko da svi ljubitelji ovog dela donjeg Dorćola neće moći ni da je prepoznaju.

Dakle, ova saobraćajnica dobiće trotoare širine dva metra, kolovoz širine tri i po metra i biciklističku stazu širine 2,3 metra, koja će, zapravo, biti najveći benefit preuređenja Ulice Strahinjića Bana između Pjarona de Mondezira i Rige od Fere na Dorćolu.

Printscreen/Urbanistički plan
Ulica Strahinjića Bana

Dužina ulice koja je u planu da se rekonstruiše je 140 metara. Površina saobraćajnice, odnosno parcele, jeste 2.744 kvadratna metra. Od toga su pešačke površine 1.083 kvadratna metra, za kolski saobraćaj namenjena su 564 kvadrata, a biciklistička staza zauzima 301 kvadrat. Cilj uređenja je rekonstrukcija kolovoza, uvođenje biciklističke staze, rekonstrukcija parking-mesta i ostvarenje komfornije pešačke površine.

Takođe, štrafta se ostati jednosmerna iz pravca Ulice Pjarona de Mondezira ka Ulici Rige od Fere.

Printscreen/Urbanistički plan
 

A, pored toga, planirano je da se uz raskrsnicu sa Ulicom Pjarona de Mondezira formira proširenje - pjaceta sa klupama. 

Šta će se raditi u Kraljevića Marka? 

U planu je i uređenje Ulice Kraljevića Marka, na opštini Savski venac, gde postoji zamisao da se ova štrafta oplemeni drvećem, a posle obnove, u njoj će zavladati pešaci.

Ova ulica se obnavlja u dužini od 81 metra, a stepenice do Ulice Jug Bogdana imaju osam metara. Površina saobraćajnice, odnosno parcele, jeste 761 kvadratni metar, od čega je za pešake namenjeno 476, a za kontrolisani kolski saobraćaj 285 kvadrata. 

Printscreen/Urbanistički plan
Ulica Kraljevića Marka

Parking-mesta nisu predviđena, budući da će ulica biti za pešake. Automobili će biti proterani iz Ulice Kraljevića Marka između Gavrila Principa i Jug Bogdanove.

- U Ulici Kraljevića Marka nema zelenila, osim jednog stabla kod stepenica ka Jug Bogdanovoj, tako da bi sadnja visokih lišćara doprinela povećanju zelenog fonda grada i svakako poboljšala mikroklimatske uslove u ulici, stvaranjem hladovine i snižavanjem temperature u toku letnjih meseci. U postojećoj regulaciji predviđena je sadnja osam stabala visokih lišćara na severnoj strani, odnosno strani sa južnom orijentacijom, gde bi se postavile i klupe za odmor pešaka – piše u UP-u za rekonstrukciju dela Ulice Kraljevića Marka.

Printscreen/Urbanistički plan
 

Urbanistički projekti osnov su za izradu tehničke dokumentacije za obnovu tih ulica koja se godinama najavljuje, ali ne započinje, a sada je sasvim jasno i zašto. Nedostajala su planska dokumenta za te zahvate koji nisu krupni, ali su važni, a očigledno je i da nisu bili među prioritetnim gradskim projektima. Kako sada stvari stoje, obnova bi mogla da počne do kraja ove godine.

Javna prezentacija ovih urbanističkih projekata trajaće od danas, 15. avgusta, do 23. avgusta, svakog radnog dana od devet do 15 sati. 

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi