Nekada ruina, sada za ponos: Beograd pre pet godina i danas

14.10.2020

08:25 >> 13:12

0

Naš glavni grad danas je jedno od najvećih gradilišta u Evropi

Nekada ruina, sada za ponos: Beograd pre pet godina i danas
Copyright Profimedia/ATA Images/24sedam/Katarina Mihajlović

Beograd je danas jedno od najvećih gradilišta u Evropi, a slika grada bitno je izmenjena u poslednjih pet godina.

Svakako najupečatljivija je izgradnja Beograda na vodi, dok se istovremeno radi i na nekoliko velikih infrastrukturnih projekata od nacionalnog značaja, od kojih je deo već završen.

Beograd na vodi

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

 

Foto 24sedam/Goran Sivački

Najveći graditeljski poduhvat u poslednjih nekoliko decenija je Beograd na vodi, vredan 3,5 milijarde dolara, a do sada su izgrađene tri stambene višespratnice.

Na prostoru od 100 hektara duž reke Save, elitnoj lokaciji u centru dvomilionske metropole, pre pet godina sve je bilo zapušteno, uz obalu su bili ukotvljeni stari brodovi, na kopnu dotrajale udžerice, a zelene površine zarasle u korov.

Moderno buduće gradsko jezgro prostiraće se na 1,8 miliona kvadratnih metara, a planirana je izgradnja 7.000 stambenih jedinica za oko 14.000 stanovnika.


Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

 

Foto 24sedam/Goran Sivački

Pored stambenih zgrada, na prestižnoj lokaciji završava se izgradnja „Galerije Beograd”, najvećeg tržnog centra u gradu, kao i hotela različitih kategorija, restorana, obrazovnih ustanova, šetališta uz reku od gotovo dva kilometra, kao i parkova s nizom zabavnih sadržaja.

Prva stambena zgrada u sklopu projekta završena je 2018. godine, kada su se uselili i prvi stanari. Do sada su kompletno izgrađene tri stambene višespratnice, trenutno su u toku radovi na još nekoliko zgrada, a plan je da se izgradi još 16 stambenih kompleksa.

ATA Images/Antonio Ahel

“Galerija Beograd”, čije je otvaranje najavljeno za 18. decembar, prostiraće se na 300.000 kvadratnih metara, sadržaće 93.000 kvadrata prostora za izdavanje i imaće i 3.600 parking-mesta.

Prestonica će dobiti i novi simbol, Kulu Beograd, koja će sa svojih 40 spratova i 168 metara biti najviša zgrada u Beogradu, a u okviru nje će se nalaziti i hotel.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Profimedia

Prema najavama, ta zgrada, budući simbol grada, Kula Beograd, trebalo bi da bude završen krajem 2021. godine. U Kuli, čija je vrednost projekta oko 90 miliona evra, nalaziće se hotel i apartman “Sent Redžis”, a na poslednjem spratu i najviši vidikovac.

U novembru prošle godine otvoren je Bulevar Vudroa Vilsona, kao i velelepni Beogradski park koji se prostire na 2,7 hektara površine. U okviru parka nalaze se, između ostalog, multifunkcionalni sportski teren, dečje igralište, stolovi za piknik i stoni tenis, kao i staza za šetnju i džoging dužine 700 metara.

Savski trg sa Spomenikom Stefanu Nemanji

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Na Savskom trgu uveliko teku pripreme za postavljanje 23 metra visokog spomenika osnivaču srpske države Stefanu Nemanji. Izmeštanjem saobraćajnica na obode Savskog trga, pešacima je stvoren prostor od oko 20.000 kvadratnih metara na samom trgu, na podijumu i parteru oko zgrade bivše Glavne železničke stanice.

Na trgu je u toku sadnja oko 300 stabala, pa će ovo, uz Savski park i drvorede duž ulica, biti jedan od zelenijih delova grada. Otvaranje rekonstruisanog trga planirano je za sredinu novembra.

Foto: 24sedam/Katarina Mihajlović

Prethodno je, prošle godine, završena rekonstrukcija Trga Republike, vredna gotovo osam miliona evra, a pre tri godine i Slavija, koja je u centralnom delu dobila fontanu.

Železnička stanica Beograd centar (Prokop)

ATA Images/Antonio Ahel

 

Izgradnja nove centralne želežničke stanice u Beogradu počela je 1977. kao deo novog gradskog železničkog čvora i, nažalost, još nije završena. Poslednji betonski radovi na ovom kapitalnom projektu završeni su još 90-ih godina prošlog veka, da bi tek 2010. godine još dve stanične platforme bile osposobljene za potrebe gradske železnice Beovoz.

Konačno 2014. godine ponovo kreću radovi na završetku Prokopa, koji će imati deset železničkih koloseka i šest putničkih platfomi, sa kapacitetom od 40.000 putnika na dan.

Nova autobuska stanica kod “buvljaka”

Foto 24 sedam/Katarina Mihajlović

Foto 24sedam/Goran Sivački

Preko puta “buvljaka” u Bloku 42 na Novom Beogradu gradi se nova autobuska stanica, betonirano je skoro 90 odsto staničnog platoa, postavljeni šipovi za novu staničnu zgradu, rade se i pristupne saobraćajnice, a već do kraja godine tu će biti izmešten deo saobraćaja sa Beogradske autobuske stanice (BAS). Stanicu, na osnovu ugovora o javno-privatnom partnerstvu sa Gradom Beogradom, koji je obezbedio lokaciju, priključke i pristupne saobraćajnice, gradi BAS.

Foto 24sedam/Goran Sivački

Ostružnički most, Miloš Veliki, obilaznica

Most kod Ostružnice kompletno je završen u punom profilu autoputa, čime je kompletiran taj potez Obilaznice oko Beograda, ali i omogućena veza sa novoizgrađenim autoputem Miloš Veliki. Beogradski deo tog velelepnog putnog pravca nalazi se na potezu od Surčina do Obrenovca i on je, zapravo, deonica takozvanog Koridora 11, koja spaja trasu autoputa sa Obilaznicom oko Beograda.

Foto: Milos Tesic/ATAImages

Ukupna dužina deonice iznosi 17,6 kilometara u sklopu kojih se nalazi i novi most preko ušća Kolubare u Savu. Most preko Save je najznačajniji objekat na trasi sa ukupnom dužinom od 1,6 kilometara, a izgrađene su i dve petlje, šest manjih mostova i četiri nadvožnjaka.

Ukupna vrednost radova samo na toj deonici iznosila je više od 200 miliona evra.

Inače, izgradnja autoputa obilaznice oko Beograda jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u Srbiji. Njena dužina je oko 70 kilometara, na potezu od Batajnice, preko Dobanovaca, Ostružnice, Bubanj Potoka, Vinče do Starčeva kod Pančeva.

Sekcija A, od Batajnice do Dobanovaca, dugačka 10,1 kilometara, kompletno je završena. Deonica od Dobanovaca do Bubanj Potoka, dugačka 37,3 kilometara, polovično je urađena, dok Sekcija C, od Vinče ka Pančevu, dugačka 22 kilometra na kojoj je planirana i izgradnja mosta preko Dunava, čeka kompletan završetak trase od Batajnice do Bubanj Potoka. To je ujedno i najkomplikovaniji deo obilaznice, jer podrzumeva izgradnju 11 vijadukta, dva tunela i mosta preko Dunava.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike