Rizičan projekat na Mirijevu: Na zelenoj površini i tri aktivna klizišta planiraju gradnju oko 4.000 stanova! (FOTO)
Planom detaljne regulacije naselje Bajdina trebalo bi da dobije nove stambene komplekse, mešovite gradske centre i objekte javne namene, koje trenutno ne poseduje
U Mirijevu, na području naselja Bajdina, u planu je gradnja stambeno-poslovnog kompleksa, koji bi, prema rečima stanara ovog zvezdarskog naselja, uništio oko 80 odsto zelene površine i kojem bi pretila tri aktivna klizišta površine 26 hektara.
Planom detaljne regulacije naselje Bajdina trebalo bi da dobije nove stambene komplekse, mešovite gradske centre i objekte javne, namene koje trenutno ne poseduje, a samim tim bi broj stanovnika sa 288 porastao na 12.085, a broj stanova sa 70 na 4.476.
Upravo je to jedan od razloga zbog kojih su se stanari ovog zvezdarskog naselja pobunili, a kako su za 24sedam objasnili iz neformalne grupe građana "Mirijevo - zeleno i zdravo", na tom području su evidentirana tri aktivna klizišta površine 26 hektara i dva potencijalna klizišta koja obuhvataju ostatak područja.
- Nakon ove urbanizacije ostaće svega 23 od sadašnjih 80 odsto površina pod zelenilom. Površine za stanovanje, mešoviti gradski centri i komercijalni sadržaji su inicijalno iznosili oko 60 odsto celog plana, dok je za javne službe, poput predškolskih ustanova, osnovnih škola, ustanova socijalne i zdravstvene zaštite, rezervisano svega sedam odsto - objasnili su za 24sedam iz ove neformalne grupe.
Međutim, oni kažu da je na sednici održanoj 28. aprila, na zahtev pojedinih vlasnika parcela, izbačena jedna škola iz plana u korist stambenog objekta, kao i da je drastično povećan broj zgrada, kao i njihova spratnost.
Opasnost od klizišta i podzemnih voda?
Naši sagovornici navode da gradnja u Bajdini dosad nije bila moguća zbog opasnosti od klizišta i prisustva podzemnih i nadzemnih voda, pa je tako taj deo Mirijeva ostao zaštićen od divlje gradnje.
- U svim dokumentima Grada ova površina je zavedena kao izrazito nepovoljna za gradnju. U propratnoj dokumentaciji plana istaknuto je da pri gradnji objekata može doći do reaktiviranja i dodatnog intenziviranja klizišta. Postojeća saobraćajna i komunalna infrastruktura nije u stanju da opsluži ni postojeći broj stanovnika Mirijeva, a kamoli još 20.000 novih ljudi, koji bi faktički činili povećanje naselja za jednu petinu populacije - ističu iz grupe "Mirijevo - zeleno i zdravo".
"Mirijevu treba park-šuma, a ne kompleks"
Iz ove neformalne grupe za 24sedam kažu da Mirijevo, sa više od 90.000 stanovnika, poseduje samo jednu šetališnu zonu duž ulice Mirijevski venac, zbog čega je njima preko potrebna park-šuma, a ne stambeni kompleks.
- Iz tog razloga je potrebno da se od područja Bajdina formira park-šuma sa šetalištima i sportsko-rekreativnim kompleksom koji bi činili sportski tereni, staze za trčanje, mesta za treniranje na otvorenom i bazeni. Područje bi posedovalo uređen plato sa prostranom zelenom livadom i služilo bi za održavanje kulturnih događaja na otvorenom. Tako koncipiran prostor bi pripadao svima i služio građanima ostalih delova Beograda kao vikend-izletište - predložili su oni.
Šta će se tačno graditi u Bajdini?
Na području Bajdina predviđeno je da ukupna površina plana obuhvata 66,73 hektara i u okviru nje je planirana izgradnja zone za porodično stanovanje, kompleksa za višeporodično stanovanje, zatim sanacija neplanski građenih stambenih blokova i gradnja mešovitih gradskih centara u okviru dve zone, niske i srednje spratnosti, a predviđena je i gradnja komercijalnih sadržaja.
Od objekata javne namene, kojih trenutno nema, gradiće se tri vrtića i dva depandansa predškolskih ustanova, ukupnog kapaciteta 871 dete, dve osnovne škole za 480, odnosno 960 učenika, dom zdravlja i socijalna ustanova, odnosno dnevni boravak za decu i omladinu sa smetnjama u razvoju kapaciteta do 80 korisnika.
Takođe, u planu je i gradnja pravoslavnog hrama, a Bajdina će dobiti i novi park sa biciklističkim stazama i sadržajima za rekreaciju, dva skvera sa mobilijarom, česmama i fontanama, zaštitni zeleni pojas oko naselja i tri nova šumska područja sa trim-stazama i sadržajima za predah posetilaca.
Plan predviđa i izgradnju saobraćajnica u rangu pristupnih i sabirnih ulica, a najznačajnije ulice u planu su Nova 1, 6, deo Nove 3 (Od Nove 6 do Nove 4), Nova 4 i Ljubiše Miodragovića, kojom se planira kretanje vozila javnog prevoza, zatim Nova 2 koja zajedno sa Novom 1 kruži i obe se priključuju na Ulicu Matice srpske, i Nova 3 od Mirijevske ka Ulici Mihajla Bulgakova.
Dvosmerne saobraćajnice se planiraju sa kolovozom širine šest, odnosno sedam metara za ulice kojima će se kretati javni gradski prevoz.
Planirano je i formiranje drvoreda duž saobraćajnica, kao i po 12 parking-mesta u ulicama Nova 1, 3 i 5, uz 15 parking-mesta u ulici Nova 2 i 19 u ulici Nova 1 duž kompleksa osnovne škole.
Od infrastrukture, u planu je gradnja toplovodne mreže, čak 65 trafostanica i distributivne gasovodne mreže u regulacijama novoplaniranih saobraćajnica.
Planski dokument je izradio Urbanistički zavod Beograda, a naručilac je Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.
Bonus video
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari