"Rame uz rame" sa stanovima: Cene garažnih mesta u prestonici vrtoglavo skaču

15.05.2021

17:30 >> 08:07

0

Predviđa se da će cene nastaviti da rastu, jer se, bar u skorijoj budućnosti, neće rešiti problem manjka parkinga u glavnom gradu

"Rame uz rame" sa stanovima: Cene garažnih mesta u prestonici vrtoglavo skaču
Copyright Pixabay/ Michael Gaida

Problem s pronalaženjem slobodnog parking-mesta u Beogradu iz dana u dan postaje sve teži, zbog čega je veliki broj vozača počeo da kupuje garaže. Stoga, s povećanom potražnjom, skočila je i njihova cena, te se kvadrat trenutno kreće od 400 pa do čak 1.800 evra, u zavisnosti od lokacije.

Garažna mesta, i po tražnji i po ceni, praktično staju “rame uz rame” sa stanovima, i to posebno onim u centru grada, ali i na Novom Beogradu, koji urbanistički postaje sve razvijeniji.

Najnoviji podaci Republičkog geodetskog zavoda (RGZ) kažu da se od ukupnog garažnog prostora u Srbiji, skoro 56 odsto nalazi u Beogradu.

Cene variraju u zavisnosti od dela grada, a najviše su zabeležene u centralnoj zoni na Vračaru, gde kvadrat košta i do 1.800 evra, koliko, recimo, košta i stambeni kvadrat starogradnje u mnogim beogradskim opštinama, ali i kvadrat novogradnje u opštinama na periferiji glavnog grada.

Foto: 24sedam/Goran Sivački

Ništa niže nisu ni cene na Novom Beogradu, zoni koja takođe pati od manjka parking-mesta. Tako se pojedina garažna mesta nadomak “Štark Arene” nude na prodaju po ceni od čak 40.000 evra.

U Zemunu garažna mesta vlasnici cene od 1.200 evra po kvadratu pa naviše, dok se na Zvezdari cena kreće oko 400 evra i više.

Oni koji se, ipak, opredele za zakup garaže, moraće da izdvoje od 50 do 250 evra mesečno, u zavisnosti od lokacije.

Profimedia

Najjeftinije garaže prodaju se za 5.000 evra, ali njih ima svega nekoliko, te je ta cena prava retkost.

Najveći broj garaža u prestonici ima cenu od 8.000 do 10.000 evra.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Vujanić za 24sedam ističe da je Grad propisao urbanističke uslove koji uključuju izgradnju jednog i po mesta po stanu.

Milan Vujanić Printscreen/YouTube/safedriveRS011

– Ako investitor ne ispuni taj uslov, ne bi trebalo ni da dobije dozvolu da gradi zgradu. Kada u nekom naselju ima 0,2 ili 0,3 mesta, smatram da u tom slučaju ne bi trebalo ni da se pišu kazne građanima za nepropisno parkiranje, kada već zakon nije ispoštovan prilikom izgradnje – istakao je Vujanić.

Stručnjak za bezbednost saobraćaja dodaje da tamo gde nisu ispoštovani uslovi, poput Ulice Ignjata Joba na Voždovcu, nije bezbedno, pogotovo za pešake, jer kako navodi, sa obe strane kolovoza vozači parkiraju vozila, a stanari moraju da se kreću ulicom.

Predviđa se da će cene garažnih i parking mesta u Beogradu nastaviti da rastu, jer se, bar u skorijoj budućnosti, neće rešiti problem manjka parkinga u glavnom gradu.

Potražnja sve veća

Cena ukazuje na to da postoji konstantna potražnja za garažnim mestima, pogotovo u užem delu prestonice.

Pročitajte još:

Prema podacima RGZ-a, garaže su u 2019. učestvovale sa jedan odsto u ukupnoj vrednosti tržišta nepokretnosti u Srbiji.

Godinu kasnije, kupoprodaja garaža učestvovala je sa sedam odsto u ukupnom prometu nekretnina.

U najnovijem izveštaju RGZ-a, garažni prostor čini osam odsto tržišta nepokretnosti, a trgovina garažama je porasla za čak 43 odsto u prvom kvartalu 2021. godine.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike