Metro, autobuska, aerodrom... Glavni gradski urbanista o kapitalnim projektima u (n)ovoj godini

02.01.2021

18:00 >> 11:01

0

Biće završena rekonstrukcija Četiri bulevara, od Tadeuša Košćuška do Ruzveltove, a već prvih dana 2021. otvaramo Savski trg, sa Spomenikom Stefanu Neman

Metro, autobuska, aerodrom... Glavni gradski urbanista o kapitalnim projektima u (n)ovoj godini
Copyright Foto:24sedam/Katarina Mihajlović/ATA Images/Beoinfo/P.Mitić

Najvažniji projekat za Grad Beograd u 2021. godini svakako je početak izgradnje depoa za metro na Makiškom polju. Planirani su i kompletan završetak radova na autobuskoj stanici u novobeogradskom Bloku 42, dalja rekonstrukcija i proširenje Aerodroma “Nikola Tesla”, a tokom naredne godine će se intenzivnije raditi i na izgradnji linijskog parka i novog Savskog mosta.

Ovo, u razgovoru za 24sedam, poručuje glavni gradski urbanista Marko Stojčić.

– Na samom početku ove godine biće završena rekonstrukcija Četiri bulevara, od Tadeuša Košćuška do Ruzveltove, gde smo imali dosta problema, ali smo taj projekat uspeli da okončamo. Svakako, već prvih dana nove godine završavamo Savski trg sa spomenikom Stefanu Nemanji, koji je najznačajniji projekat otvorenih prostora koji smo radili u toku 2020. Sledeće godine ćemo završiti i Bulevar patrijarha Pavla, uspećemo da završimo i deo spoljne magistarlne tangente koji je veoma važan za čitavu saobraćajnu mrežu grada Beograda, kao i mnogo drugih manjih projekata koji podrazumevaju i završetak izgradnje i rekonstrukcije ulica, pjaceta, parkova i dečjih igrališta na svih 17 gradskih opština – ističe Stojčić.

Marko Stojčić Foto: 24sedam

Kako kaže, urbanizacija grada se u najvećoj meri sprovodi od sredstava privatnih investitora, a Grad će, i pored manjeg budžeta u odnosu na prošlu godinu, graditi nove saobraćajnice, vrtiće, škole i javni objekte.

Pročitajte još:

– Nova autobuska stanica u Bloku 42 je u poodmakloj fazi izgradnje i vrlo brzo očekujemo da proradi i primi prve autobuse kako bi se krenulo i sa raseljavanjem lokacije stare stanice u postojećem stanju, gde uslovi za funkcionisanje nisu tako kvalitetni, u saobraćajnom smislu, kao što će to biti u Bloku 42. U toku naredne godine, ona će proraditi u punom kapacitetu i veoma se radujemo tom trenutku, da Beograd konačno dobije modernu i dobro saobraćajno povezanu autobusku stanicu – rekao je glavni gradski urbanista, i dodao da će tokom 2021. biti nastavljeno proširenje Aerodroma “Nikola Tesla”.

Izgradnja beogradskog metroa, o kojem se priča već decenijama, u toku naredne godine bi trebalo da počne. Planirane su tri linije, a prve dve biće ukupne dužine od 40,5 kilometara. Prva će imati 21,3 kilometra i 23 stanice, a druga 19,2 kilometra i 20 stanica. Takođe, iznad zemlje će biti oko dva i po kilometra, dok će sve ostalo biti ispod zemlje.

Promo/Grad Beograd/Luka Puljević

– Najvažniji projekat koji će Grad Beograd započeti u 2021. jeste izgradnja metroa, preciznije, krajem godine smo planirali da počnemo izgradnju depoa za metro u Makišu. Upravo taj plan je jedan od najvažnijih planova koji smo ove godine usvojili. Ponovo ćemo intenzivirati radove na Železničkoj stanici “Prokop”, a doneta je odluka da linija 3 metro sistema prolazi tuda, pa će u tom smislu i stanica biti prilagođena, kako bi na istom mestu mogli da prolaze metro sistem, BG voz i ostale kompozicije – navodi glavni gradski urbanista.

Prema njegovim rečima, naredne godine će se intenzivnije raditi na izgradnji Savskog mosta, a most preko Ade Huje će, najverovatnije, početi da se gradi 2022. godine.

Foto:24sedam/Goran Sivački

– Stari železnički most će biti uklonjen u trenutku kada to bude bilo potrebno zbog dinamike izvođenja radova na novom Savskom mostu. Stari most će privremeno biti deponovan na gradskoj parceli koja se nalazi u okviru opštine Palilula, pa će u kasnijim fazama, kada bude demontiran i kada se budu sagledali svi čelični elementi i mogućnost njihovog korišćenja, biti odlučeno kakva će biti konačna sudbina Starog železničkog mosta. Za sledeću godinu nije planiran početak izgradnje mosta kod Ade Huje, izvesnije je da to bude 2022. Projektna dokumentacija je u postupku izrade i čim se steknu uslovi ići ćemo dalje – rekao je Stojčić.

U toku sledeće godine Grad će urediti dosta javnih prostora, a planirano je da do kraja 2021. počne izgradnja preostalog najvažnijeg projekta uređenja javnih površina, a to je “Linijski park”, koji će se prostirati na 4,6 kilometara, od Beton hale do Pančevačkog mosta.

Linijski park  Foto:Beoinfo

– Izgradnju linijskog parka ćemo pokušati da započnemo krajem sledeće godine, a neće biti razočaranje i ako to bude početkom 2022. U okviru parka nalaziće se puno sadržaja, pre svega rekreativnih i sportskih. Biće svakako i kulturnih sadržaja, imaćemo amfiteatar za pozorište na otvorenom i dosta pozicija gde će mladi moći da se bave umetnošću. Imaćemo i objekte koji će služiti negovanju muzejskih vrednosti, a u okviru parka će se nalaziti i muzička akademija, kao i znatno veće zelene površine, veliki broj stabala… Ispod linijskog parka imaćemo i nove parking-prostore. Planirana je biciklistička i pešačka staza u celoj dužini parka i mnogo drugih savremenih sadržaja po ugledu na najrazvijenije gradove sveta i parkove sličnog tipa – navodi Stojčić.

Linijski park Foto:Beoinfo

Da sam Deda Mraz…

Da Deda Mraz zaista postoji i da daje neograničene budžete, šta je to što bi Stojčić najpre uradio u Beogradu?

– Kada bih imao neograničenu svotu novca na raspolaganju za uređenje grada, sigurno ne bi sva sredstva uložio u jedan projekat, s obzirom na to da Beogradu nedostaje puno toga da bi dostigao nivo najrazvijenijih evropskih gradova, ali je na dobrom putu. U tom slučaju bih, verovatno, napravio neku podelu po značaju i po urgentnosti – odgovara Stojčić.

– Istovremeno bih, svakako, započeo izgradnju metro sistema, ozelenio preostalih 12 procenata teritorije grada Beograda šumom, što bi uticalo drastično na ekološku sliku grada. Završio bih proširenje svih pešačkih zona koje su planirane već decenijama, kako bi Beograd postao zdraviji grad. Završio bih izgradnju biciklističke infrastrukture kako bismo pomogli da se učešće biciklističkog saobraćaja poveća u gradu i izgradio bih još objekata kulture. Tako da to nije pitanje jednog projekta, već skupa projekata koji treba da učine da Beograd bude nešto što svakako očekujemo da će biti u narednih deset godina – zaključuje glavni gradski urbanista.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike