"Seksualizacija Deda Mraza je pogrešna": Norveška reklama uoči Božića podelila javnost
Ove godine obeležava se 50 godina od dekriminalizacije homoseksualizma u ovoj zemlji
Norveška pošta plasirala je najnoviju reklamu uoči Božića nazvanu "Kako je Hari sreo Deda Mraza", koja je podelila javnost u ovoj zemlji.
Naime, u njoj se prikazuje susret Deda Mraza i muškarca po imenu Hari, koji tokom godina viđanja za vreme dostavljanja poklona, razvijaju ljubavnu vezu.
Norvežani su došli na ovakvu ideju povodom obeležavanja 50 godina od dekriminalizacije homoseksualizma u zemlji.
Kako reklama ide dalje, vidi se da se dvoje muškaraca sve više zbližava tokom njihovog prolaznog prazničnog sastanka svake godine, a Hari je u jednom trenutku prikazan kako plače dok Deda Mraz odlazi, poručujući mu da će mu nedostajati.
Na kraju je prikazan kako Deda Mrazu piše pismo, govoreći: "Sve što želim za Božić si ti."
Reklama se završava poljubcem, dok norveška pošta preuzima posao Deda Mraza i odnosi poklone deci, kako bi dvoje ljudi mogli što duže da ostanu zajedno.
Aktivisti, borci za prava LGBT zajednice i drugi ocenili su da je reklama "snažna, a poruka inkluzije dirljiva" i podsetnik da u Norveškoj već 50 godina "možemo da volimo koga želimo".
Ipak sa druge strane, bilo je i onih koji nisu bili toliko oduševljeni.
- Seksualizacija Deda Mraza je pogrešna... nebitno da li je gej ili strejt. Reklama mi je jeziva i uznemirujuća - navela je jedna korisnica Tvitera.
Božić je žestoko osporavano bojno polje u tekućem kulturnom ratu, a Deda Mraz se svake godine ponovo osmišljava kako bi odgovarao određenim ciljevima, od njegovog klimatskog aktivizma do gej braka.
Bonus video:
Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.
Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi
Komentari