Zdravstveni zvaničnici izdali važno upozorenje: Javnost alarmirana zbog opasnog soja bakterije, u godinu dana umrlo 89.000 ljudi!

29.07.2022

bakterija legionela profimedia-0148498942 - Copyright Profimedia

Američki zdravstveni zvaničnici alarmirali su javnost zbog opasnog soja bakterije koji je nedavno otkriven u Sjedinjenim Američkim Državama po prvi put, upozoravajući da bi mogao da izazove ozbiljne zdravstvene probleme nakon što je više ljudi obolelo od nje.

Centar za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC) objavio je da su naučnici uočili bakteriju burkholderia pseudomallei „prvi put u životnoj sredini u kontinentalnom delu SAD“ i upozorio da je ovaj soj odgovoran za retku bolest melioidozu, poznatu i kao Vitmorova bolest.

Bakterija je „identifikovana uzorkovanjem zemljišta i vode iz životne sredine u regionu zalivske obale južnog Misisipija tokom istrage dva slučaja melioidoze kod ljudi“, nastavila je agencija, dodajući da je otkrila jedan slučaj bolesti još u julu 2020, dok je prošlog meseca potvrdilo lokalno prisustvo bakterije.

Iako između slučajeva postoje dve godine razmaka, genomsko sekvenciranje je otkrilo da su dva pacijenta sa melioidozom bila „inficirana istim novim sojem sa zapadne hemisfere“, što se „razlikovalo od prethodnih poznatih izolata“, saopštio je CDC. Obe osobe su hospitalizovane sa sepsom i upalom pluća, ali su se oporavile nakon tretmana antibioticima.

Bakterije se obično nalaze u tropskim i suptropskim klimama širom sveta, uključujući jugoistočnu Aziju, Centralnu i Južnu Ameriku, Karibe i Australiju. Iako može da izazove tešku bolest, CDC je primetio da se rizik od prenošenja sa osobe na osobu „smatra izuzetno niskim" jer ima malo dokumentovanih slučajeva.

Studija koju su 2016. sproveli istraživači na Univerzitetu Oksford procenjuje da je patogen ubio do 89.000 ljudi tokom prethodne godine i sugeriše da može biti prisutan u 79 zemalja, uključujući 34 u kojima ranije nije otkriven.

Krajem 2014. godine CDC je potvrdio da je bakterija procurila iz jedne od njegovih laboratorija u Luizijani nakon što je više istraživačkih životinja dobilo melioidozu, od kojih najmanje četiri nisu preživele.