Magično: Nove fotografije najmoćnijeg teleskopa - svetlo staro 13,8 milijardi godina! (FOTO)

12.07.2022

Tan2022-7-12_17374451_0 - Copyright NASA, ESA, CSA, and STScI via AP

Zvaničnici NASA nastavili su da objavljuju fotografije sa svemirskog teleskopa "Džejms Veb", preneo je Glas Amerike.

Reč je o dosad najvećoj i najmoćnijoj svemirskoj opservatoriji. Prethodno je u ponedeljak američki predsednik Džozef Bajden objavio prvu fotografiju u boji sa svemirskog teleskopa "Džejms Veb".

- Prva fotografija sa svemirskog teleskopa "Veb" je istorijski trenutak za nauku i tehnologiju. Za astronomiju i istraživanje svemira. ZA Ameriku i celo čovečanstvo - napisao je američki predsednik na društvenoj mreži Tviter.

Fotografija je objavljena na ceremoniji u Beloj kući na kojoj je, osim Bajdena, učestvovao i administrator NASA Bil Nelson. Snimak, na kojem se vide brojne galaksije, predstavlja dosad najdublji pogled u svemir. Na delu fotografije vidi se i svetlo iz perioda nedugo posle Velikog praska, koji se dogodio pre 13,8 milijardi godina, prenosi agencija Asošijeted pres.

Bajden je pre objavljivanja fotografije rekao da se radi o najstarijem dokumentovanom svetlu u istoriji kosmosa od pre više od 13 milijardi godina. Jedan od naučnika na projektu Džonatan Gardner istakao je da "Veb" može da vidi unazad, do perioda odmah posle Velikog praska, prateći galaksije toliko udaljene da su svetlu bile potrebne milijarde godina da od tih galaksija stigne do teleskopa.

NASA, ESA, CSA, and STScI via AP

NASA, ESA, CSA, and STScI/NASA, ESA, CSA, STScI, and The ERO Production Team

Tokom narednih nekoliko dana astronomi će izračunati koliko su stare te galaksije, rekao je prošlog meseca vodeći naučnik projekta "Veb" Klaus Pontopidan. NASA planira da danas objavi još fotografija u punom koloru, za koje navodi da će prikazati punu snagu teleskopa koji počinje svoju misiju otkrivanja infracrvenog univerzuma.

Plan je da se uz pomoć teleskopa ide toliko daleko da će naučnici imati uvid u rane dane univerzuma, pre oko 13,7 milijardi godina, i tako dobiti još jasniju sliku bližih svemirskih objekata, uključujući i Sunčev sistem. Teleskop vredan 10 milijardi dolara sa primarnim ogledalom prečnika 6,5 metara lansiran je u decembru 2021. godine.

Izvor: Tanjug