NASA zabeležila kometu veću i od Roud Ajlanda: Kreće se ka Zemlji!

13.04.2022

Otkrivena je još 2010. godine

NASA zabeležila kometu veću i od Roud Ajlanda: Kreće se ka Zemlji!
Satelit/Ilustracija - Copyright Pixabay

Svemirski teleskop Habl uspeo je da odredi veličinu ledene komete koja je primećena još 2010. godine i rezultati su pokazali da je u pitanju najveća do sada!

Njen prečnik procenjuje se na oko 80 milja što je čini većom i od države Roud Ajland. Takođe, smatra se da njena masa iznosi 500 triliona tona, što je čak za sto puta veće od svake poznate komete u blizini Sunca.

Srećom, Bernardineli-Bernštajn, kometa nazvana po astronomima koji su je otkrili, Pedrom Bernarinelijem i Gerijem Bernštajnom, neće predstavljati nikakvu opasnot za Zemlju kako se već milionima godina približava planeti.

Ona je od Zemlje udaljena koliko i Saturn, a 2031. ćemo možda po prvi put moći da je vidimo jasnije.

- Uvek smo sumnjali da ova kometa mora biti velika jer je tako svetla na tako velikoj udaljenosti. Sada potvrđujemo da jeste - navodi se u NASA saopštenju.

Jednog dana kometa će opet početi da se udaljava od Sunca i neće započeti povratno putovanje sve dok ne bude udaljena oko pola svetlosne godine. Njena orbita oko Sunca trajaće 3 miliona godina.

Izvor: 24sedam