Užičanin otišao na dvomesečno putovanje po Južnoj Americi, a ostao pet i po godina, i preživeo ujed jednog od najsmrtonosnijih paukova!

28.12.2023

18:15

Copyright Printscreen youtube

Užičanin Arsen Krsmanović (40) uputio se 2017. godine na dvomesečno putovanje po Južnoj Americi, ali nije ni slutio da će se to pretvoriti u avanturu dugu pet i po godina uz brojne izazovima i egzibicije. Preživeo je ujed najsmrtonosnijeg pauka na svetu, nakon proglašenja pandemije koronavirusa bio je sedam nedelja "zaglavljen" na jednoj plaži, spavao je u šatorima pokraj puta, a uspeo je i da se zaljubi!

Posetio je devet država - Urugvaj, Argentinu, Čile, Boliviju, Peru, Ekvador, Kolumbiju, Panamu i Kostariku. Na ekspediciju se, kao zaljubljenik u prirodne lepote Južne Amerike, uputio sa samo 2.500 evra. Ta suma poslužila ga je godinu dana, jer je u svakoj zemlji volontirao i tako preživljavao, imao besplatan smeštaj i hranu u svakom mestu. Negde je zarađivao i platu, a nekad su mu i njegovi slali.

Printscreen youtube

- Plan je bio da ostanem dva meseca i obiđem pet zemalja. Prva zemlja na listi bila je Urugvaj i tamo sam ostao tri meseca, odmah sam počeo da volontiram i tada mi je već bilo jasno da će putovanje trajati mnogo duže - počinje priču Arsen.

Dopao mu se, dodaje, takav stil putovanja, da ne mora da žuri i da može natenane da obilazi brojne znamenitosti. Oprobao se u mnogim poslovima, radio je u hostelima, kafićima, s konjima, u školama s decom, na poljoprivrednim domaćinstvima, na konstrukciji kuća od prirodnih materijala, čistio lišće drveta banane. Ali ovo čišćenje po njega je moglo biti kobno!

- Tokom pet i po godina nisam nijednom iskoristio zdravstveno osiguranje, ali u Kolumbiji sam bio blizu da ga iskoristim, jer me je ujeo opasan pauk - brazilski lutajući pauk (foneutrija, prim. aut.) Čistio sam neko lišće od banana iz dvorišta i zavukao sam ruku gde nije trebalo. To je jedan od najotrovnijih paukova na svetu. Otišao sam u ambulantu i odmah sam primio serum - priseća se Arsen.

Printscreen youtube

Tokom prvenstva Južne Amerike u malom fudbalu radio je u jednom kafiću u La Pazu. Neke zemlje koje je obišao čak mu nisu bile ni na spisku. Najduže se zadržao u Ekvadoru tokom pandemije korone, gde je proveo 13 meseci. U Kolumbiji je proveo godinu dana, u Čileu i Peruu po 11 meseci.

- Imao sam sreće pre pandemije, jer sam u Čileu radio šest meseci u jednoj turističkoj agenciji i zaradio sam dosta novca. Kada je počela pandemija, zadesio sam se u jednom malom mestu u Ekvadoru na ribarskoj obali i tu sam ostao "zaglavljen". Prvih sedam nedelja sam živeo u šatoru na plaži, ali sam imao novca i pre podne sam mogao da kupim šta mi treba. Tamo sam upoznao i jednu grupu biciklista koji su zaglavili u istom mestu, tako da sam imao društvo - priseća se za Kurir ovaj avanturista koji se već otisnuo na novu trogodišnju pustolovinu po Južnoj Americi, polazna tačka mu je bila krajnji jug Argentine, a sada je u Čileu.

Bonus video:

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.