Vesić: Neophodna su velika ulaganja u rekonstrukciju železničkih pruga!

16.01.2023

21:30

0

Vesić je rekao da je prevoz opasnih materija regulisan posebnim zakonom i pravilnicima, i da je važno da se kontroliše njihova primena

Vesić: Neophodna su velika ulaganja u rekonstrukciju železničkih pruga!
Goran Vesić - Copyright Tanjug/Dragan Kujundžić

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić rekao je da je jedino trajno i sigurno rešenje kako bi se smanjio rizik od nesreća na prugama njihova rekonstrukcija, a ne samo primena mera. To je, međutim, dodaje, proces koji može trajati godinama i iziskuje velika ulaganja.

- Neophodno je uložiti više novca u rekonstrukcije pruga, mada kada su u pitanju nesreće ne možete biti sigurni ni kada su u pitanju potpuno nove pruge, imali ste sudar dva teretna voza u Nemačkoj gde je iscureo amonijak - rekao je Vesić.

On je rekao da je prevoz opasnih materija regulisan posebnim zakonom i pravilnicima, i da je važno da se kontroliše njihova primena te da će istraga pokazati da li je to kontrolisano i kada je u pitanju nedavni akcident kod Pirota, kada je iskliznula cisterna sa amonijakom.

- Ja sam naložio da se sprovedu kontrole i pregledi, a onda i izda predlog mera za sva kritična mesta, kako bi moglo da se poboljša stanje na prugama i ne dešavaju se ovakve stvari - rekao je ministar.

Tanjug/Aleksandar Ćirić
 

On je naglasio da su sve pruge u Srbiji bezbedne i da svi poštuju predložena ograničenja brzine kretanja, u odnosu na stanje pruge kojom se kreću, ali da je svakako neophodno više pruga kojima vozovi mogu da se kreću velikom brzinom.

Što se tiče žalbi sugrađana na cenu povratne karte na liniji voza Beograd - Pančevo koja iznosi 300 dinara, Vesić je rekao da je razgovarao sa gradonačelnikom Pančeva Aleksandrom Stevanovićem i da će probati da nađu neko rešenje kako bi ta cena mogla da bude niža.

Taj voz, objasnio je ministar, plaća grad Pančevo i promena cene je upitna jer oni izdvajaju novac iz budžeta za taj voz, i moraju da vrate deo novca jer inače, dodao je, neće moći da plate druge stvari koje su na budžetu grada.

- Mislim da treba da učinimo dodatni napor da se uvedu nedeljne i mesečne karte. Mislim da treba uvesti popust za studente. Veliki broj studira u Beogradu, a takođe imate i veliki broj ljudi iz Beograda koji rade u Pančevu - rekao je Vesić.

Ranije, dodaje on, nije bilo moguće rešiti odnose između dve lokalne samouprave da bi mogli da funkcionišu u sistemu BG voza, pa će sada menjati zakon kako bi lokalni vozovi mogli da pokrivaju više opština.

Tanjug/Aleksandar Ćirić
 

- Kada budemo radili BG voz, a to će raditi Ministarstvo, mi ćemo sigurno uključiti Pančevo u BG voz i to je, inače, jedino i pravo rešenje za građane Pančeva. Pančevo jeste odvojeno administrativno od Beograda, ali ono suštinski funkcioniše kao deo Beograda i mnogo je više njegov deo nego i neke prigradske opštine koje su i formalno deo Beograda - objasnio je ministar.

Podsetimo, uklonjene su posledice železničke nesreće na deonici pruge Niš - Dimitrovgrad kod Pirota, a na toj pruzi zabranjen je prevoz cisterni sa amonijakom dok se ne završi zamena i ojačanje gornjeg stroja na pojedinim deonicama, rekao je ranije ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.

- Otklonjene su posledice železničke nesreće na pruzi 106 (Niš - Dimitrovgrad) između službenih mesta Staničenje - Pirot, kod mesta Sopotski han. Uvedena je lagana vožnja sa 20 km na sat i ograničena je maksimalna težina voza na 1.200 tona - rekao je Vesić.

Bonus video

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: Tanjug

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike