Sedam navika koje svima pokazuju da ste emotivno inteligentni

06.01.2021

08:17 >> 23:33

0

Autor: Z. A.

Isprobajte svaku, jako su korisne

Sedam navika koje svima pokazuju da ste emotivno inteligentni
Copyright Pexels/ Andrea-Piacquadio

Emotivna inteligencija (EQ) podrazumeva pametan pristup u brojnim situacijama, a ove verbalne navike pokazuju da ste spremni zastati na trenutak, razmisliti, ne reagovati emotivno i izvući najbolje iz situacije

Budući da je emocionalna inteligencija jedno od onih polja o kojima se u školi malo uči, a još manje kako je vežbati i unapređivati, stvaranjem ovih sedam navika emotivna inteligencija će vam poslužiti da se jednostavnije i uspešnije snalazite u komunikaciji s drugim ljudima.

Možda će vas i ovo zanimati

1. Brojte u sebi do pet

Da li vam se ikad dogodilo da vam nakon što ste nekome već odgovorili na pamet pao mnogo bolji odgovor? Jedan od načina da to sprečite je da date sebi vremena za odgovor. Kad vas neko nešto pita, uzmite predah, brojite u sebi do pet, a onda odgovorite. Taj trenutak tišine će osigurati pažnju sagovornika i vama dati priliku da odgovorite ono što zaista želite, a ne ono što vam je prvo palo na pamet.

2. Ne reagujte pod uticajem emocija – dajte sebi vremena

Ovo je jedan od saveta poznatog finansijskog tajkuna Vorena Bafeta. Jednom prilikom je objasnio da najbolji savet koji je ikad dobio jeste da i sutra možeš nekoga „poslati…“ Drugim rečima, ne zahteva sve odmah odgovor.

Situacija ne mora uvek biti neprijateljska. Na primer, ako vam se dogodi da vam klijent nakon tri dana razmišljanja u ponoć pošalje mejl da mu se ipak ne sviđa vaš odrađeni posao, ili ako vam kupac javi da se ipak predomislio u vezi s kupovinom – nemojte odmah odgovarati.

Pričekajte nekoliko sati, pa čak i dan, ako je potrebno, kako bi se emocije slegle i kako biste razborito reagovali i odgovorili.

3. Tri upitnika ‒ ???

Ovi upitnici treba da vas podsete da pitate tri pitanja. Naravno, ne moraju to uvek biti tri pitanja, nekad situaciju možete raščistiti samo jednim potpitanjem, a nekad ih je potrebno deset. U oba slučaja emotivno inteligentni ljudi shvatate da će pre postići svoje ciljeve ako u komunikaciji sa svojim sagovornicima postavljaju potpitanja kako bi se razgovor dalje fokusirao na sagovornika.

4. Tražite pojašnjenja

U svakom razgovoru se može dogoditi da niste nešto shvatili ili vas je nešto zbunilo. Možda vam nije dovoljno poznata tema razgovora ili nemate koncentracije, u oba slučaja traženjem pojašnjenja olakšaćete sebi razumevanje teme razgovora, a dugoročno sprečiti nesporazume.

Zbog toga je traženje pojašnjenja, poput: „Možete li to detaljnije objasniti?“ „Možete li mi dati primjer?“ – izvrstan način s kojim ćete pokazati interesovanje, kao i da vam je sagovornikov govor bitan.

Pexels/ Andrea-Piacquadio

5. „Čini mi se da si rekao…“

U mnogim situacijama je najefikasniji komunikacijski alat zapravo ponoviti šta vam je sagovornik rekao. Nije poenta da se s njima slažete, ali početak odgovora s ponavljanjem onog što je sagovornik rekao će im dati do znanja da ste čuli šta govore i kako ste vi njihovu poruku shvatili. Ovaj način započinjanja odgovora ima snažan emotivni efekt na tu osobu. To znači da ih slušate, da ste ih čuli i da je njihova poruka primljena. A to dugoročno osigurava jasnu i delotvornu komunikaciju koja ima dublje značenje od kratkih površnih razgovora „o svemu i ni o čemu“.

6. Pojačajte efekat komplimenta

Umesto da nekome samo date kompliment poput „Uradio si dobar posao“ ili „Svi znaju da se na tebe mogu osloniti“, pre komplimenta dodajte frazu: „Ne znam jesi li toga svestan, ali…“.

Ova fraza otpušta neurone kod slušaoca i ostavlja ih predisponirane da se pitaju šta drugi misle o njima. Pojačava se njihovo emotivno ulaganje u vašu izjavu. I na taj način pojačavate učinak komplimenta.

7. Postavljajte specifična pitanja

Umesto najčešće postavljanog pitanja „kako si“, na koje u suštini retko ko iskreno odgovori, već automatski kaže „dobro“, ako želite da vas ljudi slušaju i da se osećaju slušano i vredno komunikacije, u pitanja dodajte neku specifičnost koja se odnosi na vašeg sugovornika.

Na primer, znate da vam je saradnik završio projekt. Umesto da ga pitate kako si, pitajte ga je li mu bilo teško da završi taj projekt ili da li je postigao što je očekivao. Možete ga specifično pitati šta ga je najviše iznenadilo/razveselilo/razljutilo ili nešto četvrto tokom rada na tom projektu, na šta ćete sigurno dobiti jasan i specifičan odgovor koji može potencirati nastavak komunikacije i bolju komunikaciju i razumevanje u budućnosti. Tačne fraze nisu toliko bitne koliko osećaj koji je potenciran kod sagovornika, a to je da su bitni i da ste zainteresovani.

Pratite sve vesti iz Srbije i sveta na našem Telegram kanalu.

Instalirajte našu iOS ili android aplikaciju – 24sedam Vest koja vredi

Izvor: 24sata.hr

Najčitanije Vesti

Ostale vesti iz rubrike